2014-10-23, 22:14
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Jag och 4 polare gjorde ett rankat och spelade våra 5 matcher. Vi fick 4 vinster, 1 förlust och hamnade i Brons 1? Vad beror detta på?
Antagligen så har ni dålig mmr sen tidigare (pga ni inte spelat ranakt 5 förut).
Citera
2014-10-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Jag och 4 polare gjorde ett rankat och spelade våra 5 matcher. Vi fick 4 vinster, 1 förlust och hamnade i Brons 1? Vad beror detta på?

Solo Q ranking kommer in i bilden när man kör ranked team 5v5 och 3v3, om ni verkligen inte bör befinna er i brons 1 så kommer ni att få bra mängder av LP och skippa divisions.
Citera
2014-10-24, 15:23
Medlem
Aviarts avatar
Hur stabilt är det att köra Ryza top atm? Har gått honom mot rätt många mobila champs och vunnit (fiora riven irelia mfl ) och jag börjar gilla honom. Hans runeprison är ju bara absurt praktisk i allmänhet och mot mobila champs i synnerhet.
Citera
2014-10-24, 16:09
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken

Först och främst så är det ju kanske inte så bra att ta turret bara för att, beror ju självklart på hur långt in i matchen ni är men det är ju ibland bättre att spara på att ta turreten tills en viss tidsgräns så ni kan denya motståndlagets botlane XP och guld.
Men rent generellt så ta botlane turret antingen pushar ni in (och wardar i deras jungle också) eller så försöker ni frysa vid erat turret och försöker denya motståndar botlanen XP & guld eller så kan ni pusha 2 Waves springa mitten och pusha och sen springa botlane, och hålla på så där. Så ni rör er konstant på mappen och samtidigt sätter press, det går självklart ta dragon också under tiden man gör det.
Enklast för att lära sig det är nog att specca soloq matcher antingen ingame eller på twitch och titta hur botlanes spelar.
Tack för tipsen! Jo jag brukar ofta låta turreten stå kvar om jag känner att vi kan ta den i princip när som helst även om vi hade haft en chans att ta den väldigt tidigt

Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Hur stabilt är det att köra Ryza top atm? Har gått honom mot rätt många mobila champs och vunnit (fiora riven irelia mfl ) och jag börjar gilla honom. Hans runeprison är ju bara absurt praktisk i allmänhet och mot mobila champs i synnerhet.
Väldigt stabilt.
Citera
2014-10-24, 16:54
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart

Ryze är en fantastisk bra solo-q champion. Han är barnsligt enkel att spela i och med att alla hans abilities är point & click. Dessutom har han ett mycket bra lategame och vad jag vet väldigt få counters bland vanliga top lane champs.
Citera
2014-10-24, 17:21
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Ryze är en fantastisk bra solo-q champion. Han är barnsligt enkel att spela i och med att alla hans abilities är point & click. Dessutom har han ett mycket bra lategame och vad jag vet väldigt få counters bland vanliga top lane champs.
Beror nog lite på hur bra top-laner man möter, både Riven & Irelia kontrar honom rätt så hårt om man bara kan bullyea han early-game och spelar man itne match-upen så mycket så är det inte speciellt att lätt att veta hur man ska göra men jag instämmer i allt du har skrivit.

Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Tack för tipsen! Jo jag brukar ofta låta turreten stå kvar om jag känner att vi kan ta den i princip när som helst även om vi hade haft en chans att ta den väldigt tidigt
Okej, jo men det är mycket planerade i att ta turreten soloq, har man 5-0 i lane så är det ju kanske inte bäst att ta turreten direkt utan spara och få ännu flera kills, meen det är väldigt svårt att försöka skriva vad du kan göra bättre i och med du kanske gör andra saker dåligt och det är där problemet istället ligger.
Citera
2014-10-24, 21:13
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Beror nog lite på hur bra top-laner man möter, både Riven & Irelia kontrar honom rätt så hårt om man bara kan bullyea han early-game och spelar man itne match-upen så mycket så är det inte speciellt att lätt att veta hur man ska göra men jag instämmer i allt du har skrivit.

Har du lust att dela med dig av lite tips på Riven-Ryze matchupen? Alltså hur lanen ska spelas sett ur Rivens perspektiv.
Citera
2014-10-24, 22:43
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Har du lust att dela med dig av lite tips på Riven-Ryze matchupen? Alltså hur lanen ska spelas sett ur Rivens perspektiv.

E-Q-W combon, då måste han lägga sin W på dig för att komma iväg EFTER han är stunnad. Efter det jagar du ifatt honom med Q+Q och får stun på din sista Q vilket kommer göra att du får ut ännu mer dmg. Tänk på att använda auto efter E-Q-W och sen mellan Q och Q.
Citera
2014-10-24, 22:53
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
E-Q-W combon, då måste han lägga sin W på dig för att komma iväg EFTER han är stunnad. Efter det jagar du ifatt honom med Q+Q och får stun på din sista Q vilket kommer göra att du får ut ännu mer dmg. Tänk på att använda auto efter E-Q-W och sen mellan Q och Q.
Bör väl noteras också att man bör vara riktigt aggresiv early-game då rivens early-game är superbra gentemot ryze dåliga early-game så bara försöka göra kombon hela tiden på honom nästan.
Citera
2014-10-25, 23:29
Medlem
gurka5OOs avatar
Enligt er bästa solo-q champen?

För mig är det Corki. Bannemej så är han superb early och midgame, med ett dugligt lategame. Gör sjukligt mycket dmg efter bara trinity force!
Citera
2014-10-25, 23:30
Medlem
hahah ni vet jhu inte ens vad ni pratar om chogath llr hur de nu stavas sopar mattan med alla
Citera
2014-10-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
Enligt er bästa solo-q champen?

För mig är det Corki. Bannemej så är han superb early och midgame, med ett dugligt lategame. Gör sjukligt mycket dmg efter bara trinity force!

sjukligt mkt? bra att man har koll....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in