Citat:
Ursprungligen postat av
SentOmsider
Det var väl tidigare som de tre planerade att åka till Åsa och campa/bada just den här dagen? Och då när de planerade var det fint väder. Om de nu verkligen menade detta så innebar det dåliga vädret denna dag att de hade en eller flera dagar off, där de kunde göra vad de ville.
Skara, jag är också mycket nyfiken på vad det skulle vara för koppling mellan dessa ungdomar och de tre som utförde grodmansrånet? Finns det någon grund för det? Eller?
Om man säger A så får man säga B, som en närstående till mig brukade säga.
När i tiden dessa tre unga män planerade inför den här resan är omöjligt att säga. En eller två dagar innan så omtalade i a f Kjell-Åke detta för sin syster. Han ville då låna pengar av henne.
Även om den 29 juli hade det sämsta vädret under hela juni och juli, så var dessa månader 1965 vare sig speciellt varma eller soliga. Även om det ibland förekom sol och värme.
Redan från början så
tror jag att detta prat om en bad- och campingresa till Åsa bara var en bortförklaring/förevändning.
Vad än Dahlsjö, Johansson och Karlsson företog sig den här torsdagen, så är det mycket märkligt att Janne Dahlsjö tog med sig ett par extra ljusa byxor. Varför behövde han detta extra par?
Det enda som man kan säga med 100% säkerhet, är att både Grodmansrånet och massförsvinnandet skedde samma dag och i samma stad. Dessutom att både Dahlsjö och Kjell-Åke inte befann sig i sin mors resp. föräldrars lägenhet. Om dessa två sedan satt och kurade i andra lägenheter denna dag och inväntade att det skulle sluta att spöregna vet jag inte.