Citat:
Ursprungligen postat av
Chutotoro
Japp det är den

Jag tror du blir nöjd med båda knivarna. Men kolla på handtagen och se vilken som ser bäst ut för dig också, för jag tycker handtaget på Yaxell ser lite tjockt och skumt ut på bild ;D Vänta annars in Raffe01's omdöme nedan, för han hade ju köpt Yaxell-kniven precis

Hmm. Hade inte kollat så noggrant på handtagen, gjorde en jämförelse-bild (fick vända ena kniven lodrätt i paint):
http://i.imgur.com/80enKEc.jpg
Håller med om att handtaget ser mycket skönare ut på Akifusan (den åt vänster) men annars tycker jag de ser bra ut bägge två.
Jävligt svårt att hitta omdömen och info alltså. Är det för det är japanska knivar eller vad? Jag har dock läst runt som fan idag och har inte hittat något negativt alls om Akifusan, tvärtom...jag såg någon skriva om denna kniv på ett forum typ 2008-2009, är den så gammal?
Finns kommentarer om kniven här i tråden, från 2012 (då kostade den 1795kr, så den har inte ändrats i pris alls på 2 år?).
Hittar inte mycket info om den andra kniven (Yaxell mon 255 mm), förutom att den går att hitta på utlänska forum för under 1000 kr (så detta nedsatta priset antar jag, är mest för att "locka" kunder och bli av med knivarna hehe).
Nu blir jag nästan sugen på att hoppa upp en prisklass.
Bästa kniven för ~2500? Max 3k.