Citat:
Ursprungligen postat av
GoodGuyGreg
Jag kan inte göra annat än att hålla med dom tidigare skriven teori är mycket intressant. Men varför skulle försvaret in gå ut med information om vilken nation det rör sig om? Visst man kan tycka att det är ett sätt för att inte skapa kaos, men att inte berätta sanningen skapar ännu mer kaos då det kommer ut till allmänheten.
Att gå ut med vilken nation det rör sig om, utifall att man känner till det, gynnar det Sverige och svenska intressen, om inte, håll tyst.
Det kommer inte till allmän kännedom om man inte vill det, tänk Palme och Estonia.
En sak som jag har grunnat på under den här operationen angående t ex. Palme och Estonia. Kan det vara så att Ryssland vet och därmed har en hållhake på oss, och av den anledningen kan svenska regeringen inte berätta vem som adresserade en undervattensfarkost till Jungfrufjärden?
Jag inbillar mig att storpolitiken fungerar på det viset och det kan vara en förklaring till det ena och det andra varför man inte kan prata och bomba hur man vill?
Sätt in detta i teorin om att Försvarsmakten lät en inkräktare löpa ut med svansen mellan grodfötterna så blir den storyn begriplig.