Citat:
Ursprungligen postat av
Tardsowhat
Kan det vara så simpelt och så äckligt att hela konststycket som utspelade sig senaste veckan är till för att joe sixpack som kommet hem trött efter jobbet ska slå på tv /Aftonbladet o läsa "ubåt, putin = jävulen, ryssen är här!!!!! Vårt försvar håller inte!!"
Nu hoppas jag att vårt folk är mer kritiska än så, men efter 10 år av bigbrother och paradise hotel, hela Sverige bakar och dancing with the stars - så är jag inte säker på att intellektet räcket till tyvärr.
En beskriving likväl så god som en akademiskt utförd om hur saker ligger till - rät illa d.v.s.
-----------------------------------------------------------
Men en sak förbryllar mig: Fm säger nu att det inte har varit någon ubåt men ändå är huvudspåret/beviset ett foto på en ubåt (ingen kan väl förnekas att det var ubåt FM hänsyftade på i sina första PK....eller hur? Och idag på morgonen sade PM att fotot är det som fick FM att reagera men man hade dock för ett anatal år sen haft sina misstankar om "ett visst mönster".
I en rättegång skulle vilken jurist som helst sätta dit FM för ideliga motsägelser och därmed inte betrodd att komma med vidare utlåtanden,.