Citat:
Ursprungligen postat av
Hippie
Men svara på min fråga.
Jag har inte nämnt Himmler.
Hur kan jag då revidera honom?
Beskriv nu detta klart och entydigt utan en massa länkar och citat.
Eller försöker du i vanlig ordning bara virra bort diskussionen i en massa retoriska frågor?
Idiot.
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Varför så otrevlig ton?
Sista utvägen kanske.
[...]
(FB) Varför tror du på förintelsen?
Men "i början" var det "visst" och "precis" (mina fetningar) :
Citat:
Visst gjorde man det i början.
Precis som man endast internerade judar i läger i början.
[...]
Här är lite text från länken som Hippie säkert inte bryr sig om att läsa :
Citat:
When did Hitler and the Nazis send the Jews to concentration camps?
So I know sometime in the 1940s the European Jews were sent to concentration camps all over Europe, but what year was that?
• H-man answered 9 months ago
•
They started long before that.
[...]
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20140131203459AAoarvU
Citat:
Historyguy answered 9 months ago
The concentration camps began right after the Nazis took power in 1933, although originally they were used mostly for communists and other political "undesirables" rather than Jews. The system was expanded greatly once the war began and you began to have lots of Jews sent into camps. The extermination camps as we think of them really began in 1942.
https://answers.yahoo.com/activity?show=SOBBDMFQ5U5ANU64CR5CR2HJQU&t=g
Sen från samma länk kommer ett svar där Himmlers planer nämns:
Citat:
There is a difference between `Concentration Camps ` and Extermination Camps .
If you mean Extermination Camps . In October 1941 Himmler ordered SS and police leader Odilo Globocnik to start work on the construction of an extermination camp at Belzic , others followed at Sobibor and Treblinka . Auschwitz was established on the orders of Himmler in April 1940 , but at this time it was just a concentration camp which held Poles , Jews and Soviet POW`s , but by 1941 it was being used as a death camp , this was also where the first use of Zyklon B was tried out on 600 Russian POW`s and 250 Polish inmates .
Citat:
Precis som man endast internerade judar i läger i början.
Planen var mycket ondskefull; först etablera system som var någorlunda rumsrena för att sedan använda dessa system som bas för massmord.
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie (....)
Jag har inte nämnt Himmler.
Hur kan jag då revidera honom?
Du beskriver en så
ondskefull plan utan att
nämna Himmler, och då kan du inte heller ha
reviderat Himmler....men om du kan engelska och läser yazoocitatet ovan kanske du förstår att man kan tro att du kan din Himmler fastän du inte nämnt hans namn....
Du känner ju till
så många dokument, foton, filmer, och fysiska bevis som det vore en bedrift att lyckas förfalska, och en massa omutbara ögonvittnen också:
Citat:
Visst är det en oerhörd bedrift att lyckas förfalska så många dokument, foton, filmer, och fysiska bevis.
Ännu större blir bedriften iochmed att man lyckats muta en massa ögonvittnen också.
Det är nästan så att man tror att det inte är en myt.
Då skulle väl kanske lite Himmler kunnat slinka med i helhets
enchiladan...?