Citat:
Ursprungligen postat av
Zarkov
Hur är RM Williams läster? Jag har länge letat efter ett par chelseas men har hittills fallit på målsnöret varje gång på grund av ett lågt insteg. Bäst så här långt var C&J Chelsea 3 (238-lästen) men de kostar ju en bra slant, ett par Craftsman eller Blaxland kostar ju med lite tur bara hälften.
Jag har förstått att Craftsman är ganska smal vilket inte gör mig något men hur är insteget?
Nu äger inte jag ett par C&J skor alls, bara några Alfred Sargent och två par RM Williams. De två paren RM Williams köptes före Alfred Sargent paren. Och med den kunskap jag har nu, skulle jag aldrig köpa RM Williams igen. Tycker deras stöd för foten inne i skon är för dåligt. Har både ett par Gardener som ett par Craftsman. Jämfört med AS Cambridge, visst, inte samma typ av sko, den ena känga med snörning den andre chelseaboot, så är Cambridgen mil bättre att gå i.
Men vad gäller din fråga, nej tycker inte att insteget är smalt utan ganska normalt. Det är betydligt smalare på Gardener, där känns det som om strumpan skulle vilja följa med upp.