2014-10-16, 00:08
Medlem
mikelmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Mina gångveck ser helt okej ut. Jag skrubbadae skiten ur skorna med galltvål, två tvättar. gångvecken är helt okej.. Men jag har heller inte använt mina lambeth jättemycket. Ca 30 gånger totalt.
Ah. Jag gick fullständigt sönder mina under en tvåveckors semester i ruggigt väder där jag bar dem (mycket) varje dag på långa promenader.
Citera
2014-10-16, 00:23
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Jag har haft mina Meermin i 3 år och ett par är med Yorksula och ett par med lädersula.
Än har jag inte behövt byta sula och ändå används de väldigt ofta.
Bara för att du haft ett par som du tyckte var obekväma så får det väl för fan finnas någon sans i dina inlägg.

Tror mer att det handlar om att jag skriver enligt någon slags vulkanprincip, där jag håller mig mestadels lugn men var tionde gång eller så Meermin rekommenderas får jag att utbrott. (Goda nyheter är att jag skippar replik på Ali Gs inlägg för det hade riskerat att balla ur helt.)
Citera
2014-10-16, 00:58
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikelmilton
Ah. Jag gick fullständigt sönder mina under en tvåveckors semester i ruggigt väder där jag bar dem (mycket) varje dag på långa promenader.

Jag har ända haft dessa på stökiga kvällar på krogen och långa promenader hem i både höst, vinter och vår. Jag antar att du inte hade skoblock med dig. Testa att tvätta skorna igen. 2 gånger med galltvål. Låt de torka ordentligt, kör renovateur, 2-3 lager skokräm och sen lite shine längst ut så är de någorlunda som nya! (hoppas jag )
Citera
2014-10-16, 06:20
Medlem
mikelmiltons avatar
Citat:
Jag har ända haft dessa på stökiga kvällar på krogen och långa promenader hem i både höst, vinter och vår. Jag antar att du inte hade skoblock med dig. Testa att tvätta skorna igen. 2 gånger med galltvål. Låt de torka ordentligt, kör renovateur, 2-3 lager skokräm och sen lite shine längst ut så är de någorlunda som nya! (hoppas jag )
Nej då, de har aldrig stått utan skoblock. Jag tänkte köra en omgång tvätt & puts till framöver. Blev inspirerad av dina bilder!
Citera
2014-10-16, 18:12
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikelmilton
Nej då, de har aldrig stått utan skoblock. Jag tänkte köra en omgång tvätt & puts till framöver. Blev inspirerad av dina bilder!

åh katten, ser fram emot resultat! =)
Citera
2014-10-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneK
Här kommer en bild på mitt senaste tillskott i skogarderoben. Denna gång ett par kängor, mina första, för höst- och vintertid. Även denna gång föll valet på Carmina och dessa köptes från Skoaktiebolaget.

Kängorna

Jag funderar på att göra som en medlem på Styleforum gjort och färga grainlädret och tån med en svart färg, som bilden nedan visar.

Styleforum

Medlemmen på SF har själv skrivit att hans procedur var som följande: "Condition, brush, black cream polish, brush, condition, final brush.". Då jag är väldigt ny på det här med skovård så undrar jag om det finns fler produkter än följande jag behöver för att göra detta:

http://www.skoaktiebolaget.se/collections/accessories/products/bick-4
http://www.skoaktiebolaget.se/collections/accessories/products/burgol-applier-brush
http://www.skoaktiebolaget.se/collections/accessories/products/burgol-horse-hair-brush
http://www.skoaktiebolaget.se/collections/accessories/products/burgol-shoe-polish-made-in-switzerland
Hur gick det med ditt projekt?
Citera
2014-10-17, 14:49
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt händelseförloppet. Slog du i borsten i sidan av skon, därav märket? Hur blir det hål i lädret när man borstar?

Borsten använde jag som man gör när man borstar av sina skor, inte det minsta hårdhänt.
Citera
2014-10-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovsmor
Borsten använde jag som man gör när man borstar av sina skor, inte det minsta hårdhänt.

Det enklaste är nog om du bara står på dig och kräver ett par nya skor. Att försöka förklara för expediten vad som hänt är nog lönslöst. Och vi här fattar ingenting om vad som hänt förutom att det ser ut som skorna är defekta och att de antagligen var defekta från fabrik. Det är inte så mycket att sitta och filosofera om.

Som expedit får man ta såna samtal då och då och det är omöjligt för en expedit att utreda om det är kunden som gjort fel eller fabriken som gjort fel. Därför måste du stå på dig och kräva ett par nya skor. Och var bestämd med att du inte har behandlat skorna på ett icke korrekt sätt.
Citera
2014-10-17, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Det enklaste är nog om du bara står på dig och kräver ett par nya skor. Att försöka förklara för expediten vad som hänt är nog lönslöst. Och vi här fattar ingenting om vad som hänt förutom att det ser ut som skorna är defekta och att de antagligen var defekta från fabrik. Det är inte så mycket att sitta och filosofera om.

Som expedit får man ta såna samtal då och då och det är omöjligt för en expedit att utreda om det är kunden som gjort fel eller fabriken som gjort fel. Därför måste du stå på dig och kräva ett par nya skor. Och var bestämd med att du inte har behandlat skorna på ett icke korrekt sätt.

Låter vettigt, tack för svar! Då är det bara att grow some balls.
Hursomhelst så tog han in dem, expediten skickade skorna till Stockholm till den som ansvarar för Loake här i sverige och han skulle då göra en bedömning. Sen när expediten hör av sig om vad de tänker göra så får jag nog stå fast vid att det är skorna det är fel på, inget fel från min sida

Jag återkommer om vad det här slutar i
Citera
2014-10-17, 15:58
Medlem
Citat:
Hursomhelst så tog han in dem, expediten skickade skorna till Stockholm till den som ansvarar för Loake här i sverige och han skulle då göra en bedömning. Sen när expediten hör av sig om vad de tänker göra så får jag nog stå fast vid att det är skorna det är fel på, inget fel från min sida

Nu inhämtar ju expediten fler och förhoppningsvis mer kompetenta åsikter. Du verkar vara tankemässigt låst vid en uppfattning och det är fel. Du borde kunna uppdatera din uppfattning om hur verkligheten förhåller sig varje gång du får ny information.
Citera
2014-10-17, 20:38
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:

Filip som har agenturen för Loake läser garanterat denna tråd och har säkert redan en uppfattning om vad felet kan vara. Så du kommer att få en "rättvis" bedömning.
Citera
2014-10-18, 07:20
Medlem
Pörrs avatar
OT raderat.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem