2014-10-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Tredje trailern: https://www.youtube.com/watch?v=IpcLWAvlYgQ&list=UURX7UEyE8kp35mPrgC2sosA

Hans Zimmer levererar som vanligt, låter grymt bra!

Den bästa trailern enligt mig. De andra har känts alldeles för känslomässigt manipulativa. Detta känns mer som Nolan.

Detta har nog varit den film jag varit minst hajp på av Nolan men efter det man hört de senaste två veckorna så börjar det kännas som att han kanske har något på gång. Inte för att jag bryr mig nämnvärt om Oscarsgalan, men många med koll har överraskande nog Interstellar som front runner för Bästa film i dagsläget, baserat på reaktioner från förhandsvisningar som inte varit kopplade till de som arbetat för filmen. Får lite svaga vibbar av den hajp som var omkring TDK '08. Rätt mycket som viskas om filmen just nu.

Någon som läst manuset? Har hört både det ena och det andra om det. TDKR och Inception föll rätt hårt på manusbiten enligt mig. Memento, The Prestige och TDK håller jag som hans bästa filmer.
Citera
2014-10-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferris
Någon som läst manuset? Har hört både det ena och det andra om det. TDKR och Inception föll rätt hårt på manusbiten enligt mig. Memento, The Prestige och TDK håller jag som hans bästa filmer.

Skummade igenom den tidiga draften från 2008 för ca 1 år sedan, ville egentligen inte läsa men kunde inte hålla mig. Slutade dock läsa runt sida 123, en scen som visas väldigt kort i den andra trailern http://youtu.be/ePbKGoIGAXY?t=1m37s (typ en sekund), minns att det var ganska känslosamt, ganska säker på att det kommer locka en och annan tår hos biobesökarna.

Utan att spoila något så finns det fortfarande mycket kvar som ännu inte visats. Det lilla som jag läste av manuset var väldigt lovande. Dock har ju Nolan skrivit om manuset och det var som sagt endast en "early draft" till att börja med.

Vi har inte sett nånting av denna filmen ännu, så mycket kan jag säga
Citera
2014-10-07, 19:14
Medlem
Soulsurfers avatar
Ny trailer (dålig kvalitet dock), detta är däremot Zimmers musik! Låter som något helt nytt som tur är.

http://www.youtube.com/watch?v=MV4F2ymJARM

Låter riktigt riktigt lovande även om det är väldigt lite material, jag tror Zimmer kommer att ta hem Oscarn i år. Det finns inte mycket konkurrens direkt heller med tanke på att många är fast i uppföljare eller har tagit ledigt ett år och akademin brukar generellt sätt inte låta uppföljare vinna även om det såklart har hänt. Zimmer har jobbat hela 1.5 år på Interstellar, fast endast jobbat heltid med den från april i år.

Edit: Riktigt lovande, kul med något som för en gångs skull låter riktigt intressant! Inget jag tidigare har hört från Zimmer.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-10-07 kl. 19:23.
Citera
2014-10-11, 12:06
Medlem
Kausalitets avatar
Har egentligen aldrig haft högre förväntningar på en film. Perfekt regissör, perfekt tema, perfekt musiker osv.
Citera
2014-10-11, 13:40
Medlem
timoshenkos avatar
Risken finns ju att det här kommer bli årets mest överskattade film. Hoppas dock på det bästa!
Citera
2014-10-11, 18:03
Medlem
BarryHeros avatar
Nagon som vet varfor Christopher Nolan tog over registolen fran Spielberg? Nolan kanns som ett intressantare val dock sa jag klagar inte. Valde Spielberg sjalv att kliva at sidan?
Citera
2014-10-11, 18:15
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Nagon som vet varfor Christopher Nolan tog over registolen fran Spielberg? Nolan kanns som ett intressantare val dock sa jag klagar inte. Valde Spielberg sjalv att kliva at sidan?
Projektet fastnade i utvecklingsfasen som många andra filmer Spielberg har planerat att göra genom åren men inte har gjort. Antagligen var filmbolaget otåliga och ville ha en film gjord eftersom manuset var klart och allt, men att Spielberg hade gått vidare med andra projekt. Var ju tal om Robocalypse där ett tag, men det blev ju aldrig av. Spielbergs pappa var intresserad av/höll på med astrofysik vilket var anledningen till varför Spielberg var intresserad av att göra filmen från början, Jonathan Nolan skrev manuset innan det fastnade i utvecklingsfasen ända till Christopher Nolan blev regissör. Så ja, Spielberg har nog helt enkelt prioriterat annat.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-10-11 kl. 18:18.
Citera
2014-10-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Har egentligen aldrig haft högre förväntningar på en film. Perfekt regissör, perfekt tema, perfekt musiker osv.

Samma tankar hade jag om Prometheus
Citera
2014-10-22, 21:10
Medlem
Soulsurfers avatar
Ny featurette! - http://condenastl3cdn.cust.footprint.net/videos/5446f00e61646d41b4130000/d9013528-b384-4abf-b3a3-236b905daaf3low.webm

Jävlar vad fysiken räknar!
Citera
2014-10-22, 21:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Risken finns ju att det här kommer bli årets mest överskattade film. Hoppas dock på det bästa!

Den risken finns och är väldigt överhängande som alltid då det gäller Nolan, en av våra mest överskattade regissörer i modern tid.
Citera
2014-10-22, 22:15
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den risken finns och är väldigt överhängande som alltid då det gäller Nolan, en av våra mest överskattade regissörer i modern tid.

Knappast. Bara för att några pretton vill gå emot strömmen och tycka Burtons hemska skapelser är bättre än Nolans innebär inte det att han är överskattad.

Han förtjänar sin hype alla dagar i min bok, ser fram emot Interstellar.
Citera
2014-10-22, 22:31
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Bara för att några pretton vill gå emot strömmen och tycka Burtons hemska skapelser är bättre än Nolans innebär inte det att han är överskattad.

Han förtjänar sin hype alla dagar i min bok, ser fram emot Interstellar.
Haha, vad har Burton med detta o göra? Sen är det väl ingen som tycker att Burtons senaste filmer är bra, eller hyllar han som någon gud.

Nolan är bra, men han förtjänar inte riktigt sin hype.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in