Citat:
Ursprungligen postat av
FlamRed
Fast ni är ju dom som kör med svart/vitt-tänkande.
Antingen är man missbrukare, eller så är man helt riskfri och sätter bara guldkant på sin tillvaro.
Så ser ju inte verkligheten ut, ett beroende byggs upp gradvis och finns på plats långt innan vården definierar det som ett missbruk.
Haha, nice try!
Missbruka innehåller kriterier inom sjukvården, för kunna ställa diagnos.
Är den super tydlig, för de som konsumerar så mycket och bara är brukare, och de som är missbrukare?
Nä, men den är tillräckligt tydlig, för att visa att det är ett fåtal som är missbrukare av alla som konsumerar cannabis?
Ja, det är den, 4%(källa:Nida).
Är gränsen mellan dessa 4%(missbrukarna) och 96%(brukarna), nä det inbillar jag mig inte.
Någon procents gråzon, i om man ska sätta diagnosen missbruk eller inte finns självfallet.
Vet du bara leker retorik, för så jävla dum kan man väl inte vara att det är sträck här.
Och varje gång man nämner 4% eller 96%, så ska man förklara detta för såna som dig.
Jag gillar skriva, men inte massa meningslös och självförklarande information.
En klassisk svart och vitt argumentation, är när soppy säger cannabis är farligt och ger exempel.
Jag/någon annan visar för dig du har fel soopy, du ljög igen.
Så svarar h*n med
"jaha, då är det nyttigt då menar ni.".
Genom detta så visar h*n finns INGET mellan farligt och nyttigt, en svart och vitt argumentation.
Som du vet, så nämner jag 4% det är inte NOLL missbrukare.
Sen även är gränsen mellan 4% och de 96% huggen i sten, sätta diagnoser är inte alltid så himla lätt.
Det läser vi ofta i tidningarna, där man felbehandlat för man ställt fel diagnos.
Och inte behandlat för man inte ställt någon diagnos.
Men allt detta vet du redan, så varför leka meningslös retorik?
För du tycker det är roligt, eller att du trodde jag inte kunde svara?
Verkligheten inom missbrukarvården ser ut som den gör, pga att det är olagligt att konsumerar droger.
Då folk inte går dit pga den ologiska rädslan att bli lagförd.
Detta vet du ju om också.
Men det hindrar inte att det finns klara kriterier inom sjukvården nu, om vad som är missbruk och beroende.
Rätt lustigt du vill diagnostisera, brukar du diagnostisera andra sjukdomar också, som cancer tex?
Hoppas du är en läkare, annars blir ju svaret här riktigt komiskt.
Och nej jag diagnostiserar inte, då jag inte sätter missbruk på någon som tex soopy gör.
Som berättar för oss alla är missbrukare, en kvacksalvare låter det som.