Det verkar som att du inte förstod något ur mitt inlägg, men däremot så bekräftar du min tes på ett fantastiskt sätt. Jag vet inte ifall jag ska tacka dig eller säga något nedlåtande. I vilket fall så ska jag ta i sär ditt tjabbel här nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
Ni kurder lever på arabisk mark, det har alltid varit arabisk mark och kommer alltid att vara arabisk mark. Ni kurder är arabernas tjänstefolk. Samma gäller i Turkiet och Iran. Bara för att ni bor i ett visst område gör det inte till ert. Det är som att Zigenare får för sig att kräva en egen stat i Rumänien/Bulgarien det funkar inte så. Var tacksamma istället att ni får bo där överhuvud taget. Ni är likt zigenare ett jobbigt folk att ha att göra med så var tacksamma för landets tolerans.
Kurderna härstammar från de första människorna som bosatte sig i området, araberna kom till Kurdistan under lslams expansion. Kurdistan kan omöjligen vara eller ha alltid varit arabisk mark. 1936 blev Syrien självständig stat, innan det så tillhörde territoriet Frankrike och innan det så tillhörde det Ottomanska riket som för övrigt ägde en överväldigande majortet av alla arabiska omården.
Det har alltid funnits en anti-damaskus mentalitet bland folken i övre Jazira. Området har alltid haft starka kopplingar till Diarbakir och när de väll blev ihop puzzlade med något fjäran främmande så kunde man direkt tyda en motvilja. Dagens autonoma ide som PYD styr tillsammans med andra grupper är inget nytt. Redan under franska perioden så fanns det ett autonomt projekt som kurderna och kristna förde i Jazira. Bara för att någon ritade strek som omslöt varandra och sedan visade sig att araber var majoritetsbefolkning inom dessa gränser så innebär det inte att kurder och andra minoriteter bor och har alltid bott på arabisk mark.
Jag ser ingen mening i att bemöta ditt stigmatiserande av kurder, det tyder bara på att du har en innre osäkerhet samt har ett behov av att framställa andra negativit för att själv må bra. Men observera att din tjänstefolks teori faller av sig självt i och med att kurderna i den här konflikten inte valt någon sida för att kriga i någon annans intressen.
Citat:
Ert skrikande på hjälp till USA kan återigen ha räddat er, för inte ens med USAs hjälp är det garanterat att kurderna vinner slaget i Kobane.
Enligt YPG och pentagon så kontrolleras majoriteten av staden av YPG. YPG talespersoner visar tecken på att det går bra och att de är optimistiska då de är på gott humör vid intervjuerna. Pentagon är också optimistiska, men de är vädligt försiktiga med att formulera sig. Alla involverade är fullt införståda med att krig är dynamiskt, kaotiskt samt att saker och ting kan vända på kort tid. Man tar inget för givet. Men vi vet vid det här laget att denna offensiv varit en katastrof för IS då de förlorat mängder med matrial och folk.
Det är lite ogenomtänkt av dig att framställa hjälp som något negativt. Om du befinner dig i en livshotande situation som du inte kan ta dig ur utan någon annans hjälp, hade du då inte frågat om hjälp? Sedan så hjälper USA bara för att de själva tjänar på det, annars hade de inte gjort ett dugg.
Citat:
Min fråga till dig är vad händer sen när SAA besegrat terroristerna och kommer för att ta tillbaka Kobane? Tror du att ni kommer få någon form av autonomi? Eller att USA skulle hjälpa er mot SAA som har ryssarna bakom sig? Skulle inte tro det. Er taktik under kriget i Irak/Syrien har alltid varit att skrika på hjälp för ni är inte kabbala att försvara er själva och USA har alltid kommit till er räddning. Men det kommer inte att funka mot SAA.
Du bör nog hålla dig till den skepsismen som du hade i föra stycket gentemot kurderna och deras möjligheter att vina slaget i Kobane. Detta gäller än mer SAA som har tusentals städer och byar att ta över kontrollen i jämfört med YPG som bara har en stad. En klok person hade inte tagit ut segern förens den inträffat. Prata inte om eventuella senarion långt in i framtiden och använd heller inte dessa i syfte att skrämas.
Allt det här tjabbel om skricka efter hjälp kommer från någon som är anhängare till Hizbolla vars verksamhet hålls vid liv av Iran. Vi har ju redan snackat om det här, förstår inte din negativa hållning gentemot att be eller ta emot stöd.
Citat:
Hezbollah says that the main source of its income comes from donations by Muslims. [108] Hezbollah receives substantial amounts of financial, training, weapons, explosives, political, diplomatic, and organizational aid from Iran and Syria.[54][69][109] According to reports released in February 2010, Hezbollah received $400 million from Iran.[109][110][111][112] The US estimates that Iran has been giving Hezbollah about US$60–100 million per year in financial assistance.[113] Other estimates are as high as $200-million annually.[108]
https://en.wikipedia.org/wiki/Hezbollah#Funding
Citat:
Ledsen att säga det kompis men lika lite som det kommer bli ett Zigistan kommer det att bli ett Kurdistan.
Ja och är det någon genis spekulatationer som man studerar så är det du? Du som bygger dina åsikter på känslor.
Skricka efter hjälp, tjänstefolk, parrallerer till zigenare. Yes, vi förstår att det som driver dig, det du skriver baseras på ditt kurdhat.