2014-10-21, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rusenby
Hahaha fyfan, stå inte o kolla andra okunniga o dumma när du själv knappt är kunnig

Vad bidrog ditt inlägg med nu? Alla är okunniga men kurder är så jättekunniga, titta på dom så förstår man ju hur akademiska ni är va?

Jag säger sanningen, jag förvinklar inget som ni kurder har sysslat med i århundraden, muta historiker för att få en plats i historian.

Snart är Kobani i turkars händer, förr eller senare så ska den falla. Istället för att komma med idiotiska inlägg så kan du lägga fram lite nyheter eller en bättre argumentation istället för att skriva skit saker.
Citera
2014-10-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Ja fast samtidigt har ju Syrien stöttat Iran en gång i tiden under Irak/Iran kriget och Hizbollah krigar mot Irans värsta fiende. Och sen har Assad bett Ryssland att bomba Daesh mål i Syrien? Har Hizbollah bett Iran om flygunder stöd i Syrien?
Istället för att "skrika efter hjälp" så agerar Assad som Rysslands lydhund i hopp om att Ryssland ska belöna den duktiga vovven med nya vapen.

Citat:
Det är stor skillnad på vilken hjälp man får. Syrien och Hizbollah får hjälp i form av bidrag. Kurderna är de ända som vill ha och får hjälp i militär form. Det har hänt i Irak och nu händer det i Syrien igen och det är alltid samma anledning.
Bidrag, thats it? Nej mannen. Iran har byggt upp hela Hizbollah. Allt från träningen till arsenalen. Dom skulle inte existera alls utan Iran.
När det kommer till SAA så var dom helt värdelösa innan iranska och ryska rådgivare kom in i bilden. Hibzollah gjorde också stor skillad(återigen, en iransk organisation).
Att kurderna är dom ända som får hjälp är ännu en lögn av dig. Nästan hela arabvärldens arméer är uppbyggd av USA.

Citat:
Stoppar inte USA Daesh åt er så blir ni slaktade. Kurder är inte kabbala att försvara sig själva, vi har sett det flera gånger nu.

Även om Iran eller Ryssland hade beväpnat kurder hade det varit samma sak. Ni hade gnällt på det ena och andra och slutligen hade USA ändå fått komma för att förhindra ett potentiellt folkmord.
Jaså? Hur vet du de?

Citat:
Min fråga till dig är vad händer sen när SAA besegrat terroristerna och kommer för att ta tillbaka Kobane? Tror du att ni kommer få någon form av autonomi? Eller att USA skulle hjälpa er mot SAA som har ryssarna bakom sig? Skulle inte tro det. Er taktik under kriget i Irak/Syrien har alltid varit att skrika på hjälp för ni är inte kabbala att försvara er själva och USA har alltid kommit till er räddning. Men det kommer inte att funka mot SAA.
Jag vet att du som antikurd hoppas på att SAA bombar varje kurd i Syrien när terroristerna är borta. Men det kommer inte hända. Hela världen har gång på gång pressat YPG för att starta krig mot regimen. Trots de har man vägrat. Även nyligen när YPG var nära på att förlora Kobane vägrade man. Assad kommer inte glömma detta. När terroristerna är borta kommer man troligen hitta någon diplomatisk lösning.
Citera
2014-10-22, 00:08
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltrasSarajevo
En fader stenar sin egen dotter på grund av otrohet, även mannen blev stenad. Vad tänker dessa människor med som begår otrohet i ett land där sharia råder?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2801575/isis-releases-sickening-video-clip-showing-syrian-woman-stoned-death-group-men-including-father.html ?ito=social-facebook

Barbariskt. Om det inte vore för USA, Qatar, Saudiarabien, Erdogan och sunniextremisterna i Syrien så hade aldrig denna kvinnas öde slutat med en stening i Syrien.
Citera
2014-10-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Barbariskt. Om det inte vore för USA, Qatar, Saudiarabien, Erdogan och sunniextremisterna i Syrien så hade aldrig denna kvinnas öde slutat med en stening i Syrien.

Sant men samtidigt undrar man om människor som begår otrohet mot sin äktenskapspartner är dumma i huvudet då straffet är stening.
Citera
2014-10-22, 00:31
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Sant men samtidigt undrar man om människor som begår otrohet mot sin äktenskapspartner är dumma i huvudet då straffet är stening.

Du litar väl inte på ISIS och deras förmåga att döma rättvist. De är djur, räcker med att ett rykte går så tar dom tillfället i akt för att få skrämma befolkningen. Detta är ren ISIS propaganda, de skrämmer befolkningen i platsen de är i till lydnad. Även om hon nu varit otrogen så krävs det inom islam att två personer skall ha bevittnat detta, alltså tagit dem på bar gärning, jag har väldigt svårt och se att detta har skett.
Senast redigerad av Marlo.Stanfield 2014-10-22 kl. 00:35.
Citera
2014-10-22, 00:32
Medlem
korrektists avatar
Citat:

Samtidigt kan man fråga sig om de verkligen "begick" otrohet?
Citera
2014-10-22, 00:37
Medlem
Just nu:
På Twitter så kryllar det av nyheter om att IS använt kemiska vapen i Kobane
Citera
2014-10-22, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektist
Samtidigt kan man fråga sig om de verkligen "begick" otrohet?

Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Du litar väl inte på ISIS och deras förmåga att döma rättvist. De är djur, räcker med att ett rykte går så tar dom tillfället i akt för att få skrämma befolkningen. Detta är ren ISIS propaganda, de skrämmer befolkningen i platsen de är i till lydnad. Även om hon nu varit otrogen så krävs det inom islam att två personer skall ha bevittnat detta, alltså tagit dem på bar gärning, jag har väldigt svårt och se att detta har skett.

Ni har rätt, dessutom krävs det 4(!) vittnen, om jag inte har fel har det aldrig hänt i världshistorien att någon bevittnat detta utan steningarna som skett har varit för att parten själv erkänt eller falska anklagelser. Frågan är om verkligen 4 vittnen bevittnade samlaget.
Citera
2014-10-22, 00:51
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ni har rätt, dessutom krävs det 4(!) vittnen, om jag inte har fel har det aldrig hänt i världshistorien att någon bevittnat detta utan steningarna som skett har varit för att parten själv erkänt eller falska anklagelser. Frågan är om verkligen 4 vittnen bevittnade samlaget.

My bad, trodde det var två, haha det är till och med 4 st, med andra ord, det är större chans att jag vinner 100 miljoner på lotto i morgon än att någon är så dum att dom är otrogna och blir tagna på bar gärning av 4 personer.
Citera
2014-10-22, 00:54
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un-named
Istället för att "skrika efter hjälp" så agerar Assad som Rysslands lydhund i hopp om att Ryssland ska belöna den duktiga vovven med nya vapen.
Jasså på vilket sätt då? Det är inte så att Ryssland och Syrien var allierade innan kriget? Och är fotfarande allierade idag?
Citat:
Bidrag, thats it? Nej mannen. Iran har byggt upp hela Hizbollah. Allt från träningen till arsenalen. Dom skulle inte existera alls utan Iran.
När det kommer till SAA så var dom helt värdelösa innan iranska och ryska rådgivare kom in i bilden. Hibzollah gjorde också stor skillad(återigen, en iransk organisation).
Att kurderna är dom ända som får hjälp är ännu en lögn av dig. Nästan hela arabvärldens arméer är uppbyggd av USA.
Ja Iran är en jättestor faktor vad gäller Hizbollah det är ingen som har förnekat det. Man har fått allt ifrån pengar till avancerade vapen. Till viss mån träning.

Men till skillnad ifrån kurderna har Hizbollah fått kämpa ensamma, det fanns inget flygunderstöd när Israel mejade ner hela södra Libanon. Det fanns inget flygunderstöd när Israel ockuperade Södra Libanon eller Beirut. Men till skillnad ifrån kurderna lade man sig inte på rygg och skrek efter hjälp. Man fortsatte att kämpa och utvecklas. Tro inte att Hizbollah började som den elit man är idag. Man började 82 med ett par fattiga Aks.
En väldigt bra video som visar vad Hizbollah har gått ifrån till det man är idag:https://www.youtube.com/watch?v=Q_RXwmVIfKo

Sen Syrien har aldrig gapat efter hjälp som ni kurder, man har fått den automatiskt tack vare sina diplomatiska förbindelser. Man har stöt Hizbollah tidigare och man har stött Iran tidigare så enkelt är det.
Citat:
De är de enda som får direkt militär hjälp? USA bombar i Kobane för att undvika en massaker, förnekar du detta?
Citat:
Jaså? Hur vet du de?
För av det jag har fått se så verkar det vara kurdens krigs strategi.
Citat:
Jag vet att du som antikurd hoppas på att SAA bombar varje kurd i Syrien när terroristerna är borta. Men det kommer inte hända. Hela världen har gång på gång pressat YPG för att starta krig mot regimen. Trots de har man vägrat. Även nyligen när YPG var nära på att förlora Kobane vägrade man. Assad kommer inte glömma detta. När terroristerna är borta kommer man troligen hitta någon diplomatisk lösning.
Jag är absolut ingen antikurd, är man antikurd för att man är kritisk till den skit vissa kurder i tråden bara vräker ur sig? Jag hoppas också på en diplomatisk lösning.
Senast redigerad av Chris1991 2014-10-22 kl. 01:14.
Citera
2014-10-22, 00:58
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Jag är absolut ingen antikurd, är man antikurd för att man är kritisk till den skit vissa kurder i tråden bara vräker ur sig? Jag hoppas också på en diplomatisk lösning.

Detta är väldigt viktigt att lyfta fram, många anklagar mig för att vara antikurd för att jag är emot den politik vissa vill föra åt kurdernas vägnar. Man kan kritisera någons politik utan att hata denna. Tvärtom, jag har väldigt många nära vänner som är kurder. Finns väldigt få folk som är lika givmilda och goda på ett personligt plan som kurder. Jag har alltid kommit överens med kurder i det verkliga livet, precis som jag är säker på att dom flesta andra som slänger ur sig skit mot kurder kan konstatera. Tror inte heller kurderna här hatar alla som är kurder. Tyvärr så blir man rätt rå och brutal på ett forum då det är svårt och få fram sitt budskap när det blir heta känslor.
Citera
2014-10-22, 02:01
Medlem
Citat:
Jasså på vilket sätt då? Det är inte så att Ryssland och Syrien var allierade innan kriget? Och är fotfarande allierade idag?

Ja Iran är en jättestor faktor vad gäller Hizbollah det är ingen som har förnekat det. Man har fått allt ifrån pengar till avancerade vapen. Till viss mån träning.

Men till skillnad ifrån kurderna har Hizbollah fått kämpa ensamma, det fanns inget flygunderstöd när Israel mejade ner hela södra Libanon. Det fanns inget flygunderstöd när Israel ockuperade Södra Libanon eller Beirut. Men till skillnad ifrån kurderna lade man sig inte på rygg och skrek efter hjälp. Man fortsatte att kämpa och utvecklas. Tro inte att Hizbollah började som den elit man är idag. Man började 82 med ett par fattiga Aks.
En väldigt bra video som visar vad Hizbollah har gått ifrån till det man är idag:https://www.youtube.com/watch?v=Q_RXwmVIfKo

Sen Syrien har aldrig gapat efter hjälp som ni kurder, man har fått den automatiskt tack vare sina diplomatiska förbindelser. Man har stöt Hizbollah tidigare och man har stött Iran tidigare så enkelt är det.

De är de enda som får direkt militär hjälp? USA bombar i Kobane för att undvika en massaker, förnekar du detta?

För av det jag har fått se så verkar det vara kurdens krigs strategi.

Jämförelsen du drar mellan kurder och Hizbullah är felaktig. Kurder har senaste året fått den hjälp du beskriver, i väldigt begränsad utsträckning. Kurder har annars alltid varit ensamma i sina beväpnade konflikter, vilket även stämmer till större delen idag.

PKK i Turkiet har aldrig fått något stöd från någon. Detsamma gäller kurder i Syrien, fram till några dagar sedan. Samma sak gällde kurder i Irak fram till i somras. Samma sak har alltid gällt för kurder i Iran. Kurder har kämpat i ett helt sekel mot flertalet regionala stormakter. Hur kan du ens komma med ett implicit påstående om att kurder vid något tillfälle slutat kämpa eller utvecklas?

Kurder har sedan i somras blivit världens ondskebekämpare vilket resulterat i ett väldigt stort stöd från omvärlden. Att vara den grupp som bekämpar den farligaste terroristorganisationen i historien resulterar givetvis i att man får stöd, inga konstigheter. Stödet tas emot och används väl. Glada nyheter som om något pekar på en positiv utveckling för kurder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in