Citat:
Ursprungligen postat av
Un-named
Istället för att "skrika efter hjälp" så agerar Assad som Rysslands lydhund i hopp om att Ryssland ska belöna den duktiga vovven med nya vapen.
Jasså på vilket sätt då? Det är inte så att Ryssland och Syrien var allierade innan kriget? Och är fotfarande allierade idag?
Citat:
Ursprungligen postat av
Un-named
Bidrag, thats it? Nej mannen. Iran har byggt upp hela Hizbollah. Allt från träningen till arsenalen. Dom skulle inte existera alls utan Iran.
När det kommer till SAA så var dom helt värdelösa innan iranska och ryska rådgivare kom in i bilden. Hibzollah gjorde också stor skillad(återigen, en iransk organisation).
Att kurderna är dom ända som får hjälp är ännu en lögn av dig. Nästan hela arabvärldens arméer är uppbyggd av USA.
Ja Iran är en jättestor faktor vad gäller Hizbollah det är ingen som har förnekat det. Man har fått allt ifrån pengar till avancerade vapen. Till viss mån träning.
Men till skillnad ifrån kurderna har Hizbollah fått kämpa ensamma, det fanns inget flygunderstöd när Israel mejade ner hela södra Libanon. Det fanns inget flygunderstöd när Israel ockuperade Södra Libanon eller Beirut. Men till skillnad ifrån kurderna lade man sig inte på rygg och skrek efter hjälp. Man fortsatte att kämpa och utvecklas. Tro inte att Hizbollah började som den elit man är idag. Man började 82 med ett par fattiga Aks.
En väldigt bra video som visar vad Hizbollah har gått ifrån till det man är idag:
https://www.youtube.com/watch?v=Q_RXwmVIfKo
Sen Syrien har aldrig gapat efter hjälp som ni kurder, man har fått den automatiskt tack vare sina diplomatiska förbindelser. Man har stöt Hizbollah tidigare och man har stött Iran tidigare så enkelt är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Un-named
Att kurderna är dom ända som får hjälp är ännu en lögn av dig. Nästan hela arabvärldens arméer är uppbyggd av USA.
De är de enda som får direkt militär hjälp? USA bombar i Kobane för att undvika en massaker, förnekar du detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Un-named
Jaså? Hur vet du de?
För av det jag har fått se så verkar det vara kurdens krigs strategi.
Citat:
Ursprungligen postat av
Un-named
Jag vet att du som antikurd hoppas på att SAA bombar varje kurd i Syrien när terroristerna är borta. Men det kommer inte hända. Hela världen har gång på gång pressat YPG för att starta krig mot regimen. Trots de har man vägrat. Även nyligen när YPG var nära på att förlora Kobane vägrade man. Assad kommer inte glömma detta. När terroristerna är borta kommer man troligen hitta någon diplomatisk lösning.
Jag är absolut ingen antikurd, är man antikurd för att man är kritisk till den skit vissa kurder i tråden bara vräker ur sig? Jag hoppas också på en diplomatisk lösning.