2014-10-21, 14:58
  #19981
Medlem
Aviarts avatar
Läste på något forum att majoriteten av dom som varit bannade sen typ mars april har fått sin ban lyft nu och tja, det märks. Det går inflation i fittsepen som förstör matcherna för alla. Mina tre senaste matcher har varit med lastpick som skiter i att Adc/top eller whatever redan blivit pickade och lockar in redan tagen lane ändå, dör och sen spenderar resten av matchen i basen och flamear alla. Eller som den senaste matchen, jag supporta en Jinx som towerdiveade deras Braum (!) i lvl 2, dog och sen flamea mig och sen gick top istället.

EUNE är nog den värsta servern som finns. Det är totalt omöjligt att spela på den efter klockan 2-3 då alla öststats barn slutat skolan.
Citera
2014-10-21, 18:49
  #19982
Medlem
iPlankans avatar
Ge mig tips på hur jag får bra lag i soloq please.
Normals, arams och liknande är aldrig några problem, kan i princip vinna dem med en hand, men när jag går in i rankat så börjar någon med att feeda (standard elo-hell ). När vi kommer till teamfights och vi faktiskt lyckas döda någon/några så verkligen vägrar mitt lag pusha/ta drake eller liknande ("nä men kolla grappar wraithsen är uppe!!!!!" "yes jag har råd med amp tome!!")

blir en aning lack på detta skitet..
Visst har jag blivit sämre än jag var för säg 6 månader sen, men fortfarande känns det som jag kan spela felfritt men ändå förlora.. #emo

Spelar mest adc och skogare btw.

Hur gör man för att få hoppet tillbaks? Hur gör man för att tycka LoL blir roligt igen?
__________________
Senast redigerad av iPlankan 2014-10-21 kl. 19:02.
Citera
2014-10-21, 19:33
  #19983
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Läste på något forum att majoriteten av dom som varit bannade sen typ mars april har fått sin ban lyft nu och tja, det märks. Det går inflation i fittsepen som förstör matcherna för alla. Mina tre senaste matcher har varit med lastpick som skiter i att Adc/top eller whatever redan blivit pickade och lockar in redan tagen lane ändå, dör och sen spenderar resten av matchen i basen och flamear alla. Eller som den senaste matchen, jag supporta en Jinx som towerdiveade deras Braum (!) i lvl 2, dog och sen flamea mig och sen gick top istället.

EUNE är nog den värsta servern som finns. Det är totalt omöjligt att spela på den efter klockan 2-3 då alla öststats barn slutat skolan.
Vad är det för ban du pratar om? Det senaste året har väl egentligen inga direkt bannas "så" utan dem använder mera Chat Restriction nu istället och senaste är väl att om man är chat restricad så måste man spela x antal normal draft games tror jag det är.

Nu vet jag inte hur du/ni gör i champion select men du kan ju testa skriva "fill" och försöka få folk att komma överens, ja det är super svårt och det blir inte alltid lyckat, men det händer ju även i Diamond elo att folk pickar vad fan dom vill och sen trollar.

Nja, skulle nog säga att alla servers är lika dåliga i låg guld och neråt, finns ju en del trevliga personer men vissa personer är väldigt envisa och vill att man ska göra exakt som dem vill, tyvärr. Meen det går ju, det lovar jag dig.
Citera
2014-10-21, 19:54
  #19984
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Vad är det för ban du pratar om? Det senaste året har väl egentligen inga direkt bannas "så" utan dem använder mera Chat Restriction nu istället och senaste är väl att om man är chat restricad så måste man spela x antal normal draft games tror jag det är.

Nu vet jag inte hur du/ni gör i champion select men du kan ju testa skriva "fill" och försöka få folk att komma överens, ja det är super svårt och det blir inte alltid lyckat, men det händer ju även i Diamond elo att folk pickar vad fan dom vill och sen trollar.

Nja, skulle nog säga att alla servers är lika dåliga i låg guld och neråt, finns ju en del trevliga personer men vissa personer är väldigt envisa och vill att man ska göra exakt som dem vill, tyvärr. Meen det går ju, det lovar jag dig.

Ska försöka hitta forumet igen med den tråden. Var någon utrensning på extremt toxiska spelare som visat dåligt beteende en längre tid. Ja att det går, det gör det ju. Annars hade jag ju inte klättrat ^^

Jo jag brukar skriva fill om jag är längre ner men man behöver inte ens vara involverad i champbråket för råka ut för det. Jag har spelat in mina matcher en längre tid för att titta på dom i efterhand och lära mig mer, jag ska recorda några champselects och slänga upp så att du får en bättre bild av vad jag menar.

Jag har kört både på NA och EuW och jag håller fanimig fast vid att Eune är den värsta.
Citera
2014-10-21, 20:00
  #19985
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Ska försöka hitta forumet igen med den tråden. Var någon utrensning på extremt toxiska spelare som visat dåligt beteende en längre tid. Ja att det går, det gör det ju. Annars hade jag ju inte klättrat ^^

Jo jag brukar skriva fill om jag är längre ner men man behöver inte ens vara involverad i champbråket för råka ut för det. Jag har spelat in mina matcher en längre tid för att titta på dom i efterhand och lära mig mer, jag ska recorda några champselects och slänga upp så att du får en bättre bild av vad jag menar.

Jag har kört både på NA och EuW och jag håller fanimig fast vid att Eune är den värsta.
Jo, fast har dom en gång fått en perm-ban så har dom inte blivit unbannade på sina main konton utan spelar antagligen på andra konton och jag tror för den delen inte att det är sånt problem att folk har blivit unbannade att du märker det på det sättet. Det är nog x antal tusen spelare i din elo (Jag gissar på guld V nu) och att det märks någon super skillnad på om det är ett eller två tusen till spelare tror jag inte på.

Ja, jag fattar det. Och det händer i alla elo's och på alla servers - tyvärr och det är ingeting man direkt kan påverka, tyvärr. Utan det är ju bara göra det bästa utav situationen och antingen dodgea eller helt enkelt vinna ändå, det går.

Beror kanske på mängden games du spelar också? Kan tänka mig att om du kört 1000 games på EUNE stöter på problemet oftare än om du spelat 20 på NA och 100 på EUW till exempel.
Citera
2014-10-21, 22:16
  #19986
Medlem
Khorneflakess avatar
Jag tycker klimatet har blivit bättre. Visst, inte perfekt eller bekvämt, men definitivt något man tolererar och kan tåla. Det värsta jag har fått mot mig är väl att grabbar lipar över att jag inte täcker vår egen röd eller att jag spelar jävligt dåligt i lane. Räckte med att jag förklarade varför så var det släppt sen.

Finns verkligen färre afk/ragers/griefers och annat patrask i ranked nu och det är jättebra. Kul med lite förändring.

I övrigt så har min polare blivit chatbannad i över 90 games, och det kommer stacka så att han får games efter de 90 som också är chat restriction. Kul liv, va?
Citera
2014-10-21, 23:00
  #19987
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPlankan
Ge mig tips på hur jag får bra lag i soloq please.
Normals, arams och liknande är aldrig några problem, kan i princip vinna dem med en hand, men när jag går in i rankat så börjar någon med att feeda (standard elo-hell ). När vi kommer till teamfights och vi faktiskt lyckas döda någon/några så verkligen vägrar mitt lag pusha/ta drake eller liknande ("nä men kolla grappar wraithsen är uppe!!!!!" "yes jag har råd med amp tome!!")

blir en aning lack på detta skitet..
Visst har jag blivit sämre än jag var för säg 6 månader sen, men fortfarande känns det som jag kan spela felfritt men ändå förlora.. #emo

Spelar mest adc och skogare btw.

Hur gör man för att få hoppet tillbaks? Hur gör man för att tycka LoL blir roligt igen?

Gäller att ta initiativ och börja ta ledningen för att styra laget rätt. Och att följa sitt lag, förstå vad alla vill göra och inse vad man själv måste göra i alla situtationer för att kunna vinna. En viktig grej är att fatta att laget inte kommer göra perfekta calls, ni kommer göra misstag och då köra på damage control. Pinga som fan, gör calls, se till att dom hela tiden får konstruktiva idéer. Det är rätt jobbigt att styra lag mot vinst och man kan verkligen inte vara lat och spela solo q, då måste man bli extreeemt fed för att vinna.
Citera
2014-10-22, 20:13
  #19988
Medlem
Biqquss avatar
Varför gnäller folk på mig när jag pickar teemo och ropar top?
Vi vinner ju precis hela tiden (http://gyazo.com/2f30b70a7f3ff9da9fec0351044b3876) men ändå är det ett jävla gnäll i chatten efteråt, innan och under hela gamet.. är det teemo som är hatad?
Citera
2014-10-22, 20:55
  #19989
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus
Varför gnäller folk på mig när jag pickar teemo och ropar top?
Vi vinner ju precis hela tiden (http://gyazo.com/2f30b70a7f3ff9da9fec0351044b3876) men ändå är det ett jävla gnäll i chatten efteråt, innan och under hela gamet.. är det teemo som är hatad?

Teemo är vida känd som en inofficiell hatmaskot för Riot vilket gör att många hatar honom både på låtsas och på riktigt eller både och.
Citera
2014-10-22, 22:41
  #19990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus
Varför gnäller folk på mig när jag pickar teemo och ropar top?
Vi vinner ju precis hela tiden (http://gyazo.com/2f30b70a7f3ff9da9fec0351044b3876) men ändå är det ett jävla gnäll i chatten efteråt, innan och under hela gamet.. är det teemo som är hatad?


För som sagt... Han är en av gubbarna som är mest känd pga han är så "mobbad" på alla sidor eller så... Haha ta tex senaste filmen med darius skin, såklart ska det vara en teemo som blir Total"dunkad" av honom. Han är med i nästan varje "film" som den utsatte.
Det började redan när jag spelade LoL i betan/ tidigt S1. Många hatade då Teemo pga då var han snuskigt stark. Fortfarande stark men inte alls lika.
Och han är iof en dryg gubbe med em blind som heter duga och Stealth o en grym dot, sen ett par svampar som dödar dig om du möter honom när du väl tror du är i säkerhet. Dvs det mesta en jobbig/dryg champ kan ha...
Är lite Hatkärlek för honom tycker jag, ( ja jag älskar honom att spela, spelar honom i ranked ibland och då blir det ett jäkla liv men nästan alla driver dock)
Citera
2014-10-23, 00:40
  #19991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus
Varför gnäller folk på mig när jag pickar teemo och ropar top?
Vi vinner ju precis hela tiden (http://gyazo.com/2f30b70a7f3ff9da9fec0351044b3876) men ändå är det ett jävla gnäll i chatten efteråt, innan och under hela gamet.. är det teemo som är hatad?
De som hatar honom seriöst tror jag gör det för att lagsammansättningen blir konstig var man än spelar honom. Sen spelar egentligen inte 'teamcomp' jättestor roll på låg nivå men folk gillar att gnälla.
Citera
2014-10-23, 05:12
  #19992
Medlem
Azeras avatar
Har inte spelat på länge. Kollade en lista över top 20 LoL players och 18 av spelarna var asiater. Vad fan har hänt med spelet? Är västerlänningar så fruktansvärt jävla värdelösa? För bara två år sedan var alla proffs västerlänningar, och nu verkar alla toppspelare vara asiater. By the way, spelar Faker inte fortfarande? Han var inte med på listan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in