2014-10-21, 18:54
  #8845
Medlem
Juristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
Fast fotona var väl det enda publicerade som hade någorlunda trovärdighet.

Nu frigörs ju istället resurser till ännu mer skit.

Kan inte vara kul att vara 50bast haft ett hyfsat betalt och respekterat yrke med enorm uppbackning och kliva ut som frilans och konkurrera med 9 miljoner mobilkamror som allmänheten blir allt bättre på att hantera och använda.

Välkommen till Fas 3 och ditt liv som bitter bloggjournalist med 100 trogna läsare (mest andra friställda journalister).
Citera
2014-10-21, 19:01
  #8846
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen
Ja utöver
Härligt!


Så...

...

Expressen, antal anställda
2011-12: 427
2012-12: 392 (-35)
2013-12: 398 (+6)
2014-12: ca 398 - 62 - 50 till 70 = 266-286 antal anställda

Vaska all champagne ni har! Eller halsa den, gör vad fan ni vill!
Citera
2014-10-21, 19:02
  #8847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttepuff
Enligt en artikel på SVT ska Expressen sparka samtliga fotografer.

http://www.svt.se/kultur/expressen-avskedar-samtliga-fotografer


Hur kommer detta påverka denna skittidnings framtid? Har det hela att göra med att folk ledsnat på att bli serverade lögner och hatkampanjer? Kommer chefredaktören Thomas Mattson snart också få gå?

Dålig ursäkt skylla på papperstidning minskar när man säger upp fotografer. Som om en internettidning inte behöver bilder.

Handlar nog mer om att idag krävs det inte en fotograf med en utrustning värd 100.000 kr för ta en bild. Det finns fotografer överallt idag. (alla har en kamera i mobilen idag).
Citera
2014-10-21, 19:05
  #8848
Medlem
Vintergrisens avatar
Klar felprioritering om ni frågar mig. Man borde istället ha sparkat samtliga skribenter och låtit fotograferna vara kvar. Det är ju knappast fotografierna som gör Expressen till en skittidning.
Citera
2014-10-21, 19:33
  #8849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig


Så...

...

Expressen, antal anställda
2011-12: 427
2012-12: 392 (-35)
2013-12: 398 (+6)
2014-12: ca 398 - 62 - 50 till 70 = 266-286 antal anställda

Vaska all champagne ni har! Eller halsa den, gör vad fan ni vill!

Nja, är inte inte 62,5 på Ex-pressen, 5 på GT och 5 på Kvällsposten?
Citera
2014-10-21, 19:35
  #8850
Medlem
Det är väl mer lönsamt att plagiera rakt av som Aftonbladet redan gör.
Citera
2014-10-21, 19:36
  #8851
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Nja, är inte inte 62,5 på Ex-pressen, 5 på GT och 5 på Kvällsposten?
Så det är inte 62,5 utöver de 50 till 70 tjänsterna?

72 av 398 är trots allt 18 %, fantastiska siffror oavsett.
Citera
2014-10-21, 19:52
  #8852
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koios
Det är en intervju med koncernchefen Tomas Franzén:


Hela artikeln (pdf)
Inte så mycket matnyttigt men stort tack.
Citera
2014-10-21, 20:00
  #8853
Medlem
2013-12-04:
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Utvecklingen på DN följer mallen vid större nedskärningar av tjänstemän; man hyvlar lager efter lager, och villkoren blir lite sämre för varje cykel. Den som hoppar på första tåget ut ur stan kan få en deal som är 2-3 gånger så bra som de som försöker klamra sig fast. I sista skvätten brukar det finnas kvar några rättshaverister och folk som tror att Jesus ska komma och rädda deras jobb med ett mirakel, och dessa kan få smaka på en gammal hederlig in-yer-face uppsägning utan några villkor alls, utöver några månaders uppsägningstid. Alla är arga och upprörda... ett litet tag. Sedan rullar businessen på, och de gamla medarbetarna glöms bort.

Smarta killar och tjejer sticker vid första tecken på neddragningar.

Drygt tio månader senare.

Resumé, 2014-10-21:
Citat:
Alla anställda fotografer och bildredaktörer försvinner från Expressen, och inga avgångsvederlag erbjuds. Totalt minskas personalstyrkan med 62,5 tjänster, enligt uppgifter till Resumé.
...
Citera
2014-10-21, 20:07
  #8854
Medlem
Vedklyvens avatar
Men är det inte den nyligen tillsatte VDn Gunilla Herlitz som är igång och skär?

Vem är hon? Feminist? Miljöpartist?

Väntar närmare samarbete med Reserchgruppen?
Citera
2014-10-21, 20:11
  #8855
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jaha... (Melodi: Jag fångade en räv)
Jag gjorde en sammanställning,
Som med ens blev förlegad,
Men lika glad för det är jag,
och rimma kan jag inte!
Det där med Expressens 62,5 tjänster - är det utöver de 50-70 tjänster som redan ska försvinna?

Den blev inaktuell idag
Din fina sammanställning
Men gladare för det är jag
När allting kommer kring
Citera
2014-10-21, 20:14
  #8856
Medlem
Härliga nyheter, verkligen! Känns bra att man inte gett företaget en krona senaste tio åren. Iofs har väl något klick landat på någon filmsnutt, men man får väl hoppas att de klicken kostade dem mer än de genererade i intäkter. Hoppas hela skiten kursar, jävla facistblaska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in