Citat:
Ursprungligen postat av
fluffis
Glöm inte bort alla journalister som har anställning men som trängs i en allt mer sinande damm av möjligheter och för att överleva rättar in sig så gott det går i ledet och skriver självhat, hbtq, genus, normkritik, allt för att inte riskera att sparkas ut i verkligheten. Ett exempel är krönikören Lars Lindström i Expressen som i sitt senaste alster ”Jag är inte rädd för feminismen – Jag är skräckslagen för mansrörelsen” hoppas bygga på sitt godhetskapital och därmed klara sig undan yxan vid nästa omgång på tidningen.
Frågan är vem som beställt detta?
Är det verkligen ägarna? Ägarna ska ju trots allt vara något frikopplade från de "fria" journalisternas tankar och ord (i teorin), som numera endast verkar gå ut på att fylla tidningarna med tyckande vänstersmörja.
Det är ju ironiskt att kunderna knappast bett om det, och därmed lämnar tidningen vilket ägarna knappast lär uppskatta
Så står journalisten där utan jobb, eller med ett frilans på halva beloppet.