2014-11-04, 13:29
  #9373
Medlem
Vad snackar Gunnar om? Det är inte dessa senaste tio år som har visat att tidningar är helt passé. Tidningarna började tappa för mer än 20 år sedan.... Mediehusen har haft 20 år på sig att hitta en lönsam modell för internet, utan att lyckas.
Citera
2014-11-04, 13:37
  #9374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjobakk
Skyddad verkstad? Jag kan berätta för dig att journalistbranschen är en av de branscher med absolut sämst anställningstryghet. Ständiga nedskärningar och unga människor som tvingas hoppa från jobb till jobb varje år när de blir utlasade. Att få ett fast jobb är bara att drömma om för de flesta. Att köpa en bostad går inte heller eftersom man inte har fast anställning. Inte för att man behöver en bostad då man ändå tvingas vandra land ochvrike runt mellan olika anställningar som en nomad.

Så kanske är det du som är uppblåst och saknar verklighetsförankring.

Nej då han saknar det inte men DU gör det, verkar som du inte vet ett dugg om hur livet fungerar.
Det tuffaste och osäkraste du kan göra idag är att bli egenföretagare, du har inget skyddsnät ALLS inga rättigheter utan BARA skyldigheter.
Skyddsnätet får du bygga själv, om du har möjlighet efter att staten tagit sitt (65% i skatt och sk sociala avvgifter) och lagt krokben för dig med diverse vansinniga regler och kurser.
Är det någon som är okunnig uppblåst så är det du, ut och skaffa ett riktigt jobb och lämna mammas bröst !
Citera
2014-11-04, 13:52
  #9375
Medlem
Sicket skitsnack. Man baxnar. Är det verkligen en bild av okunskap eller är det bara vanliga nätprovokationer?

Utan att veta det minsta om det här fallet så anlitar man väl bemanningsföretag för att kunna vara "flexibla" men att någon inte får vara kvar kan väl ha flera orsaker, men sker sällan för att man gör ett för bra jobb.

Hur många gick in och läste om arbetsplatsolyckan idag?
Citera
2014-11-04, 13:58
  #9376
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slemhinna
Intressant med tanke på att 90% av stockholms journalister ändå lyckats bosätta sig inom en radie av 1.5km på södermalm, något som den genomsnittliga förortsbon bara kan drömma om.

Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Och du vet att alla dessa sitter på förstahandskontrakt? Det finns många journalister som flyttar runt mellan andrahandsboenden.

Det är kanske så susanlynette, men det innebär ingenting. Vad vill du ha sagt? Ska vi ha medkänsla för att journalister inte tilldelas ett förstahandskontrakt i innerstaden av konungen, direkt vid examen?

Bostadsmarknaden i Stockholm är som den är och journalister får bosätta sig där på samma villkor som alla andra. Så ska det också vara.
Citera
2014-11-04, 14:10
  #9377
Medlem
Snuttepuffs avatar
En person, EN person som blir omplacerad - och av det blir en "journaliststorm". I ett vattenglas!

Verklighetsfrånvända fånar.


Aftonbladets medarbetare måste vara handplockade direkt från Samhall hela bunten. Fy fan vilka patetiska småskitar som ojar sig över hur svårt dom minsann har det. Kräkas!
__________________
Senast redigerad av Snuttepuff 2014-11-04 kl. 14:14.
Citera
2014-11-04, 14:13
  #9378
Medlem
Snuttepuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Och du vet att alla dessa sitter på förstahandskontrakt? Det finns många journalister som flyttar runt mellan andrahandsboenden.

OJ vad "synd" det är om dom! Jag kan upplysa dina (?) stackars kompisar om att det finns lediga boenden utanför Stockholms innerstad. Dom får väl göra som alla andra som får kicken eller inte hittar en bostad; flytta på sig? Men jag misstänker att det är något i latten på Södermalm som gör att dom bra gärna vill hålla sig kvar, det är ungefär samma beteende hos "journalisterna" som hos "flyktingarna"; har man väl lyckats sätta snabeln i bidragssystemet vill man ogärna börja göra rätt för sig.
Citera
2014-11-04, 14:24
  #9379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttepuff
OJ vad "synd" det är om dom! Jag kan upplysa dina (?) stackars kompisar om att det finns lediga boenden utanför Stockholms innerstad. Dom får väl göra som alla andra som får kicken eller inte hittar en bostad; flytta på sig? Men jag misstänker att det är något i latten på Södermalm som gör att dom bra gärna vill hålla sig kvar, det är ungefär samma beteende hos "journalisterna" som hos "flyktingarna"; har man väl lyckats sätta snabeln i bidragssystemet vill man ogärna börja göra rätt för sig.

Varför denna sjuka fixering vid Journalister och Södermalm? Är det avundsjuka det handlar om eller vad?
Citera
2014-11-04, 14:24
  #9380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjobakk
Skyddad verkstad? Jag kan berätta för dig att journalistbranschen är en av de branscher med absolut sämst anställningstryghet. Ständiga nedskärningar och unga människor som tvingas hoppa från jobb till jobb varje år när de blir utlasade. Att få ett fast jobb är bara att drömma om för de flesta. Att köpa en bostad går inte heller eftersom man inte har fast anställning. Inte för att man behöver en bostad då man ändå tvingas vandra land ochvrike runt mellan olika anställningar som en nomad.

Så kanske är det du som är uppblåst och saknar verklighetsförankring.

Tack för årets roligaste inlägg!!! Ni har själva grävt ert eget hål. Finns INGEN utanför media som har någon sympati med er. Ni journalister är totalt onödiga i dagens samhälle som ni förankrat med er falska journalistik. Ingen sörjd ingen saknad!
Citera
2014-11-04, 14:25
  #9381
Medlem
SundbornPunschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjobakk
Skyddad verkstad? Jag kan berätta för dig att journalistbranschen är en av de branscher med absolut sämst anställningstryghet. Ständiga nedskärningar och unga människor som tvingas hoppa från jobb till jobb varje år när de blir utlasade. Att få ett fast jobb är bara att drömma om för de flesta. Att köpa en bostad går inte heller eftersom man inte har fast anställning. Inte för att man behöver en bostad då man ändå tvingas vandra land ochvrike runt mellan olika anställningar som en nomad.

Så kanske är det du som är uppblåst och saknar verklighetsförankring.

Kan detta ha att göra med journalisternas intellektuella kapacitet degenererats med åren? Förr kunde man få ut något givande av att läsa ett reportage eller en krönika, så är det inte idag.
Att anställningstryggheten är så klen förklaras av inkompetensen inom journalistkåren. Journalisternas yrkesskicklighet har helt enkelt sjunkit till en sådan låg nivå att de kommit att bli fullständigt utbytbara. Vem som helst kan utföra deras arbetsuppgift, vilket i sin tur leder till minskad anställningstrygghet.

Inget ont om journalister, bara en objektiv observation från min sida.
Citera
2014-11-04, 14:28
  #9382
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Klistrar in tråd om arbetsvillkor på Aftonbladet/mod
Citera
2014-11-04, 14:47
  #9383
Medlem
Juristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttepuff
En person, EN person som blir omplacerad - och av det blir en "journaliststorm". I ett vattenglas!

Verklighetsfrånvända fånar.


Aftonbladets medarbetare måste vara handplockade direkt från Samhall hela bunten. Fy fan vilka patetiska småskitar som ojar sig över hur svårt dom minsann har det. Kräkas!

Jag tror inte att svenska journalister kommer från Samhall, men de lär hamna där i slutändan när 80% av Sveriges skittidningar konkat och journalisterna upptäckt att de inte är anställningsbara. Ingen arbetsgivare, vid sina sinnens fulla bruk, anställer småpåvar och primadonnor som vet att dom vet bäst och personifierar godheten. Nej, det blir till att sitta runt ett bord på Samhall och klippa/klistra kollage för 18 kronor i timmen. Ungefär som lektimme på lågstadiet fast med "lön" och fler klappar på huvudet, "Ååååh vad duktig du är Tindra - vilket fint klippochklistra kollage du gjort av gamla veckotidningar och kattbilder!"
Citera
2014-11-04, 15:05
  #9384
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Varför denna sjuka fixering vid Journalister och Södermalm? Är det avundsjuka det handlar om eller vad?

"Av drygt 13 000 journalister i min undersökning bor alltså 1 259 på Södermalm. Det är nio
procent av alla. Av svenska folket bor 1,1 procent på Södermalm."

http://www.mediestudier.se/bdh_filearea/studier/Har_bor_journalisterna.pdf

Därför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in