Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Hjäääälp jag är blind

har läst artikeln tusen gånger( jaja jag överdriver) och lyckas inte hitta ett skit om PYD , kan vara snäll och peka var det står det du säger ?
PS: jag visste att du skulle länka till denna text, jag vet vilka krav det finns på partier i den nya konstitutionen men ville att du själv ska posta det

och vill passa på att tacka dig för att du bevisar att kurder i Syrien inte är diskriminerade

De vet hur man ska formulera sig och faktum kvarstår att kurderna i praktiken blir diskriminerade i landets politiska makt.
Citat:
Ju det spelar mycket roll, det är skillnaden mellan lögner och sanning, antar att du är uppväxt i Sverige och gått i skola i Sverige ,med den utbildning du har bör du kunna tänka logisk, kan du det?
Om ett folk har levet i tusen år i ett området då bör dessa människor lämna något spår efter sig, eller vad tycker du?
Jag antar att kurder är lika smarta som alla andra folkslag och då bör de kunna bygga civilisation som alla andra folkslag men finns ju knappt några spår av dessa tusentals år i området.
Flera universitet och organisationer har grävt i området det senaste 100-150åren, bla franska, tyska,engelska och italienska och allt de hittat är rester av arameiska, assyriska, inget om kurder, vad beror det på?
1- kurder har inte bott i området så länge som ni hävdar.
2- kurder är inte lika smarta som andra människor och klarar inte något så enkelt och simpelt som alla världen folkslag klarat..... nämligen bygga en civilisation utan har bott som vilda djur i området ....fan även djur lämnar spår efter sig
Så tänk på saken och svara vilket alternativ är det mest logiska, 1a ? eller 2a?
Kurderna har under syriska historian gjort avtryck, Salladin och den där kända borgen kommer jag på nu. Men notera dock att Damaskus alltid sett på minoriteter med misstänksamma ögon. Deras existens utgör ett hot mot deras makt. Det ligger inte i deras intresse att starta påkostade arkeologiska projekt där resultatet på något sätt skulle stärka dessa grupper. Dem har ju infört arabisering i syfte att förstöra deras existens och förändra regionens prägel.
sen 1900-talets början har man har man inte bedrivit arkeologisk verksamhet i någon del av Kurdistan. I KRG har man gjort det under ett decenium och man har upptäckt en hel del. Det är intressen som bestämmer över såna här saker.
Men hursomhelst så spelar inget av detta någon roll idag. Ingen bryr sig om en kurd eller arab byggde Kobane och både FSA och IS har försökt att ta över staden samt hela kantonen och Regimen ser inte det autonoma styret som legitimt. Ingen bryr sig om detta förutom du och några andra på ett forum och vad har ni för inflyttande i vem som tar över vad där nere?
Citat:
Sorry skulle skriva Hur kom de på denna siffra, du har länkat till en wikisida som som andra kurder har länkat till femtioelva gånger, sidan är ingen källa för det står inget om var siffran kom från, ingen statistik och inga siffror på hur många bodde i området av varje etnicitet, vem som helst kan regga sig på wikipedia och skriva artiklar och för att det ska vara en godkänd källa bör man backa upp sina det man skriver med andra källor.
Med tanke på hur ni kurder ljuger och manipulerar texter och annat i er propaganda (som tex artikeln du länkat till och ljög om att PYD var förbjudet enligt konstitutionen ) så vill ha källor på denna påhittade siffra.
Det står vist var källan kommer ifrån, det är en bok. Om du trycker på fotnoten så har du alla uppgifter som du behöver för att hitta boken. Att PYD inte är förenligt med konstitutionen är inte propaganda utan ren fakta. Jag förstår inte ens varför vi diskuterar dessa saker, förstår du?