2014-10-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Antingen har du legat i koma under 2013 eller så kan du omöjligt vara Blåvitt-supporter, då hade du vetat att vi blev trea i fjol,2013, och definitivt vart bästa Göteborgslag. Det där äckliga laget från Hisingen, som inte ens är mest populärt bland dem som bor på ön, blev bara 10:a en plats som motsvarar deras kapacitet och popularitet. Du hade också haft koll på att det var säsongen 2012/13 som Blåvitt vann Cupen, inte säsongen 13/14...

Ni vann väl båda mötena också?
Hur ser det ut i år.

Är Häcken "äckliga", som utomstående trodde jag att de var harmlösa. Jag trodde känslorna var mer mot GAIS och Örgryte. (vet om att de inte spelar allsvenskan i år, eller nästa, nästa....)
Citera
2014-10-19, 18:21
Medlem
traskes avatar
Ändå en ganska trevlig match på Ullevi idag med ett knippe vackra mål. Arkivuos bica, Vibes volley och Simons briljans i förarbetet till första målet. På tal om Simon så är det är fan dags att kalla honom till A-landslaget nu, det finns inga andra svenska innermittfältare i allsvenskan med samma teknik och spelförståelse, helt seriöst så tror jag inte vi har några utlandsproffs som håller samma nivå heller.

För övrigt så saknade jag Atta extremt mycket idag, varken Wahlström eller Sandberg kan leda försvaret.
Citera
2014-10-19, 18:21
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordonnee
Hur ser det ut i år.

Är Häcken "äckliga", som utomstående trodde jag att de var harmlösa. Jag trodde känslorna var mer mot GAIS och Örgryte. (vet om att de inte spelar allsvenskan i år, eller nästa, nästa....)
Nej, det är inte många som hatar häcken. Tvärtom så känner jag som blåvit sympati med dem i andra hand. GAIS är en annan femma, även om dom gärna får ta sig upp så vi får lite hetsiga derbyn igen.
Citera
2014-10-19, 18:55
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordonnee
Hur ser det ut i år.

Är väl mest att Häcken har noll charm samt hype kring sig och lever och frodas pga Gothia Cup snarare än något annat. Det i kombination med att Göteborgs stad och GP ska gulla med dom och försöka få det till att Blåvitt och Häcken berör ungefär jämnmycket får mig att bli en aning irriterad.
Citera
2014-10-19, 19:14
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Är väl mest att Häcken har noll charm samt hype kring sig och lever och frodas pga Gothia Cup snarare än något annat. Det i kombination med att Göteborgs stad och GP ska gulla med dom och försöka få det till att Blåvitt och Häcken berör ungefär jämnmycket får mig att bli en aning irriterad.

Kanske är dags att släppa det tröttsamma snacket om att GBG stad gullar med Häcken när inte en jävel någonsin kan visa några konkreta fakta om att dom skulle subventionera plan och lokalhyror?Sedan kan jag tycka att det borde vara så med tanke på att Häcken bidrar med mer till staden än vad någon annan förening är i närheten av.

Slutligen kan du ju inte med gott samvete säga att det skrivs lika mycket om Häcken som om Blåvitt? Om du inte vill läsa det lilla som skrivs om Häcken så har du faktiskt valet att inte läsa det precis på samma sätt som jag kan välja att inte läsa om Blåvitt.
Citera
2014-10-19, 20:22
Medlem
goelens avatar
Halmstads BK är klara för Allsvenskan 2015! Då Gefle torskade mot Norrköping idag finns det ingen chans att de kommer ikapp HBK. Fy fan vad fint att få vara kvar i svensk fotbolls finrum, med två omgångar kvar dessutom.
Skål för klubben!

Citera
2014-10-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Kanske är dags att släppa det tröttsamma snacket om att GBG stad gullar med Häcken när inte en jävel någonsin kan visa några konkreta fakta om att dom skulle subventionera plan och lokalhyror?Sedan kan jag tycka att det borde vara så med tanke på att Häcken bidrar med mer till staden än vad någon annan förening är i närheten av.

Slutligen kan du ju inte med gott samvete säga att det skrivs lika mycket om Häcken som om Blåvitt? Om du inte vill läsa det lilla som skrivs om Häcken så har du faktiskt valet att inte läsa det precis på samma sätt som jag kan välja att inte läsa om Blåvitt.

Vänta lite... Är du medveten om att det byggs en arena åt häcken, för 200 miljoner? När Gbg stad bygger EN arena åt GAIS, ÖIS och blåvitt ihop för samma summa? Detta åt ett lag som har ca 10% av publikintresse jämfört med de andra tre. Är detta sunt?

Sedan får vi se hur hyresavtalen ser ut när vi jämför Gamla ullevi och nya rambergsvallen. Om allt går som det brukar får Häcken utan problem Clean Court som blåvitt har bråkat om sedan G.U. byggdes.
Citera
2014-10-19, 21:27
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Vänta lite... Är du medveten om att det byggs en arena åt häcken, för 200 miljoner? När Gbg stad bygger EN arena åt GAIS, ÖIS och blåvitt ihop för samma summa? Detta åt ett lag som har ca 10% av publikintresse jämfört med de andra tre. Är detta sunt?

Sedan får vi se hur hyresavtalen ser ut när vi jämför Gamla ullevi och nya rambergsvallen. Om allt går som det brukar får Häcken utan problem Clean Court som blåvitt har bråkat om sedan G.U. byggdes.

Nu är det ju så att det inte bara är Häcken som kommer nyttja arenan, det är främst därför det kommer bli konstgräs så att planen kan belastas hårdare. Sedan är det onödigt att överdriva, dom 10% du pratar om är rent nonsens.

Även om det hade varit så att det enbart var vi som skulle få nyttja arenan så ser jag inget konstigheter med det med tanke på att Häcken bidrar med i stort sett samma summa i skatteintäkter till GBG stad under ett år(!) tack vare Gothia Cup.
Senast redigerad av traske 2014-10-19 kl. 21:30.
Citera
2014-10-19, 21:27
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Som skribent ovan nämner så finns det ingen motivering till att Häcken ska få en arena för 200 miljoner.

De har ungefär 10 % av publiken som går på Gamla Ullevi varje omgång. Om ens det. Då är det väl rimligen en arena för 20 miljoner de ska. Dvs, kanske restaurera Rambergsvallen lite grann.

Ser det som ett hån att Häcken ska få en lika dyr arena som de 3 klubbarna i Göteborg som faktiskt drar folk delar på.
Citera
2014-10-19, 21:35
Medlem
traskes avatar
Citat:
Som skribent ovan nämner så finns det ingen motivering till att Häcken ska få en arena för 200 miljoner.

De har ungefär 10 % av publiken som går på Gamla Ullevi varje omgång. Om ens det. Då är det väl rimligen en arena för 20 miljoner de ska. Dvs, kanske restaurera Rambergsvallen lite grann.

Ser det som ett hån att Häcken ska få en lika dyr arena som de 3 klubbarna i Göteborg som faktiskt drar folk delar på.

10% alltså? Ni har ett snitt på 10 000, Gais har ett snitt på 2800. det måste ju betyda att Öis har ett snitt på 17 000 i div 1? Det var fan ta mig inte dåligt! Här trodde jag det handlade om några hundratal av dom närmast sörjande.
Citera
2014-10-19, 21:41
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
10% alltså? Ni har ett snitt på 10 000, Gais har ett snitt på 2800. det måste ju betyda att Öis har ett snitt på 17 000 i div 1? Det var fan ta mig inte dåligt! Här trodde jag det handlade om några hundratal av dom närmast sörjande.

Häcken fuskar ju ganska friskt med sina biljetter/publiksiffror. Trodde jag var allmänt känt.

Men att du reagerade på siffran jag angav istället för det faktum att Häcken får en arena lika dyr som 3 större klubbar är väl på nivån den här diskussionen kommer fortleda

Men ja, Hisingens mest populära lag slog Häcken. Gott så.

Stahre ahr 14/18 p mot Häcken. Vore gott o möta Häcken oftare.
Citera
2014-10-19, 21:46
Medlem
traskes avatar
Citat:
Häcken fuskar ju ganska friskt med sina biljetter/publiksiffror. Trodde jag var allmänt känt.

Men att du reagerade på siffran jag angav istället för det faktum att Häcken får en arena lika dyr som 3 större klubbar är väl på nivån den här diskussionen kommer fortleda

Men ja, Hisingens mest populära lag slog Häcken. Gott så.

Stahre ahr 14/18 p mot Häcken. Vore gott o möta Häcken oftare.

Jag har redan svarat på det en gång. Häcken bidrar med 140 miljoner årligen i skatteintäkter enbart genom Gothia Cup. Häcken har genom åren betalat för en hel drös med nya arenor. Kommer Blåvitt ens"betala av" "sin" arena under dom närmaste 20 åren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in