Citat:
Ursprungligen postat av
clandeztino
För mig är det nog än mer obegripligt att det skulle vara två GM. Men angående ditt antagande att det är två GM utifrån att mössan endast hade blodspår från GM: båda offren hade ju ytterkläder, det blir nog inte så jätteblodigt eftersom kläderna täcker och sedan så blödde GM antagligen mycket från sin skada på handen. Blodet från handskadan "tvättar bort" de eventuella spår från offrens blod som GM kan ha fått på sig.
Kan GM ha tagit av sig jackan och använt den som ett bandage för att stoppa blodflödet? Kan han ha plockat upp en tidning från tidningsboxen vari hans mössa hittades för att torka av blodet?
Varför är förresten mannen i Trädgårdsföreningen ute ur bilden?
Varför är det obegripligt? Ingen vet det naturligtvis, jag tycker bara att det är många små bitar som tyder på det. Har skrivit det mer utförligt tidigare.
Polisen säger sig "veta" att en man i mörk jacka är inblandad. Samtidigt letar polisen efter en beige jacka, fantombilden föreställer en man som inte kan ha varit han i svart jacka pga tiden han ses borta vid fotobutiken, det är väl en indikation på att man också tvivlar på en ensam GM. Han i svart visar sig förresten aldrig utan mössa. Han på bänken har ljusa byxor på sig, det måste vara omöjligt att massakrera ett barn som ligger på marken utan att fläcka ner dom. Jag skulle väl ändå inte sträcka mig till 100% säkert att det inte är GM.
Fast vill man ha in han i Trädgårdsföreningen på något sätt så får man två GM på köpet. Jag tror inte att man blir så traumatiserad av att se det som hände på avstånd.
Har du läst om skadorna dom fick? Mohammed fick 17 knivhugg bara i halsen och huvudet. Även Anna-Lena dödades med kraftigt övervåld.
Blodet från handskadan tvättar bort eventuella spår från offrens blod? Va? Han tros inte heller ha blött mycket alls utan från ett sår på lillfingret, det är i alla fall vad polisen tror. Baserat på det blod från honom som han lämnat efter sig kanske.
Att mördaren skulle vara densamma som i Ljungsbro vill jag inte ens kommentera.
Jag tror inte Anna-Lena hann se mycket alls, troligen inte Mohammed och då inte någon som hukar över honom. Hon ska ha sagt att GM var ung och att det var oprovocerat något annat är inte bekräftat.
God lokalkännedom kan man nog skaffa sig ganska snabbt, speciellt om man rekar före morden vilket kan ha varit fallet här. Det är ju inget jätteområde att få koll på.