Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
jag skulle säga att det är näst intill omäjligt att få fast den som gjorde dådet nu.
han/hon/det kan inte vara så dum att den fortfarande är i sverige.
ifall han/hon/det inte är det så känns det nästan hopplöst?
Den stora faran är väl att mördaren dött och att polisen missat honom helt, då kommer det här fallet för alltid vara ouppklarat. Men annars kan det nog lösas, eftersom polisen sitter på ess i o m att det har mördarens DNA. Så hittar de personen så är han fast, garanterat.
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Att Anna-Lena skall ha sagt att GM var ung har väl dryftats tidigare men att hon skall ha specificerat sig till att nämna att han skall ha varit i 20-års åldern var helt nytt för mig, stämmer verkligen det?
Den uppgiften har förekommit förut ja.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
vad är det med håret på bilden? Är det rått eller blont eller vitt? Varför har man inte klippt in mer verkligt färgat hår? Är man osäker på hudfärgen? (Tror inte polisens dataprogram är så dåligt att man inte får det till bättre)
Samma med hudfärgen, är den mörkare eller blekare? Detta är väl också medvetet gjort svartvitt av polisen för att man ska kunna täcka många möjligheter?
Om mördaren hade en mössa, hur kan då håret stå rakt upp?
Om mördaren gick i en beige tröja varför gick han då i Mössa?
Det är inte säkert att personen på fantombilden är mördaren. Hela tiden under utredningen har det förekommit två oidentifierade personer. En som var svartklädd, bred axlad, lång och med mössa. Samt en annan med beige/sandfärgad tröja eller jacka och moderiktig frisyr. Dessa två personer kan visserligen vara en enda person, där ett vittne har sett honom med jacka+mössa och andra vitten sett honom utan jacka+mössa. Mössan har polisen hittat, men var gjorde han då av jackan?
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
är det nån som kan hjälpa mig att minnas
Leif GW var ju tidigt inne på att GM nog var en ung man. För nåt år sedan var det nåt fall, där man även började snacka om att den GM även kunde vara samma som i Linköping (dubbelmordet)
Nån som kommer ihåg vem denne man var, som diskuterades?
Om ni förstår vad jag menar

Du får specifiera tidpunkten bättre, då det finns väldigt många som kopplats till detta dubbelmord.
Kom på att du kanske menar våldtäktsfallet i Umeå (Gammlia)
https://www.flashback.org/t949660
Jag tror polisen kom fram till att kvinna hittade på hela saken.