Citat:
Ursprungligen postat av
herrgurka
Fast en medhjälpare SÅ nära är jag väldigt tveksam till. Anna-Lena borde ha berättat om flera GM. Hon gav ju ett ganska utförligt signalement. Polisen berättar ju även om den initiala flyktvägen. "Vad vi har hört så sprang han ner mot Tränggatan". Ja, visst kan ju första vittnet börjat sin iaktagelse efter att den andra GM stuckit...
Att en medhjälpare håller vakt, kanske 10-20 meter från brottsplatsen är dock inte omöjligt.
'
Officiellt varken såg eller sa Anna-Lena knappt något om den som gav sig på henne. Att det var oprovocerat och att han var ung tror jag var allt. Resten kommer från vad pappa Ammouri sa till Aftonbladet att polisen hade sagt till honom nästan direkt efter morden.
Jag tror att hon nog kan ha sagt det där.
Anna-Lena ser nog inte heller Mohammed, så en mördare som fortfarande håller på med honom ser hon inte heller. I min teori så blir Anna-Lena nedslagen, när de två ska försvinna så börjar hon ropa på hjälp, den ene återvänder då.
Vittnen säger så här ungefär: En mörkklädd man slår ner Anna-Lena, en man vänder tillbaka till Anna-Lena, en man i mörk jacka går från platsen, en man i beige jacka springer från platsen med händerna i fickorna.
En sak som jag tjatat lite om är att man fortfarande 2010 letar efter en beige jacka runt flyktvägen.
Logiken med en medhjälpare som börjat blöda är: GM kan ha varit full av droger, mediciner, steroider (inte ha snus som sin starkaste drog). Han kan ha blivit topsad direkt som någon många sett som kapabel att utföra något sånt här. Den andre beskrivs som en vanlig svensk yngling (snus, Pointer-mössa?)