Citat:
Ursprungligen postat av
rosalotus
Har inte kunnat sova något inatt, så jag kan lika bra skriva lite här när jag ändå är vaken. Så här kommer nu ett konkret exempel på en GS-händelse ur mitt liv som jag fick uppleva nyligen:
För några dagar sedan var jag borta från min lägenhet i flera timmar. Senare på kvällen när jag var hemma igen och lyfte på täcket på min säng så upptäckte jag att det låg en ganska stor, brun tejpbit där samt en slags liten, tom och vit plastförpackning. Jag äger ingen sådan brun tejp, har aldrig införskaffat någon sådan och har heller inte köpt något som har varit förpackat med någon brun tejp. Den enda tejp som jag äger är vanlig genomskinlig tejp och två rullar silvertejp. Jag har heller inte köpt något som har legat i en liknande vit plastförpackning som den som jag hittade. Och jag har heller ingen anledning att placera något sådant under täcket. Jag lider inte av dåligt minne, använder inte droger, dricker knappt ens alkohol (kanske max 10 glas vin utspritt över ett år), så jag har inga stunder då jag på något är "lite borta" eller full.
Jag bor som sagt ensam här i lägenheten och har inte givit en kopia på någon nyckel till en enda levande människa. De enda som har extranyckel är hyresvärden. De har allstå gått in i min lägenhet under min bortavaro, och jag har ingen aning om varför de har placerat dessa grejer under täcket i min säng? Kanske enbart för att psyka mig, vem vet? Troligtvis är det så. Denna känsla av att någon kan gå in i lägenheten varje gång som man är borta är stressframkallande.
Jag vet att min nya hyresvärd är involverad i min GS, och också fastighetsskötaren. Jag kom också bl. a. på dem med en ren lögn angående olika omständigheter när det gäller en annan grannes flytt här i samband med att jag flyttade in. Detta visar på att när man är en så kallad targeted individual så är man under konstant bevakning vart man än befinner sig. Det hjälper alltså inte att flytta till en annan ort. Detta GS-nätverk är globalt, och har man en gång hamnat på deras lista så finns det nya perps som tar vid när man kommer till nästa ställe.
När man får sin bild av verkligheten eller sin bild av sig själv rubbad så blir tillvaron mer kaotisk. Nästan alla försöker undvika detta (ofta till ett mycket högt pris). I kaoset blir det svårare att hålla reda på detaljer. Det kan t.o.m. bli en orimligt svår uppgift. Mitt önsketänkande är att förföljda människor blir kunskapare, samlar kunskaper om sig själva och verkligheten vilka inga andra kan eller vill samla. Det är nästan en livsuppgift, att samla och sammanfatta den kunskapen.
Det finns alltid fler alternativa förklaringar än man kan överblicka. Det som du hittade under täcket kan ha fastnat på täcke eller lakan om du haft dem i en gemensam torktumlare t.ex. Och att ta sig in i en lägenhet kräver ingen nyckel, det finns dom som kan dyrka upp en dörr fortare än jag kan låsa upp den med en nyckel.