2014-10-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi kan fortsätta säga "Jag tror det", "jag tror det" hur länge som helst, men så länge inläggen saknar argument kommer vi ingen vart. Jag har förklarat ingående varför jag tror att VB gick på Lejonbacksvägen, både fakta som talar för det och ett tänkbart motiv för det. Att bara säga "jag tror inte det", utan någon argumentering tillför det ingenting.

Jag förföljer ingen, jag påstår inte att någon har begått brott. Det enda jag påstår är att KJ har dömts på otillräckliga bevis. Men många i tråden påstår att KJ begick brottet, trots otillräckliga bevis. Det kallar jag förföljelse.

Dina inlägg saknar trovärdiga argument så därför vore det klädsamt att du slutar med dina fantasier.

Dessa "många" i tråden har mycket starkt stöd för sin uppfattning genom de två domarna i TR och HR, hur du nu kan få det till förföljelse av den dömde är en fullständig gåta.

Däremot har du inget stöd i någon av domarna utan fantiserar om det ena än det andra.

Det du och gelikarna postar oupphörligt i tråden är ren och skär personförföljelse av oskyldiga människor men det skiter du och m.fl. uppenbarligen fullständigt i.
Citera
2014-10-18, 21:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Dina inlägg saknar trovärdiga argument så därför vore det klädsamt att du slutar med dina fantasier.

Dessa "många" i tråden har mycket starkt stöd för sin uppfattning genom de två domarna i TR och HR, hur du nu kan få det till förföljelse av den dömde är en fullständig gåta.

Däremot har du inget stöd i någon av domarna utan fantiserar om det ena än det andra.

Det du och gelikarna postar oupphörligt i tråden är ren och skär personförföljelse av oskyldiga människor men det skiter du och m.fl. uppenbarligen fullständigt i.
Som vanligt, ett argumentlöst inlägg. Precis som här: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) Du blir överbevisad om att mobilen kan ha lämnat KJ:s hemmacell, men ger dig iaf inte. Du är övertygad om KJ:s skuld oavsett argument.
Citera
2014-10-18, 21:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det var två frågor så jag delar upp dem:

1. Kärringarna har inte hörts:
Varför tar man då med J-ES vittnesmål om detta i FUP.

2. Kärringarna har hörts och det var inte så:
Varför tar man då med J-ES vittnesmål om detta i FUP.

Jag tycker det iallafall är oförskämt att i båda fallen låta J-ES sitta med dumstruten i ett offentligt dokument för eviga tider.

Nu har jag inte FUP men jag utgår ifrån att tyngdpunkten i förhöret inte låg på just den saken då han inte blir tillfrågad, utan spontant själv tog upp detta. Då finns det ju kvar i förhöret?
Citera
2014-10-18, 21:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nu har jag inte FUP men jag utgår ifrån att tyngdpunkten i förhöret inte låg på just den saken då han inte blir tillfrågad, utan spontant själv tog upp detta. Då finns det ju kvar i förhöret?
Polisen kunde ha följt upp det och redovisat i FUP, så J-ES slapp dumstruten. Nu finns det inget som visar offentligt att den har följt upp. Men vem skulle bry sig om ett mordhot mot brottsoffret från någon annan än den misstänkte? Fullkomligt OT.
Citera
2014-10-18, 21:56
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
"Pappa vill inte ens att MB hämtar mig för att äta middag, och förväntar mig hem till middag. Jag kan nog be honom skjutsa mig till MB kl 21 en lördagkväll", tror du verkligen att VB tänkte så? Orsaken till att HR avvisade Lejonbacksvägen har vi diskuterat. Rätten utesluter inte promenaden om Lejonbacksvägen hade varit närmaste vägen till Sävast.

Eh " vi " har även diskuterat detta tidigare.

Hon var inte på väg till MB. Hon träffade inte MB. Hon var vid den tidpunkten död. DET är vad jag tror grundat på FUP och domslut.
Citera
2014-10-18, 22:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Som vanligt, ett argumentlöst inlägg. Precis som här: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) Du blir överbevisad om att mobilen kan ha lämnat KJ:s hemmacell, men ger dig iaf inte. Du är övertygad om KJ:s skuld oavsett argument.

såklart den kan ha gjort. Men vem hade mobilen? Ett hett spår skulle ju kunna vara den som släckte VBs liv. Då borde den personen flyttat sig från KJs hemmacell. Undrar vem det skulle kunna vara....?
Citera
2014-10-18, 22:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eh " vi " har även diskuterat detta tidigare.

Hon var inte på väg till MB. Hon träffade inte MB. Hon var vid den tidpunkten död. DET är vad jag tror grundat på FUP och domslut.

Citat:
såklart den kan ha gjort. Men vem hade mobilen? Ett hett spår skulle ju kunna vara den som släckte VBs liv. Då borde den personen flyttat sig från KJs hemmacell. Undrar vem det skulle kunna vara....?
En FUP sammansatt av åklagare, och en dom efter en rättegång som mest har gått ut på att visa att KJ är en så vidrig figur att skuld är bortom rimligt tvivel. Han styckade sin hund, han försökte strypa sin flickvän och en sköterska och värst av allt, han stoppade upp en flaska i röven. De osanna uppgifterna som åklagarna och målsägandebiträdet drog fram under rättegången, t.ex. påståendena som visade att pappan var en lögnare, undanröjde dessutom allt eventuellt kvarvarande tvivel.

Bra, då är vi överens om att mobilen kan ha lämnat KJ:s hemmacell. Vi är bara oense om vem som kan ha burit den.
Citera
2014-10-18, 22:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
En FUP sammansatt av åklagare, och en dom efter en rättegång som mest har gått ut på att visa att KJ är en så vidrig figur att skuld är bortom rimligt tvivel. Han styckade sin hund, han försökte strypa sin flickvän och en sköterska och värst av allt, han stoppade upp en flaska i röven. De osanna uppgifterna som åklagarna och målsägandebiträdet drog fram under rättegången, t.ex. påståendena som visade att pappan var en lögnare, undanröjde dessutom allt eventuellt kvarvarande tvivel.

Bra, då är vi överens om att mobilen kan ha lämnat KJ:s hemmacell. Vi är bara oense om vem som kan ha burit den.

Nu vet ju varken du eller jag vad som stämmer gällande hundstyckning o allt annat. Att krasst säga att det är lögner tycker jag är magstarkt.

Men den som känner honom bättre än jag iaf uttalar att KJ "kan bli fruktansvärt arg" och att hon inte vill att han dricker. Det tolkar jag som att alkohol har väldigt dålig inverkan på honom. Det är hans mors ord.
Citera
2014-10-18, 22:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu vet ju varken du eller jag vad som stämmer gällande hundstyckning o allt annat. Att krasst säga att det är lögner tycker jag är magstarkt.

Men den som känner honom bättre än jag iaf uttalar att KJ "kan bli fruktansvärt arg" och att hon inte vill att han dricker. Det tolkar jag som att alkohol har väldigt dålig inverkan på honom. Det är hans mors ord.
Nu påstod jag inte att hundstyckningen var lögn. Men påståenden om mobilen vid Trängforsen, om väckningen och hur man raderar en konversation var inte sanna.
Citera
2014-10-18, 22:36
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nu påstod jag inte att hundstyckningen var lögn. Men påståenden om mobilen vid Trängforsen, om väckningen och hur man raderar en konversation var inte sanna.

Väckningen? Radera en konversation kan man göra på olika vis på en iPhone3 vilket jag vill minnas att KJ hade.
Citera
2014-10-18, 22:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Väckningen? Radera en konversation kan man göra på olika vis på en iPhone3 vilket jag vill minnas att KJ hade.
Ja, i TR sa pappan att han väckte KJ med telefonen. I HR sa åklagaren att han sa i TR att han väckte med knackning på dörren.

Både KJ och EMF är överens om hela handhavandet vid radering av konversation, utom sista momentet, bekräftelsen. Båda episoderna är beskrivna i bloggen: http://falletvatchareeya.blogg.se/
Citera
2014-10-18, 23:40
Medlem
Citat:

Jag är övertygad att denna mobil har aldrig i handen på offret lämnat den cell som täcker KJ's lgh, det är också ytters osannolikt att den i funktionellt skick lämnat samma cell.

Att den har lämnat cellen är dock sannolikt i ett avstängt skick och inte kommunicerat med annan mast. Var den nu befinner sig vet bara GM och han sitter f.n. på kumla.

Har du något mer halmstrå att hoppas på, nej de är slut nu men du kanske har något i bakfickan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in