2014-10-18, 11:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
??? Vad menas med detta inlägg?
Precis som förra gången jag svarade PekkariP1, så kommer svaren mellan raderna, inledda med *.
Citera
2014-10-18, 11:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Precis som förra gången jag svarade PekkariP1, så kommer svaren mellan raderna, inledda med *.

ok det är dock väldigt svårläst utan radbyten som tydliggör. Men mottagaren kanske finner det plättlätt.
Citera
2014-10-18, 12:08
Medlem
Citat:
ok det är dock väldigt svårläst utan radbyten som tydliggör. Men mottagaren kanske finner det plättlätt.
Nej, det blir mycket svårläst och jag riskerar att pådyvlas alternativteoretiska åsikter som jag inte hyser. Jag har varit i kontakt med en moderator, men det är tydligen i sin ordning.
Nu är det väl ett logiskt led i Quarrels strategi att försöka att grumla tråden, snarare än lathet i att citera begripligt.
Citera
2014-10-18, 12:15
Medlem
Citat:
Du greppar efter halmstrån som saknas. Det du påstår finns inte i FUP.

Dessutom, även om hon inte visste att pappan hade förhinder, skulle hon ha bett honom skjutsa honom till Sävast för att besöka sin 50-årige älskare? Sid 958:

Citat:
Sedan i somras, 2012, till ungefär mars 2013 så har [MB] vid några tillfällen kommit förbi och hämtat Vatchareeya. De två har sedan åkt iväg till Luleå och Piteå för att äta. [J-ES] har pratat med Vatchareeya angående olämpligheten i detta.

Citatet ovan från FUP som du postat:

Detta är alltså allt du kan klämma fram om möjligheterna till skjuts av s-fadern, trodde du var seriös men den manteln har fallit ner för länge sedan.

Du medger nu iaf att även om hon inte visste s-faderns belägenhet vilket är en framgång, det cementerar sannolikheten att hon hade ringt sin s-fader om skjuts hem till mat för en liten Oboy räcker inte länge om man skall studera och dessutom utöva fysisk sport.
Men detta förhindrade KJ så hon aldrig nådde omgivningen efter 18.40.

Varenda vild teori du har så postar du den med nakna ben och teorierna blir än mer osannolika ju längre tiden lider. Du har snart slut på dem men det lär komma ännu vildare teser så tråden hålls igång och oskyldiga människor skall kölhalas av dig och dina gelikar.
Citera
2014-10-18, 12:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Citat:
Sedan i somras, 2012, till ungefär mars 2013 så har [MB] vid några tillfällen kommit förbi och hämtat Vatchareeya. De två har sedan åkt iväg till Luleå och Piteå för att äta. [J-ES] har pratat med Vatchareeya angående olämpligheten i detta.

Detta är alltså allt du kan klämma fram om möjligheterna till skjuts av s-fadern, trodde du var seriös men den manteln har fallit ner för länge sedan.

Du medger nu iaf att även om hon inte visste s-faderns belägenhet vilket är en framgång, det cementerar sannolikheten att hon hade ringt sin s-fader om skjuts hem till mat för en liten Oboy räcker inte länge om man skall studera och dessutom utöva fysisk sport.

Varenda vild teori du har så postar du den med nakna ben och teorierna blir än mer osannolika ju längre tiden lider. Du har snart slut på dem men det lär komma ännu vildare teser så tråden hålls igång och oskyldiga människor skall kölhalas av dig och dina gelikar.
Det räcker för att visa att hon inte kunde be pappan om skjuts till MB. Och jag medger inte det du påstår att jag medger. Det står ingenstans om VB visste att pappan var berusad den kvällen.
Citera
2014-10-18, 13:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det räcker för att visa att hon inte kunde be pappan om skjuts till MB. Och jag medger inte det du påstår att jag medger. Det står ingenstans om VB visste att pappan var berusad den kvällen.

Det visar verkligen inte att hon pga s.faderns åsikt inte kunde be om skjuts. Det är din tolkning utifrån dina referenser och som du alltid säger: Folk är olika.

Men detta med promenaden har ju avvisats i rätten o det togs ingen hänsyn till det.
Citera
2014-10-18, 13:34
Medlem
Citat:
Citat:

Citat:

Det svaret finns i FUP och är väldigt simpelt,

hon hade ingen som helst avsikt att gå till sävast utan hon skulle hem vilket även modern intygar i förhör. Hon har aldrig gått någon sådan fotvandring utefter lejonbacksvägen och där är jag helt överens med både TR och HR vilket framgår i domarna, VB har aldrig promenerat där på ren svenska.
Citera
2014-10-18, 13:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det visar verkligen inte att hon pga s.faderns åsikt inte kunde be om skjuts. Det är din tolkning utifrån dina referenser och som du alltid säger: Folk är olika.

Men detta med promenaden har ju avvisats i rätten o det togs ingen hänsyn till det.
"Pappa vill inte ens att MB hämtar mig för att äta middag, och förväntar mig hem till middag. Jag kan nog be honom skjutsa mig till MB kl 21 en lördagkväll", tror du verkligen att VB tänkte så? Orsaken till att HR avvisade Lejonbacksvägen har vi diskuterat. Rätten utesluter inte promenaden om Lejonbacksvägen hade varit närmaste vägen till Sävast.
Citera
2014-10-18, 16:29
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

VB hade ljugit för sin mamma om vem hon skulle besöka denna kväll. Kanske lät hon bli att be pappan om skjuts från Flo*tiljvägen för att slippa frågor.
Det är heller inte omöjligt att hennes avsikt var att gå hemåt.

"Jan tror att Vatchareeya hade en kompis som bodde vid A8:a området. En bekant till Jan som
heter Yngve Tavola
övningskörde med Vatchareeya. Vid ett tillfälle så åkte Yngve och Vatchareeya till ett hus
som låg i närheten av A8:a området och där skall enligt Yngve de stannat till utanför ett hus.
Vatchareeya skall sagt till Yngve att en kompis till henne bodde i det huset."

Vem kan kompisen vara? Det är f.ö runt detta område vittnesobservationen gjordes på e.m den 4 (?) maj.
Citera
2014-10-18, 19:12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Man tycker det ja. Har du någon bra förklaring varför inte detta skett. Om det skett så borde det väl stå i FUP annars blir ju styvfaderns uppgifter oemotsagda.

Varken Yngves thailändska fru, VBs mor eller AN har hörts om detta. I sanning märkligt.

Citat:
Fast det vet vi ju inte, eller hur? Huruvida någon blivit hörd och det hamnat i slasken. Det räckte kanske med att höra frun för att komma fram till att det var sladder.

Det var två frågor så jag delar upp dem:

1. Kärringarna har inte hörts:
Varför tar man då med J-ES vittnesmål om detta i FUP.

2. Kärringarna har hörts och det var inte så:
Varför tar man då med J-ES vittnesmål om detta i FUP.

Jag tycker det iallafall är oförskämt att i båda fallen låta J-ES sitta med dumstruten i ett offentligt dokument för eviga tider.
Citera
2014-10-18, 19:52
Medlem
Citat:

Citat:
"Pappa vill inte ens att MB hämtar mig för att äta middag, och förväntar mig hem till middag. Jag kan nog be honom skjutsa mig till MB kl 21 en lördagkväll", tror du verkligen att VB tänkte så? Orsaken till att HR avvisade Lejonbacksvägen har vi diskuterat. Rätten utesluter inte promenaden om Lejonbacksvägen hade varit närmaste vägen till Sävast.

Bäste Q, har du helt tappat kontrollen med poster som du svarar pastakrydda ovan.

Hur du än vrider och vänder så vinner logiken och det underlag som finns i FUP tillsammans med "sunt förnuft".

Jag tror definitivt inte VB tänkte alls på någon fotvandring, hon hade definitivt fullt upp med att försöka komma ur denna situation i lgh som tyvärr kostade henne livet.

Sluta nu för tid och evighet att fortsätta med din och dina gelikars personförföljelse på oskyldiga människor. Det finns ingen grund för dina vilda teorier utan är i högsta grad trams.

Alla dina fantasier är avklädda inpå skinnet för de är just fantasier men skadar andra människor som är oskyldiga och har ett liv att leva.
Citera
2014-10-18, 19:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bäste Q, har du helt tappat kontrollen med poster som du svarar pastakrydda ovan.

Hur du än vrider och vänder så vinner logiken och det underlag som finns i FUP tillsammans med "sunt förnuft".

Jag tror definitivt inte VB tänkte alls på någon fotvandring, hon hade definitivt fullt upp med att försöka komma ur denna situation i lgh som tyvärr kostade henne livet.

Sluta nu för tid och evighet att fortsätta med din och dina gelikars personförföljelse på oskyldiga människor. Det finns ingen grund för dina vilda teorier utan är i högsta grad trams.

Alla dina fantasier är avklädda inpå skinnet för de är just fantasier men skadar andra människor som är oskyldiga och har ett liv att leva.
Vi kan fortsätta säga "Jag tror det", "jag tror det" hur länge som helst, men så länge inläggen saknar argument kommer vi ingen vart. Jag har förklarat ingående varför jag tror att VB gick på Lejonbacksvägen, både fakta som talar för det och ett tänkbart motiv för det. Att bara säga "jag tror inte det", utan någon argumentering tillför det ingenting.

Jag förföljer ingen, jag påstår inte att någon har begått brott. Det enda jag påstår är att KJ har dömts på otillräckliga bevis. Men många i tråden påstår att KJ begick brottet, trots otillräckliga bevis. Det kallar jag förföljelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in