2014-10-18, 18:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpMz
Tror Åkesson är direkt nödvändig för partiet Sverigedemokraterna. Nu återstår ju bara ett gäng grisbönder.

Mattias Karlsson får man direkt dåliga vibbar av. Mycket svenskarnas parti-varning över den mannen.

Din varningsklocka är felinställd. Mattias Karlsson, tillsammans med Åkesson, Jomshof och Söder, har varit oerhört drivande i att omvandla SD från ett etnonationalistiskt parti till något annat.
Citera
2014-10-18, 18:33
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är väl ingen som gläds åt att Jimmie Å. eller någon annan person är sjuk. Däremot undrar jag vad du menar med misär?

Finns en hel del som gläds åt att Åkesson är sjukskriven. Om du har missat det kan du inte ha hängt med alls i nyhetsmedia.

Citat:
Åkesson sjukskriven på obestämd tid http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19713038.ab … Rätt åt dig, som man bäddar får man ligga rasist! #svpol #SD #grattis

Citat:
Gråt då Jimmie gråt då http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19713038.ab

Citat:
Karma is a bitch http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19713038.ab

Citat:
Åkesson sjukskriven på obestämd tid.

Mitt förslag är: för evig tid. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19713038.ab

Citat:
Jag fäller inga tårar för dig Jimmie Åkesson. Utbränd av motståndet? Nej det handlar nog om att ditt samvete har vaknat till. Det kan kännas

Jag kan verkligen se framför mig hånflinet bland vänstern när man fick veta att Åkesson blev utbränd. Vidrigt.

Och det största äcklet av alla, Özz Nujen.

Citat:
Min rätt att skämta, hur dåligt/bra det än är, om vemsomhelst närsomhelst och hursomhelst står över era hot, hyckleri och "omtanke". #svpol

Rätt att skämta? Vilket jävla stolpskott. Hade karl haft lite skam i kroppen så hade han åkt ner och slagits mot IS med sina modiga gelikar. Var inte snubben för ett självständigt Kurdistan? Samma stat vars befolkning nu massakeras av IS?
Fast det var bra att han lade till att han har rätt att skämta hur dåligt det än är för det var ett bra tag sedan han var "rolig". Özz är och kommer alltid förbli en vänsterpajas.

Han har även fått plats i Aftonbladets debattartikel:
http://www.aftonbladet.se/debatt/article19718209.ab
Citera
2014-10-18, 18:36
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550
Nu är du så där rolig* igen(lik bra att förklara att det är ironi).
Hela twittervänstern är fylld av skadeglädje över J.Å´s tillstånd. Finns t.o.m otaliga som tycker det är synd och skam att han inte är död.
Undrar om du någonsin kommer att förstå.

Nej det var ingen ironi. Har tidigare påpekat att utbrändhet är förjävligt.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Åkesson försöker här få god avkastning på Nils. Som toppproducent måste man alltid välja mellan karriär och familj. Vem hade trott att en liten Nils-jävul skulle stoppa den Sverigevänliga rörelsen?

Det blir svårt att ersätta Åkesson. Paula Bieler är inte redo att ta över förens om flera år (+5 år).

Vad händer med Sverigedemokraterna? Tynar de bort innan de ens fick chansen?
Citera
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
SD skulle kunna tjäna på ett nyval om 51 procent av svenska befolkningen då röstade på SD. Då kunde de bilda en egen regering. Men det kommer inte att hända. Vi kommer i stället att få en repris av de förra valet, med den skillnaden att moderaterna tappar, S ökar och även MP och FI. SD kan öka eller minska någon procent, men det har ingen betydelse.

Varför skulle S och MP öka? Ignorerade du det jag skrev? Finansministern är ett skämt i jämförelse med Borg och inser man inte detta så är man bra ignorant. Att S sedan blåljög om sin avsikt att stänga ner Bromma flygplats i Stockholm hjälper inte deras sak precis.

Nej du, det ser inte bra ut för något parti förutom möjligtvis V, SD och som du säger FI (hur skrämmandet det än låter, en rabiat manshatande parti in i Sveriges riksdag).
Citera
2014-10-18, 18:44
Medlem
Citat:
Nej det var ingen ironi. Har tidigare påpekat att utbrändhet är förjävligt.
JAG var ironisk över att du skulle vara rolig...suck
Jag är dock inte förvånad över ditt svar
Citera
2014-10-18, 18:59
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550
JAG var ironisk över att du skulle vara rolig...suck
Jag är dock inte förvånad över ditt svar

Oj, f-låt att jag misstolkade dig. Däremot tycker jag inte synd om honom för att han känner sig mobbad som politiker. Den som illa gör är den som illa far. Gammalt svenskt ordspråk. För att förtydliga detta så inga missförstånd uppstår. Hur tror du flyktingar som kommer till vårt land upplever sverigedemokraterna med Jimmie i spetsen?
Citera
2014-10-18, 19:04
Medlem
Citat:
Oj, f-låt att jag misstolkade dig. Däremot tycker jag inte synd om honom för att han känner sig mobbad som politiker. Den som illa gör är den som illa far. Gammalt svenskt ordspråk. För att förtydliga detta så inga missförstånd uppstår. Hur tror du flyktingar som kommer till vårt land upplever sverigedemokraterna med Jimmie i spetsen?

SD mobbar ingen. Om du inte öppnar dörren för en uteliggare som vill ha mat och husrum hos dig. Menar du då att du mobbar uteliggaren?
Citera
2014-10-18, 19:04
Medlem
bugulus avatar
Citat:

Fast vad hände med uttrycket slå inte på den som redan ligger ner?
Det brukar ju vara ganska populärt att säga det när man pratar om flyktingar.
Citera
2014-10-18, 19:08
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Hur tror du flyktingar som kommer till vårt land upplever sverigedemokraterna med Jimmie i spetsen?

Problemet är inte flyktingar. Även SD vill ta emot flyktingar. Problemet är alla andra, dvs den stora merparten. Det är bara en mycket liten grupp av dom som kommer till Sverige som är flyktingar av den enkla orsaken att dom som är flyktingar på riktigt nästan alltid saknar resurser att ta sig hit. Dom blir kvar i närområde. När det gäller Syrien så blir nternt i Syrien, Turkiet, Libanon och Jordanien.
Citera
2014-10-18, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Nej, nu hittar du på i vanlig ordning. Om du bläddrar tillbaks i tråden ser du att mitt antagande är att de får 20% september. 2018. SD å andra sidan tror att de blir Sveriges största parti i det valet.

Till saken. Vad anser du att vi kan göra när det visar sig att JÅ:s frånvaro inte resulterar i ett minskat inflytande för SD? (Jag ställde den frågan också i mitt förra inlägg, men du verkar inte ha något svar på den.)

Att SD inte har något inflytande varken i regeringen eller oppositionen är partiets problem och det kommer inte lösas med nyval. Åkesson närvaro eller frånvaro spelar ingen roll. Vad som händer år 2018 vet jag ingenting om, jag skrev om huruvida SD väljer att fälla regeringen eller inte och vilken betydelse Åkesson frånvaro har i det fallet, för honom själv och för hans parti.
Citera
2014-10-18, 19:14
Medlem
barnets avatar
Detta är början på slutet för SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in