2014-10-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Till alla SD-anhängare som klagar på kommentarer från motståndare. Hur skulle det låta om exempelvis Gudrun Schyman sjukskriver sig? Skulle Flashback flöda över av sympati, medmänsklighet och respektfulla kommentarer? Nej, det skulle vara jävligt mycket elakare. Hat, okvädningsord och skadeglädje för hela slanten.

Fast Gudrun Schyman får inte ens utstå en bråkdel av det sanktionerade hat som riktas mot Jimmie och andra SD-företrädare. Det är inte kritik mot politiken vi snackar om här, utan det är regelrätt hat, som dessutom hejas på av media och det etablerade samhället. Jag tycker inte om Gudrun Schyman, men jag tycker absolut inte att man ska rita hennes huvud på en tröja med en pistolpipa in i hennes käft. Man kan knäcka henne med sakliga motargument istället.
Citera
2014-10-18, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpMz
Tror Åkesson är direkt nödvändig för partiet Sverigedemokraterna. Nu återstår ju bara ett gäng grisbönder.

Mattias Karlsson får man direkt dåliga vibbar av. Mycket svenskarnas parti-varning över den mannen.

Äsch. Hade det inte varit för att jag har skrivit så mycket skit här på FB som researchgruppen kommer gräva fram, så hade fan jag kunnat gå in och styra upp i SD.
Citera
2014-10-18, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är inte förbjudet att ha SDs åsikter i Sverige. SD är ju ett legalt parti. Men det är inte heller förbjudet att tycka illa om SDs politik, att inte vilja samarbeta med SD

När du redogör med dina egna ord för det som faktiskt genererar kärlkramp i riksdagen låter det så gullligt på något vis. Men när du tänker på det haveri som väntar riksdagen när SD fått 20%, lär även en "åsna" som du lära skilja mellan morot och piska.

Vad konkret anser du måste hända för att SD:s inflytande ska minska, när JÅ:s frånvaro visat sig inte påverkat partiet negativt? Intensifierad pajkastning lär inte hjälpa ett skit.
Citera
2014-10-18, 17:26
Medlem
valleros avatar
Citat:
Nej jag är inte medlem i SD och ingen expert på dem. Men eftersom du är det så berätta för mig hur SD tänker kring nyval. Lider partiet av sådant storhetsvansinne att det räknar med 51 procent av rösterna. Eller hoppas SD på en ny alliansregering- i så fall, varför. Inget av allianspartierna vill begränsa invandringen och de vill ens inte ta SD med tång. Om nyvalet leder till samma resultat - förutom att SD får en procent mer- kommer SD sedan fälla en ny rödgrön regering så att vi får nyval igen. Och så vidare, tills folket är apatiskt att de röstar på SD bara för att Sverige måste få en regering....nej.
Tror du har helt fel. Sentio mätte SD på nära 17% i Oktober. SDs framgångar är övertydliga och till slut påverkas politiken. Det är så politik fungerar. Detta vurmande för massinvandring hos pk-folk håller på att genomgå en backlash. Det enda som behövs göras är att strypa inflödet. Vilket är enkelt, tillämpa Dublinförordningen. Och riv upp lagen om fri asyl till alla som påstår sig vara Syrier.
Citera
2014-10-18, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Finns inte en chans att S ökar

Opinionsundersökningar som är gjorda efter valet visar att regeringspartierna backar medan SD ökar. Och det är detta obestridliga faktum som ligger bakom alla de på ståenden om att SD kommer att förlora på ett nyval. 7k är livrädda för att ett nyval kommer att ge precis samma uppsving som alla tidigare val.

Inte minst pensionärerna kommer att ge SD ett rekordstöd efter Löfvenregimens fulspel och svek.
Citera
2014-10-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Fast Gudrun Schyman får inte ens utstå en bråkdel av det sanktionerade hat som riktas mot Jimmie och andra SD-företrädare. Det är inte kritik mot politiken vi snackar om här, utan det är regelrätt hat, som dessutom hejas på av media och det etablerade samhället. Jag tycker inte om Gudrun Schyman, men jag tycker absolut inte att man ska rita hennes huvud på en tröja med en pistolpipa in i hennes käft. Man kan knäcka henne med sakliga motargument istället.

Skillnaden är att Åkesson inte kan knäckas med sakargument. Alla normalt funtade personer känner en avskyvgentemot hur medierna och ledande politiker behandlat Jimmie.
Citera
2014-10-18, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
När du redogör med dina egna ord för det som faktiskt genererar kärlkramp i riksdagen låter det så gullligt på något vis. Men när du tänker på det haveri som väntar riksdagen när SD fått 20%, lär även en "åsna" som du lära skilja mellan morot och piska.

Vad konkret anser du måste hända för att SD:s inflytande ska minska, när JÅ:s frånvaro visat sig inte påverkat partiet negativt? Intensifierad pajkastning lär inte hjälpa ett skit.

Jag för dum att förstå vad du skriver om kärlkramp och åsnor. Men jag antar att du tror att SD kan få 20 procent av rösterna vid det första nyvalet. Och sedan måste det blocket som vunnit valet- antagligen alliansen- ge SD inflytande, annars kommer SD att rösta ned budgetförslaget från alliansen. Vid nästa nyval kommer SD få 25 procent osv. Lycka till med detta vågspel. Risken är att ni tappar väljare i stället.
Citera
2014-10-18, 17:49
Medlem
Citat:
jag antar att du tror att SD kan få 20 procent av rösterna vid det första nyvalet

Nej, nu hittar du på i vanlig ordning. Om du bläddrar tillbaks i tråden ser du att mitt antagande är att de får 20% september. 2018. SD å andra sidan tror att de blir Sveriges största parti i det valet.

Till saken. Vad anser du att vi kan göra när det visar sig att JÅ:s frånvaro inte resulterar i ett minskat inflytande för SD? (Jag ställde den frågan också i mitt förra inlägg, men du verkar inte ha något svar på den.)
Citera
2014-10-18, 18:12
Medlem
MsPa1nTs avatar
Prenumererar inte på Jimmie Åkessons ideologi och vi står väldigt långt ifrån varandra på det politiska spektrumet, men lika äckligt och motbjudande finner jag det när människor gläds över en annans sjukdom och misär.
Citera
2014-10-18, 18:17
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Prenumererar inte på Jimmie Åkessons ideologi och vi står väldigt långt ifrån varandra på det politiska spektrumet, men lika äckligt och motbjudande finner jag det när människor gläds över en annans sjukdom och misär.

Det är väl ingen som gläds åt att Jimmie Å. eller någon annan person är sjuk. Däremot undrar jag vad du menar med misär?
Citera
2014-10-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är väl ingen som gläds åt att Jimmie Å. eller någon annan person är sjuk. Däremot undrar jag vad du menar med misär?
Nu är du så där rolig* igen(lik bra att förklara att det är ironi).
Hela twittervänstern är fylld av skadeglädje över J.Å´s tillstånd. Finns t.o.m otaliga som tycker det är synd och skam att han inte är död.
Undrar om du någonsin kommer att förstå.
Citera
2014-10-18, 18:27
Medlem
volvo 240s avatar
Efter detta intensiva år med två valrörelser så förstår man ju honom... Ingen annan har helelr varit så hårt ansatt.

Tror han kommer tillbaka vid årskiftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in