2014-10-17, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
SD:s fall kom snabbare än väntat. Åkesson klarade inte av den tuffa pressen som gäller för yrkespolitker, främst partiledare. Han hade ju också den absurda uppgiften att ha noll tolerans mot rasism i ett parti som bygger allt på "vi och dom"-retorik. Åkesson var ett oväntat svagt kort som SD nu bränt. Trojkan är nu borta. Det finns inga som kan axla kappan och nedgången börjar. Eller t.o.m fritt fall. Mycket beror nu på hur riksdagsgruppen kommer att fungera. Och också de nu hemlösa nere i Bryssel.

Så här, det är 7-klövern som säger att SD är ett parti som bygger allt på "vi och dom"-retorik, det är 7-klövern som säger att SD är ett rasistiskt parti. Lyssnar du på alla debattera med JÅ och andra SDare, läser partiprogram så kommer du också inse att de är tvärtom, alltså att det är 7-klövern som i själva verket använder "vi och dom"-retorik.
Citera
2014-10-17, 23:21
Medlem
gato12s avatar
Åkesson är nog den partiledare som är absolut viktigast för sitt parti så det vill nog till att han friskar på sig snart.
Citera
2014-10-17, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Problemet med din "kritik" är att den går ut på att förlöjliga och förminska SD.

Jag menar tvärtom att man måste ta SD på fullt allvar, och framför all de symtom deras framgångssaga bygger på. Var femte väljare kommer att rösta på SD i nästa val, med eller utan JÅ. Frågan jag ställer är hur man kan undvika denna katastrof. Att sitta och hoppas att SD ska gå omkull bara för att JÅ tagit "time out" är som att hoppas att läppstift ska bota tandvärk.

Fint. Då är vi kompisar igen.
klart som fan man ska ta SD på allvar jag har aldrig sagt något annat. varför ska jag som vanlig medborgare inte förlöjliga dom? för att några SDare kan bli kränkta och får deras lillebröder att rösta SD också. kom igen
Citera
2014-10-17, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Åkesson är nog den partiledare som är absolut viktigast för sitt parti så det vill nog till att han friskar på sig snart.

Precis har PK-maffian sagt om alla företrädare till Åkesson som partiledare.

"Försvinner bara X så dör SD direkt.

Dream on cowboy.
Citera
2014-10-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av existentiella
klart som fan man ska ta SD på allvar jag har aldrig sagt något annat.

Jo, för knappt tvåochenhalvtimme sa du något helt annat.

(FB) Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid
Citera
2014-10-17, 23:32
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg

Dream on cowboy.

Så du hävdar att Mikael Jansson var en lika stark partiledare som Åkesson? Han hade lyckats putsa upp partiet till 13 % i riksdagsvalet?

Då är det nog du som drömmer.
Citera
2014-10-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av existentiella
vet inte vad du menar men jag är varken SDare eller rasist. vadå = han blir sjukskriven? JÅ är sjukskriven för att han är en svag person, inget annat. JÅ är det största slöddret inom SD då han faktist leder partiet

Du har dubbelt fel...
Åkesson en svag person?! Knappast!! Oavsett om man håller med honom politiskt eller inte, så finns det mycket få personer som skulle ha klarat hans uppdrag bättre. Allt tyder på att han är en ovanligt stark person (återigen - oavsett om man håller med honom politiskt eller ej.) Dessutom kränker du grovt alla utbrända/sjukskrivna genom att kategorisera dem som svaga - det finns många jäkligt duktiga och ambitiösa personer som blivit utbrända av olika anledningar.

I Åkessons fall befarar jag att det är alla mordhot mot honom själv och hans familj som till sist fick honom att kasta in handduken. Alla övriga partier, och vänsterpartiet i synnerhet, verkar tycka det är helt ok att sådant förekommer (mot SD). I vissa fall t.o.m. uppmuntrar de sådan verksamhet. Skrämmande.
Citera
2014-10-17, 23:36
Medlem
Citat:
Så du hävdar att Mikael Jansson var en lika stark partiledare som Åkesson? Han hade lyckats putsa upp partiet till 13 % i riksdagsvalet?

Zeilon, Klarström och Jansson hjälpte alla till att SD nådde riksdagen, det tror jag Åkesson är den första att erkänna.
Citera
2014-10-17, 23:37
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Zeilon, Klarström och Jansson hjälpte alla till att SD nådde riksdagen, det tror jag Åkesson är den första att erkänna.

Och jag tror dem är de första att erkänna att det är Åkesson som lett dem till dessa exempellösa framgångar.

Vem annars hade lyckats? Björn Söder? Kent Ekeroth?
Citera
2014-10-17, 23:38
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:

Dream on cowboy.

När sa media detta, om vem, i samband med vilket valår?

Det är först på senare dar som SD varit viktiga nog att rapportera om på riktigt.
Citera
2014-10-17, 23:39
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Det har betydelse. Se bara på hur det gick för Ny demokrati. Jimmie Åkesson är den ende som inger förtroende. Han fick som nämnts en enorm mängd personvalskryss. Han blev därutöver formellt invald på 27 ledamotsplatser i olika valdistrikt (varav 26 sedan intogs av andra SD:are).

Ny demokrati var ett skämt som skapades samma år som riksdagsvalet och marknadsfördes stort med Bert Karlssons pengar - dessutom i en helt annan tid och hjälpt av 90-talskrisen. SD däremot har funnits länge och växt successivt.

Det blir liksom en väldigt fånig jämförelse. Klimatet idag är helt annorlunda i hela Europa, där det finns enorma problem kopplat till invandring, och i Sverige är hela etablissemanget är emot minsta inskränkning. De som röstar på SD har liksom inget val. Dessutom ska man veta det att sossarna faktiskt ströp invandringen väldigt kraftigt innan ny demokrati kom in i riksdagen.

SD är liksom inte ett parti som förväntas regera landet, utan väljarna vill få genomslag för en enda fråga, det är allt.
Citera
2014-10-17, 23:42
Medlem
Citat:

Utan Jansson, ingen Jimmie. Det har Åkesson själv sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in