2014-10-17, 15:54
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Detta är nog spiken i kistan för herr Åkessons del. Frågan är om det är hans politiska uppdraget som är behov i det hela eller om hans spelmissbruk gått överstyr. Jag gissar på det sistnämnda. Det kom ju fram i slutskeden av valet att han är speltorsk. Vilket är anmärkningsvärt för en högt uppsatt politiker, hans verkliga jag kom fram, som den karaktärslösa råttan han är. Jag tror att Kent Ekeroth skulle passa bra som hans efterträdare.

/ Leif
Citera
2014-10-17, 15:55
Medlem
Är det bara jag som tycker att Mattias Karlsson som ger ett minst lika stabilt intryck som Åkesson? Tror att det kommer bli ett stort lyft för SD att folk får se att partiet inte endast består av Åkesson som motståndarna ständigt försöka påvisa.

Krya på dig Jimmie, du har gjort en enorm insats för Sverige!
Citera
2014-10-17, 15:57
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Inte helt omöjligt! Lutar ändå åt att det verkligen är utbrändhet men att man gör ett försök att knäcka spelande på samma gång.

Kul att twittervänstern öppnar bag-in-boxen tidigt och göttar sig åt en annan människas elände, knappast oväntat. Själv hoppas jag att någon offentlig person försöker utnyttja läget för att känga till JÅ och faller på eget grepp. Skulle gissa på att sympatierna för JÅ går upp efter det här, även om man inte gillar SD så förstår nog alla att det är ett hårt jobb att vara JÅ.

Sverige vinner igen!

Krya på dig Jimmie!

Men ge dig, som om högern inte hade gjort samma sak i fall det handlat om någon av deras meningsmotståndare. Det är så här det funkar inom politiken, världen över. Sverige är inget undantag. Jimmy Åkesson har gått och blivit galen, visst fan gör hans motståndare narr av det.

/ Leif
Citera
2014-10-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Detta är nog spiken i kistan för herr Åkessons del. Frågan är om det är hans politiska uppdraget som är behov i det hela eller om hans spelmissbruk gått överstyr. Jag gissar på det sistnämnda. Det kom ju fram i slutskeden av valet att han är speltorsk. Vilket är anmärkningsvärt för en högt uppsatt politiker, hans verkliga jag kom fram, som den karaktärslösa råttan han är. Jag tror att Kent Ekeroth skulle passa bra som hans efterträdare.

/ Leif

Nej, ditt inlägg luktar typiskt VPK-önsketänkande. Bara hat och våld från den politiska sidan i Sverige.

Alla SD- och Sverige-hatare kommer se det här som en seger och det här hatet är något man kommer fortsätta ännu mer med. Jag förväntar mig mer rapporter från Expressen, t.ex varför inte "Åkesson sjukskriven men handlar mat på ICA" osv.
Citera
2014-10-17, 15:59
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Källor inom SD.

Det blir så trovärdigt när du lägger ut det som du gör. Iofs skulle ju någon kunna sitta på en inspelning där Åkesson gör bort sig och därmed ha en hake på honom, men du får gärna utveckla det om du ska framstå som trovärdig.
Citera
2014-10-17, 15:59
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Jag tror att Kent Ekeroth skulle passa bra som hans efterträdare.

/ Leif

Kent hade varit en katastrof. Kent har vissa goda sidor. T ex smart, orädd och aggressiv. Men det är inte alltid sådant fungerar. SD har mått bra av att ha en kramgo ledare som Jimmie. Kasselstrand är drömvalet men han motarbetas av ledningen samt är för ung. Är emot unga partiledare av princip.

Får hoppas att Jimmie kommer tillbaka! Han behövs i några år till innan SD har blivit en institution på riktigt.
Citera
2014-10-17, 16:00
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktatorn
Med tanke på hur äckligt SD-anhängarnas näthat är, så är det inte mer än rätt.

Men det var väl ett jävla tjatande. Har du inget annat att skriva än upprepande
skitsnack i 3 inlägg efter varandra så kan du väl hålla käften och dricka vodka istället.

Självklart tär det på en partiledare när han hela tiden av media och andra partiledare/
politiker ständigt jämförs med nazister och annat löst pack. Detta är resultatet när
media (som tror att eftersom DOM är kommunister så är hela Sverige det) helt har
bestämt sig för att förtala och mobba en enda person som leder ett parti så till den
milda grad att jag skulle likna det vid tortyr.

Grattis kommunistjävlar och miljömuppar!
Citera
2014-10-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Problemet är väl att han inte kommer hinna lära sig särskilt mycket innan nyvalrörelsen drar igång om det nu blir en sådan, vilket jag hoppas.

Karlsson har inte riktigt Åkessons karisma. Dock är han rent tekniskt en minst lika bra (om än liberal) politiker som Åkesson som har varit i toppen av SDU/SD sedan 1999.
Citera
2014-10-17, 16:01
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tror inte det. Han känns som en oslipad debattör och har inte samma kyla som Åkesson blivit känd för.

Han ser bra ut, är trevlig och brukar göra bra ifrån sig i intervjuer/debatter. Jag tror han kan axla manteln även om han kanske inte helt kan nå upp till Åkessons nivå. Det är det få politiker i Sverige som kan.
Citera
2014-10-17, 16:02
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Men ge dig, som om högern inte hade gjort samma sak i fall det handlat om någon av deras meningsmotståndare. Det är så här det funkar inom politiken, världen över. Sverige är inget undantag. Jimmy Åkesson har gått och blivit galen, visst fan gör hans motståndare narr av det.

/ Leif

Fast man kan ju fråga sig varför det blivit så polariserat klimat.
Är det de styrande eller uppkomlingen som står för det.
Vad Reinfeldt har sagt får du googla upp själv, att ingen vill samarbeta med SD, mediadrevet osv.
Citera
2014-10-17, 16:02
Medlem
Aigiss avatar
Citat:

/ Leif

Skillnaden är så klart att "högern" inte backas upp och ivrigt hejas på av etablissemanget.

Citat:
Detta är nog spiken i kistan för herr Åkessons del.

/ Leif

Undra vem det är som blivit galen? Du behöver inte oroa dig käre Leif, JÅ kommer tillbaka bättre och starkare än någonsin och kommer leda SD till Sveriges näst största parti vid nästa val.

Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Kom igen nu Jimmie,Djigins kahan, Alexander den store eller vår egen härförare Karl den XII hade aldrig vikit ner sig när landet håller på att vittra innefrån.

Kalle satt ju i Turkiet och vilade ut sig flera år...
Senast redigerad av Aigis 2014-10-17 kl. 16:09.
Citera
2014-10-17, 16:03
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Och resigöreren Ulf Malmros och Fredrik Virtanen och hela twitter-vänstern vräker ur sin skadeglädje. Alla människors lika värde var som bortblåst nu.
Ja, det sitter inte djupt... Patetiska människor. Men vänstern förnekar sig inte. Våld och hat är grundbulten i deras ideologi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in