2014-10-17, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitiumVirginis
Lugna puckar, det är nu SDs näst bästa får stiga fram, jomshov kan bli ännu bättre än Jimmie

Du kan ju inte ens stava hans namn korrekt, tvekar att du har någon koll gällande hur skicklig han är som politiker.

SD utan Jimmie är en lekstuga, en lekstuga som består av hycklare, rasistiska och ointelligenta politiker.
Citera
2014-10-17, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Konsekvenserna blir att partiet radikaliseras och sjunker som en sten i opinionen. Åkesson kommer aldrig tillbaka, det här är en avgång efter ultimatum från de egna i partiet.
Tror knappast att han kommer att avgå.Det kan komma något gott av detta tror jag,mer folk kommer inse att Jimmy är en riktig människa av kött och blod och att stödet kommer öka mer.
Senast redigerad av supermuppen1 2014-10-17 kl. 15:41.
Citera
2014-10-17, 15:37
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeunert
Jag tror inte att det kommer något gott ur detta och jag ser Åkessons förfarande som att han tråkigt nog inte är ett partiledarämne och än mindre en statsminister.

Att vara politiker är betydligt mer givande än vad de flesta har i sina arbeten, man blir politiker för att man gillar politik och allt som är runt detta.

De orsaker som Åkesson har tagit upp är i mina ögon ett blötögdt martyrskap av den sugande sorten,
det är saker som många upplever i sina yrken, tävlan, avund, svinhugg, kånk o skitsnack finns allstädes närvarande och på råge på det så går många till sina jobb i stort för lönen men därmed inte sagt att de inte gör rätt för sig, att gå i väggen det finns inte på kartan.

Att gå i väggen det är endast accepterat ett fåtal och där har positionen stor betydelse, en lägre rankad medarbetare blir klassad som ett psykfall och är därmed petat ned närmst dörren ut.

Mycket illa att Åkesson har anammat pkismens pseudopsykologiska kryphål.
Är även att vara ständigt mordhotad en naturlig del av yrkeslivet - nåt man ska tåla utan nåt "gnäll"?
Citera
2014-10-17, 15:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Jag tror Karlsson blir en utmärkt ersättare.

Jag tror inte det. Han känns som en oslipad debattör och har inte samma kyla som Åkesson blivit känd för.
Citera
2014-10-17, 15:39
Medlem
Özz Nujen måste vara bland det vidrigaste som finns. Hoppas han själv åker på en svår sjukdom, fan vad jag skulle njuta.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19713267.ab

OnT: Tiden för sjukskrivning för utbrändhet varierar ju förstås. Om man har totalt gått in i väggen, kan man aldrig återgå till samma arbetsgöromål igen.
Citera
2014-10-17, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tror inte det. Han känns som en oslipad debattör och har inte samma kyla som Åkesson blivit känd för.
Jodå, han kommer att lära sig, precis som Åkesson. Har all potential, och går hem hos kvinnorna.
Citera
2014-10-17, 15:45
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Jag är helt och hållet emot SD då det inte är ett sakligt parti utan ett parti fyllt med muslimhatare, WT, bönder, invandrare med mindrevärdeskomplex, knegare som tror att dom försörjer varje flykting för att de betalar skatt på sitt skitjobb. MEN jag har otroligt mycket respekt för Jimmie Åkesson, tycker att det är en ypperlig talare som är otroligt saklig och som totalt dominerat alla andra partiledare och politiker i den svenska riksdagen. Hade SD bara bestått av karaktärer som Jimmie Åkesson så hade SD varit Sveriges största parti.

Jag hoppas Jimmie Åkesson återhämtar sig, han behövs i den svenska politiken.

Skatten man betalar går till samhället oavsett så självklart kan man se det som att man hjälper till att betala , eller skulle allt flyta på lika bra om alla "knegare" som du säger går hemma på bidrag ?
Citera
2014-10-17, 15:46
Bannlyst
Förstår inte oron riktigt, någon här inne som pga detta helt plötsligt blev moderat istället för stolt nationalist? Nej tänkte väl det...om något tror jag snarare vi kan vänta oss lite sympatiströmningar till partiet
Citera
2014-10-17, 15:46
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Vad spelar det för roll ? inget nyval än eller hur! han kan gott vila någon månad är inte direkt så att nånting händer ändå!
Citera
2014-10-17, 15:47
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jodå, han kommer att lära sig, precis som Åkesson. Har all potential, och går hem hos kvinnorna.

Problemet är väl att han inte kommer hinna lära sig särskilt mycket innan nyvalrörelsen drar igång om det nu blir en sådan, vilket jag hoppas.
Citera
2014-10-17, 15:52
Medlem
Bajsfacistens avatar
I en eventuell nyvalsprocess så är det ju väldigt intressant.

Nu har vi alltså valets stora förlorare Moderaterna som är ledarlösa och nu även valets stora vinnare Sverigedemokraterna också är utan ledare. Omval känns ju lite eller snarare mycket osäkert då.

Jag tror inte det kommer påverka SD så mycket, men en viss risk för lite kaos kan det ju bli, men den risken finns oavsett. Så länge det är en påläst person som håller sig till fakta i debatter så kommer det gå bra, och kan styra det mot en faktabaserad debatt. Kortet med omval blir ju mycket osäkrare. Men SD är inte Jimmie Åkesson, men många har ju den uppfattningen varav många blir nog osäkra på SD endå.

Söder är ju talman för riksdagen och partisekreterre. Och har avgått som gruppledare för att han tyckte att flera poster var för mycket. så han kan man nog räkna bort.

Per Ramhorn och Mattias Karlsson är gruppledare i Riksdagen. Jomshof är ju även han skicklig debattör.

Ytterst tråkigt detta att han känner sig dålig, men också mycket intressant vad som händer nu.
Citera
2014-10-17, 15:54
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbstock
Kan "utbrändhet" vara en eufemism av "spelberoende" månne?

Inte helt omöjligt! Lutar ändå åt att det verkligen är utbrändhet men att man gör ett försök att knäcka spelande på samma gång.

Kul att twittervänstern öppnar bag-in-boxen tidigt och göttar sig åt en annan människas elände, knappast oväntat. Själv hoppas jag att någon offentlig person försöker utnyttja läget för att känga till JÅ och faller på eget grepp. Skulle gissa på att sympatierna för JÅ går upp efter det här, även om man inte gillar SD så förstår nog alla att det är ett hårt jobb att vara JÅ.

Sverige vinner igen!

Krya på dig Jimmie!

Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin
Jimmie kommer med största sannolikhet att avgå i vår.
Han är slut som politiker.
bättre fredagspresent kan ingen få.
tack jimpa!

Mindre troligt än att du går ner 30 pannor tjockis.
Senast redigerad av Aigis 2014-10-17 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in