2014-10-17, 15:30
Medlem
dagsmejas avatar
Det finns nog ingen partiledare i den svenska partipolitiska historien som fått utstå sådan massiv press och burit hela sitt parti på sina axlar som Åkesson har gjort. Han är ingen stålman, ingen människa klarar en sådan press i längden.
Citera
2014-10-17, 15:31
Medlem
ViktorSteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Det är naturligtvis katastrofalt då Jimmie är partiet och just nu kommer det att vara mycket politiskt spel där han behövts.
Tyckte mig se tendenser i slutet av valrörelsen, han verkade trött och inte så "vass" som han kan vara i sina bästa stunder. Inte märkligt heller då han var överlägset mest aktiv av alla partiledare med resor och annat samt att han dessutom är småbarnsförälder.

Låt mig klargöra för dig vad det här betyder för SD: Nästan ingenting. Jag ska försöka ge dig en liknelse. När Jesus dog för 2000 år sedan, slutade folk prata om honom och upphörde de att sprida hans budskap? Nej, och här har vi exakt samma situation nämligen att ordet är ute, folk har blivit upplysta. Vår duktiga trädgårdsmästare Jimmie Åkesson har planterat ett frö i svenskarnas huvuden som tids omsider kommer blomma ut, med eller utan honom i spetsen av partiet.

Ta tid och betänk detta. Det här är ett klokt beslut som kommer gynna SD i framtiden, ingen tjänar nämligen på en utbränd ledare.
Citera
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Det här måste ju vara det barnsligaste, billigaste och lägsta på länge.

http://nyheter24.se/nyheter/politik/780342-ozz-till-attack-mot-utbrand-akesson

Det vore frestande att ibland sjunka till özzisternas nivå och kasta sig in i "debatten" med kommentarer som denna:

Citat:
Äääh, lite utbrändhet kan vem som helst drabbas av. Özz och hans trosfränders stora förebild och runkobjekt, lögnaren, bedragaren, narcissisten, hycklaren, mördaren, krigsherren, slavägaren, rövaren, horbocken, pedofilen och rasisten Muhammed flamberas i helvetet sedan 1.382 år tillbaka. Och han ska minsann fortsätta med det i så där en 700 kvadriljoner år framöver. Det kallar jag att brinna för sin övertygelse.
Senast redigerad av Ördög 2014-10-17 kl. 15:44.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
När kommer Karlsson göra sin debut som tillfällig frontfigur?
Citera
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Konsekvenserna blir att partiet radikaliseras och sjunker som en sten i opinionen. Åkesson kommer aldrig tillbaka, det här är en avgång efter ultimatum från de egna i partiet.
Citera
2014-10-17, 15:32
Medlem
envackerblommas avatar
Om Bieler skrevs
Citat:
Ursprungligen postat av Djamilla
Synd bara att hon varit värdelös i varenda debatt hon deltagit i.

Hon är bra kandidat för att köra SD ner i avgrunden, vilket säkert många håller tummarna för.

tycker Bieler är mycket bra, inte konfrontativ, har en stil som vinner röster i Sverige. Hon säger innte fraserbara, hon tänker efter. Ung dock, men redan proffs samt smart, 2.0 i HSP
Citera
2014-10-17, 15:32
Avslutad
Sjukskriven för utbrändhet. När jag blev sjukskriven av läkare så hånade Försäkringskassan mig rakt upp i ansiktet och avslog sjukpenningen. Det var bara att sluta tänka och köra på. Nu ska man alltså betala för att en partiledare går hemma för "utbrändhet" i en självvald position som partiledare för det mest "hatade" partiet av sjuklövern.

Det var nån artikel i nån tidning, kommer inte ihåg vilket där både Borg och Reinfeldt hade varit sjuka men inte anmält det till regeringskansliet, det innebar att de hade gått hemma med full lön fast det skulle ha gjort avdrag. Det reglerades i efterhand men först efter att media hade tagit upp det, fan vilka fula fiskar det sitter i Stockholmsregionen. Man proklamerar för full sysselsättning och sparkar på alla andra oavsett diagnoser, själva ska de ha full betalning utan motprestation, jävla utsugare.
Citera
2014-10-17, 15:33
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Konsekvenserna blir att partiet radikaliseras och sjunker som en sten i opinionen. Åkesson kommer aldrig tillbaka, det här är en avgång efter ultimatum från de egna i partiet.

Jaha, och vilka källor har du på att det är så?
Citera
Medlem
bugulus avatar
Oavsett vad man tycker om Åkesson och den politik man bedriver så kan man knappast hoppa på honom personligen som en liten vidrig "komiker" har gjort.

Det här kan ställa till för SD. Vågar man verkligen fälla en rödgrön budget om man inte har Åkesson i täten? Gruppledaren som tar över, vad är han för person?
Om det är en person man förknippar med SD så är det just Åkesson.

Hyckleriet bland vänstern är komisk. Man ska inte slå ner på en som redan ligger ner brukar det väl heta? Fast vänstern brukar för det mesta inte tänka med någonting annat än hjärtat.
Citera
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Jag är helt och hållet emot SD då det inte är ett sakligt parti utan ett parti fyllt med muslimhatare, WT, bönder, invandrare med mindrevärdeskomplex, knegare som tror att dom försörjer varje flykting för att de betalar skatt på sitt skitjobb. MEN jag har otroligt mycket respekt för Jimmie Åkesson, tycker att det är en ypperlig talare som är otroligt saklig och som totalt dominerat alla andra partiledare och politiker i den svenska riksdagen. Hade SD bara bestått av karaktärer som Jimmie Åkesson så hade SD varit Sveriges största parti.

Jag hoppas Jimmie Åkesson återhämtar sig, han behövs i den svenska politiken.
Citera
2014-10-17, 15:35
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Jaha, och vilka källor har du på att det är så?

Källor inom SD.
Citera
2014-10-17, 15:35
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Mises
Irrelevant. Det är inte hans förmåga jag ifrågasätter.

SD är ett projudiskt (dvs. svenskfientligt), massinvandringsförespråkande parti, som förordar "öppen svenskhet" (med andra ord: de etniska svenskarna är så värdelösa att de inte ens existerar) och, med öppna armar, välkomna somalier, zigenare och alla sorters nations- och civilisationsförstörande folk från tredje världen. Förvisso - och dumt nog - under förutsättningen att de talar svenska, super sig fulla på midsommar, och inte tillber charlatanen och pedofilen Muhammed, men ändå… detta, samt att de mer och mer anammat alla former av ovetenskapligt, kulturmarxistiskt och identitetspolitiskt trams (från feminism till HBTQ), gör din beskrivning av partiet som "högerkonservativt" skrattretande. Endast i Sverige, det mest idiotiska, konformistiska, patetiska och extremistiska landet i världen, kan ett parti som Sverigedemokraterna betraktas som "konservativt". Så djupt har den kulturmarxistiska propagandan sjunkit.
Du är ju helt snurrig. Ta dina mediciner och gå och lägg dig

Mediadreven mot honom och partiet har spelat stor roll i detta tror jag. Alla människor tål olika mycket, Jimmie Åkesson har visat sig vara mycket seglivad, men även han knäcks till sist. En ursäkt från medias sida tycker jag vore på sin plats, men eftersom svenska journalister är lika politiskt styrda som journalisterna som arbetade på Pravda, så kommer ingen skuldkänsla infinna sig. Istället kommer rödvinet flöda på Södermalm ikväll.
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Källor inom SD.
Presentera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här