2014-10-17, 14:35
Medlem
Draugadrottens avatar
Jag förstår inte hur många anser att detta var oväntat, personligen ansåg jag endast att det var en tidsfråga.
Jag är förvånad hur länge Jimmie orkat och att det inte hänt tidigare men det märktes i slutet av valrörelsen att han var sliten.
Det borde ta rätt hårt mentalt att vara partiledare för SD.
Citera
2014-10-17, 14:35
Medlem
Djamillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummerhielm
Paula Bieler bör ta över. Kunde Annie vid 28 så kan hon vid 27. Paula behövs för att attrahera kvinnor, medelklass och akademiker - väljargrupper som Åkesson, Jomshof eller Karlsson aldrig kommer att vinna över.

Synd bara att hon varit värdelös i varenda debatt hon deltagit i.

Hon är bra kandidat för att köra SD ner i avgrunden, vilket säkert många håller tummarna för.
Citera
2014-10-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propagandada
Varför inte? Är du bara empatistörd eller är du en såndär person som blandar ihop person med åsikt? 😀
Han skall väck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ni som vill att Bieler ska ta över, är ni fulla eller trollar ni bara?
Varför skulle vi trolla? Hon är det enda seriösa alternativet till Åkesson. Vältalig, charmig, kvinna och intelligent. Precis vad partiet behöver, ingen jävla Jomshof aka Lasermannen.
Citera
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Lite mystik här med turordningen från att det blir känt att Jimmy tar time-out:

Expressen 12:49
DN 12:54
Flashback: 12:59
Svd 13:44.
Facebook-brevet från Jimmy kommer ut: 13:15
Expressen publicerar brevet: 13:15 (!)
(AB anger inga tider längre så jag skippade dom)

Är det fortfarande interna läckor som vill tjäna extrapengar, och hur fasen kunde Exp publicera Facebook-brevet med samma tidpunkt. Eller gör dom som Murdochs snubbar och tappar av hans lina.....
Att DN var på redan 5 min senare visar att det fanns en färdig mall= internt memo mellan D//Exp.
Sen behöver man väl inte nämna världskrigsrubrikerna och Exp extremt taffliga tv-sändning om Jimmy.
Kanal Goebbels i sitt essé...

Nu tror jag du drar lite stora växlar på det här. DNs första artikel var extremt kort, snarare en notis. Den som ligger uppe nu är den uppdaterade versionen. Inte svårare än att någon på Expressen mailade en kollega/kompis på DN. Att tidningarna sen drar saker till sin spets är däremot knappast förvånande.

I övrigt är jag inte särskilt förvånad över att det här har hänt. Åkesson har rest mest av alla partiledare under valrörelsen och kämpat som en dåre hela vägen in i kaklet för att göra den bästa valrörelsen som var fysiskt möjlig. Det i kombination av den extremt hårda mediebevakningen kan inte ha varit lätt att bära samtidigt som han i huvudet är småbarnsförälder. Jag hade velat se den människa som kan gå igenom ett sånt race oskadd.
Citera
2014-10-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Folk röstar inte på SD pga. Jimmie Åkesson. Folk röstar på SD för att invandringen har gått åt helvete, inte att Jimmie Åkesson varit en skicklig politiker.

Gustav Kasselstrand borde förövrigt vara en ersättare för J-Å.

Jimmie Åkesson har dock haft en ganska stor betydelse, enligt mig. Kasselstrand är duktig, men fortfarande på tok för opolerad. Tror inte han får partiet att växa. Han är därtill på tok för angelägen att alltid ta sig an debatten. JÅ och SD har vunnit väldigt mycket på att faktiskt ta sig an offerrollen.

För övrigt är det tydligt att JÅ räknar med att bli borta ett bra tag. Tror annars att han hade kunnat vara föräldraledig i någon månad, så vi får räkna med att Jimmie blir borta till 2015. Det är givetvis förståeligt. Samtidigt vet jag inte om jag tycker att det är så bra. Jimmie har nog haft det tufft, men frågan är ändå om inte Reinfeldt varit under än större press, i sin roll som statsminister. Hur skulle det se ut om han tog ledigt för utbrändhet? Hur ska Jimmie klara av en sådan roll?

Det är frågor värda att fundera över.
Citera
2014-10-17, 14:38
Medlem
Nu hoppas vi att det inavlade Blekinge-trashet också dör. Vore för allas bästa. Länge leve Svearike!
Citera
2014-10-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Årets julkortsutskick för att muntra upp honom?
Man kan ju skicka hatbrev mot honom, hans svans brukar ju göra det mot andra. Nej väck med. honom o SD, han skall bli muslim o den nye muhammed
Citera
2014-10-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Jimmie Åkesson har dock haft en ganska stor betydelse, enligt mig. Kasselstrand är duktig, men fortfarande på tok för opolerad. Tror inte han får partiet att växa. Han är därtill på tok för angelägen att alltid ta sig an debatten. JÅ och SD har vunnit väldigt mycket på att faktiskt ta sig an offerrollen.

För övrigt är det tydligt att JÅ räknar med att bli borta ett bra tag. Tror annars att han hade kunnat vara föräldraledig i någon månad, så vi får räkna med att Jimmie blir borta till 2015. Det är givetvis förståeligt. Samtidigt vet jag inte om jag tycker att det är så bra. Jimmie har nog haft det tufft, men frågan är ändå om inte Reinfeldt varit under än större press, i sin roll som statsminister. Hur skulle det se ut om han tog ledigt för utbrändhet? Hur ska Jimmie klara av en sådan roll?

Det är frågor värda att fundera över.
Utbrändhet är inget man kan slå på och slå av, blir nan utbränd så kan man inte arbeta.
Citera
2014-10-17, 14:41
Medlem
Timjan256s avatar
", städa upp mitt inre och hitta verktyg för att komma vidare."

Undrar vilka verktyg som Åkesson kommer att försöka hitta och städa upp sitt inre med? Ska han gå till en psykolog eller riksdagens hälsoläkare och få utskrivet lyckopiller. Eller sköta sin utbrändhet på eget bevåg med stor risk för sena nätter med nätpoker.
Citera
2014-10-17, 14:42
Medlem
Anti-Misess avatar
Jimmie Åkesson förtjänar respekt för att han, under så lång tid, kämpat i motvind och under hård press utsått smutskastningskampanjer från ett hatfyllt och genomruttet etablissemang. Trots det måste jag tala klarspråk. JÅ har, kanske mer än någon annan, placerat ut hinder för ett radikalt, svenskt motstånd mot massinvandringsvansinnet och den korrupta politiskt korrekta statsreligionen (källan till all intellektuell ohederlighet, obskurantism och svenskfientlig fanatism). Varför? Antingen på grund av utpressning från det här landets verkliga makthavare (vi vet att han möjligtvis är spelmissbrukare), eller ren opportunism. Om det inte vore för Åkesson och hans gäng hade SD kunnat vara ett genuint, svenskvänligt parti, som med beslutsamhet och långsiktiga planer hade haft för avsikt att rädda det här landet, och dess folk (de etniska svenskarna!), från säker undergång.

Istället har vi, tack vare Åkesson, sett hur SD har blivit ett svenskfientligt, massinvandringsförespråkande (SD vill, enligt egen utsago, INTE stoppa massinvandringen), maktservilt och ofarligt parti. De inom partiet med uppriktiga känslor för vårt folk, de med ryggrad, integritet, förmåga och bildning, har uteslutits en efter en och kvar finns människor med mer sympati för Israel än för Sverige, eller uppåtslickande karriärister – precis som alla andra avskyvärda politiker i riksdag och regering.
Citera
2014-10-17, 14:42
Medlem
Scalens avatar
Vilka är det som bidragit till denna hets mot Jimmie Åkesson?

Thomas Mattsson Expressen
Lena Melin Aftonbladet
Karin Petterson Aftonbladet
Özz Nujen Komiker
Jan Helin Aftonbladet
Fredrik Virtanen Aftonbladet

Fyll på listan för dem ansvariga.
Senast redigerad av Scalen 2014-10-17 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in