2014-10-16, 20:56
Medlem
YPG ska ha fått begränsade Franska vapen in i byn ,deras offensiv i väst kan ha berott på någon vapen leverans några kilometer från gräns övergången från vissa Eu länder som har gjort en liten deal med Turkiet.
Turkisk makthavarna måste vara förbannade att världs media tog YPG sida och fick Turkarna framstå som qvistlingar till folk mord och har börjat kompromissa lite.
När man ser på den hela bilden så är det endå självklart att Västvärlden tillsammans med Turkiet lät ISIS komma in och i princip utplåna Kurderna i Västra Syrien.Nu har de börjat skissa på någon alternativ Media plan för att skattebetalarna i EU ska inte bli för engagerade i all media angående Kobane.
De som följer twitter och militaryphotos site vet att man har hittat och dokumenterat ID på den Turkiska säkerhets tjänsten bland de döda ISIS medlemmarna.
Fan vilken slakt och folkmord som pågår i hela Mellanöstern just nu del betalt av diverse utländska säkerhets tjänster.
Syrien,Irak och Libanon existerar ju inte längre och det är bara en tidsfråga innan de religiösa fanatikerna börjar spränga sig i Väst Europa.
Senast redigerad av sydneystockholm 2014-10-16 kl. 21:12.
Citera
2014-10-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydneystockholm
De som följer twitter och militaryphotos site vet att man har hittat och dokumenterat ID på den Turkiska säkerhets tjänsten bland de döda ISIS medlemmarna.

Länk?
Citera
2014-10-16, 22:39
Medlem
Någon som vet var detta utspelar sig samt om videon är färsk eller gammal? Rebellerna skjuter ner en helikopter med SAA soldater, tyvärr finns det ingen information om händelsen på länken.

http://www.sandzaklive.rs/index.php/svijet-politika/3287-pogledajte-pogodak-u-helikopter-pun-asadovih-vojnika-video
Citera
2014-10-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltrasSarajevo
Någon som vet var detta utspelar sig samt om videon är färsk eller gammal? Rebellerna skjuter ner en helikopter med SAA soldater, tyvärr finns det ingen information om händelsen på länken.

http://www.sandzaklive.rs/index.php/svijet-politika/3287-pogledajte-pogodak-u-helikopter-pun-asadovih-vojnika-video

Det är ifrån Taqba flygbas och eftersom IS tog över basen sent i Augusti så är videon ganska gammal.
Citera
2014-10-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydneystockholm
Det "bevis" man framfört är ett foto på tre turkiska ID-handlingar...
Citera
2014-10-17, 00:48
Medlem
Aktull situation i Kobane:

IS kontrollerar just nu runt 60-70% av staden. IS har tagit över Kultur Centret som ligger mitt i Kobane, det gjorde de den 11:e och de avancerar vidare in från öst och syd, kurderna har enorma problem där. Dock har IS dragit sig tillbaka från sin västra frontlinje i Kobane pga alla "airstrikes" vilket gjort att YPG/PKK kunnat slå sig fram till strategiskt viktiga Tall Shair Hill och skapa en korridor från Kobanes östra del ända fram till Tall Shair Hill. YPG/PKK håller främst till i de östra delarna av staden där intesiva strider pågår överallt men främst runt sjukhuset som ligger i den östra utkanten.

Utan internationell hjälp och då främst airstrikes hade Kobane fallit för länge sen.
Nu får vi se hur det hela slutar.

Länk:http://www.bbc.com/news/world-middle-east-29638714

USAs general säger att trots alla airstrikes kan Kobane falla. Med andra ord. Kobane kommer falla snart.
Senast redigerad av Ploppmannen 2014-10-17 kl. 00:53.
Citera
2014-10-17, 00:51
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppmannen
Aktull situation i Kobane:

IS kontrollerar just nu runt 60-70% av staden. IS har tagit över Kultur Centret som ligger mitt i Kobane, det gjorde de den 11:e och de avancerar vidare in från öst och syd, kurderna har enorma problem där. Dock har IS dragit sig tillbaka från sin västra frontlinje i Kobane pga alla "airstrikes" vilket gjort att YPG/PKK kunnat slå sig fram till strategiskt viktiga Tall Shair Hill och skapa en korridor från Kobanes östra del ända fram till Tall Shair Hill. YPG/PKK håller främst till i de östra delarna av staden där intesiva strider pågår överallt men främst runt sjukhuset som ligger i den östra utkanten.

Utan internationell hjälp och då främst airstrikes hade Kobane fallit för länge sen.
Nu får vi se hur det hela slutar.

Detta var nytt för mig, utav vad jag läst i tråden så trodde jag att ISIS var på branten till att förlora, hoppas man lyckas trycka tillbaka ISIS terroristerna.
Citera
2014-10-17, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Detta var nytt för mig, utav vad jag läst i tråden så trodde jag att ISIS var på branten till att förlora, hoppas man lyckas trycka tillbaka ISIS terroristerna.

Det för att du tror på all bullshit man för höra i denna tråd? Vilket har sänkt nivån som fuck?

Dock tror jag att kurderna i Kobane har gjort en miss då de bestämt sig för att slå sig fram västerut och inta Hillen. Ifall de stannar kvar där kommer de lida förluster där och för att inte nämna tvingas skicka dit soldater som hade gjort bättre nytta inne i själva staden Kobane. Känner man ISIS rätt kommer de att dra nytta av situationen genom att "skära av korridoren" och därav splittra kurderna i 2 delar.
1 på Hillen och 1 i västra Kobane. Det är därför vi ser så många airstrikes i västra Kobane.
USA vet detta och försöker förhindra det.

SAA avancerar i Deir Zour på alla fronter. IS försöker hålla sina positioner där.
Senast redigerad av Ploppmannen 2014-10-17 kl. 01:08.
Citera
2014-10-17, 01:06
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Dags att börja använda taktiska kärnvapen mot fitt-Daesh.
Citera
2014-10-17, 01:11
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Hur går det egentligen för SAA, det känns som att man nu äntligen fått en duglig armé som arbetar rätt. Tar man fler segrar än förluster eller?
Citera
2014-10-17, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Hur går det egentligen för SAA, det känns som att man nu äntligen fått en duglig armé som arbetar rätt. Tar man fler segrar än förluster eller?

Går väl bra i Deir ezzor i öst, i Damaskus, Homs och uppe i Aleppo. Plumpen är väl södern vad jag förstår.

Utan att vara alltför insatt i situationen så tror jag det skulle betyda mycket att kunna avsluta situationen utanför Damaskus för att frigöra trupper. Frågan är då vart man koncentrerar dess? Söderut krävs det mer resurser, samtidigt som hotet mot Aleppo/Homs från ISIS sida kan bli verkligt allvarligt. För att inte tala om Deir ezzor...svårt.
Citera
2014-10-17, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Går väl bra i Deir ezzor i öst, i Damaskus, Homs och uppe i Aleppo. Plumpen är väl södern vad jag förstår.

Utan att vara alltför insatt i situationen så tror jag det skulle betyda mycket att kunna avsluta situationen utanför Damaskus för att frigöra trupper. Frågan är då vart man koncentrerar dess? Söderut krävs det mer resurser, samtidigt som hotet mot Aleppo/Homs från ISIS sida kan bli verkligt allvarligt. För att inte tala om Deir ezzor...svårt.

Sägs att 1/3 av SAAs trupper förnärvarande finns runt Damascus. När East Ghouta faller, lär ta några månader om utveckligen håller i sig, kommer antagligen en del av dessa flyttas till andra fronter. Gissar på att de flesta flyttas till Aleppo-området...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in