Citat:
Ursprungligen postat av
Idealist
Här vill jag ge en känga till zionistmoderatorerna att det inte GÅR att hålla sig till att för topic. Det här ämnet är för stort för det ni vill. Er agenda är styrt Från New York att vi muslimer ska hålla oss till saken och bekämpa varandra och bli mer fiender än vad vi är. För att tråden ska leva och att det ska vara topic så måste man ibland blicka tillbaka.
En användare, marlo. stanfield med ett väldigt fint judiskt namn men är arab anklagar Turkiet, främst Erdogan för orm för att han hugger till så fort han får chansen. För att bemöta arabjuden måste jag gå ett steg tillbaka, tom tillbaka så långt som till WW1. Vad gjorde araberna med engelsmännen, dom avsatte ottomanska riket tillsammans, det är min försvarsmekanism, man måste ibland tyvärr gå tillbaka och vara offtopic. Ja, Turkiet sin chans att gå till attack för att försvara Assad? Men Syrien var PKKs fäste, friland för PKK. Öcalan hade tillgång till allt i Syrien. Innan Essad så var hans far ännu värre än sin son.
Kort och gått, ska tråden leva så måste man fan få gå ifrån själva ämnet annars går det inte.
Nu till saken, jag ser att araberna börjar gå emot Turkiet, så vad är er problem, att ni inte lyckades förgöra Turkiet?
Hade ni araber varit människor skulle ni fan vara den mäktigaste i världen, ni har det världen efterfrågar. OLJA! Men, några få miljoner judar knullar er och får er under lydnad. Hur känns det som arab att vara flera hundra miljoner men ändå så misslyckade? Det är ett mysterium för oss civiliserade.
Sen 600- talet har ni bara krigat mot varandra när ni tror att ni krigar mot judarna eller kafir som ni säger såg fint. Vilka är mer kafir än er? Ibland måste jag nog upprepa för att ni ska fatta att Turkiet get tillbaka det ni gjorde en gång i tiden. tyvärr!
Vå återgår till det, säg att Turkiet inte har något med det här att göra, hade det varit bättre emellan er araber, fred mellan er? Varför kritiserar ni inte SA eller Qatar? Det väller in mer araber in i IS än Turkar, är dem rentvådda ni för att det är araber? Eller så vill man inte beskylla araberna som våldför sig på småpojkar, det är en rit ju hos er araber att förgripa sig på pojkar.
Muslimernas mecka är idag en afffärsverksamhet med skyskrapor och en massa skit. Ett kungafamilje som strör pengar på västerlands mentalitet medan resten av befolkningen lever i missär. Inte konstig att Kungafamiljen tillkänna gav att dem hade släkt i sin familj från judar.
Nu är det lite fakta PÅ VAD jag anser och talar inte för alla turkar.
Till er kurder och araber som är bröder idag, vad skall göras för att det skall bli bättre i MÖ vilket inte kommer hända. Ska Turkiet bara hållas till svars för allt skit som händer, är det Turkiet som är ansvarig för att vi inte vill skicka inte turkiska unga soldater.
Kan någon arab eller kurd säga vad Turkiet ska göra och om dem gör det är det bättre för ER?
Turkiet ska sluta förråda sitt folk, speciellt kurdiska folk och PKK som dom har vapenvila med.
Dom kan inte låta IS förgöra Kurderna i Syrien.
Kurderna i Syrien har räddat Araber, Turkmener, kurder, yezidier, kristna, assyrier.
Dom har räddat, tränat och skyddat minoriteter med sina liv.
Turkiet har tiotusentals kurder som vill in i Syrien och hjälpa till, låt dom göra det.
Turkiet vill att USA ska lova saker vi inte får veta innan man vill göra något och spela ut sin roll i konflikten som NATO medlem.
Det tillkommer faktiskt ansvar och krav när man är NATO medlem och har åtagit sig uppgiften att ställa upp.
Kolla hur nära dom är:
http://www.usatoday.com/story/news/world/2014/10/09/turkey-syria-islamic-state/16957557/
Men om man nu är rädd för att IS ska börja härja i Turkiet, låt kurderna som vill gå och bekämpa terrorn i Syrien gå dit.
Om IS skulle härja i Turkiet så har Turkiet Kurdernas stöd, det finns flest kurder i Turkiet och då skulle dom hålla ihop ännu mer och fredsprocessen skulle gå fortare fram, vilket är bra för alla och gå vidare framåt och inte bli låst som Israel och Palestina i 60 år med problem. Någon gång måste man ta itu med problemet och ju tidigare ju bättre.
Hela världen tillåter rekrytering till dom Kurdiska styrkorna förutom PKK, alla tillåter kurder göra det förutom Turkiet.
Eller skicka flyg, vem vet att det är Turkisk flyg, man hör bara en smäll, Turkiet är duktiga på att hålla saker och ting hemligt.
Anser inte IS Turkiet redan som ett hot mot Khalifatet nu när Turkiet har slagit fast i sin regering att bekämpa IS?
Erdogan är allt för inriktad på Assad.