2014-10-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Hoppa genast in i din ugn med 200 grader och stanna där i 40 minuter och se hur mycket du väger efteråt

Ta en panna med vatten och berätta hur mycket det är kvar när du kokat bort allt.
Citera
2014-10-16, 19:04
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedShit
vad menar du att han inte ska dricka med vatten eller hälla i vatten innan pulvret ?

Ja det var ju ett skämt till att börja med. Jag antar att man blandar ut pulvret med vatten?
Citera
2014-10-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagsmeja
65 grader låter lite. Är de inte typ rosa då?

Har inte varit med om att det är rosa om jag väntar några minuter Temperaturen hinner nog öka upp till 68-69 grader då.
Citera
2014-10-16, 19:39
Medlem
jordglobens avatar
Om man skär upp vilket köttstycke som helst i småbitar och ställer in i en het ugn i 40 minuter så blir även den finaste Kobe-biffen fullständigt snustorr och väldigt lätt. Att man tillför 20% saltlake är skit. Muskler (kött) består till ca 65% av vatten. Därför är TS ute och cyklar. Laga rätt. Dvs tillaga dina billiga kycklingbitar företrädesvis i en het stekpanna och dra ner tiden till en minut eller två.
Citera
2014-10-16, 19:43
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeathStroke
HAHA jag köpte en påse kycklingbröst filee som vägde 900 g. Jag dela de i små bitar o la de i ugnen,sen efter runt 40 min va de klara så vägde jag de så vägde de 218 g?? haha asså 700 gram ungefär vatten i de?? de låter så jävla orättvist asså! räknas det INTE som fusk??Någon borde göra något åt saken så inte alla dessa företag kan sluta lura folk på de sättet?? eller vad tycker ni?

Ja! Eller hur?

Och denna "någon" är du!
Citera
2014-10-16, 19:58
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulagsFasa
All kyckling är slaktad på samma sätt, enda skillnaden med halal är nån bön.

Haha nej rikningen är tydligen viktig samt att ha nån stolle som gör en bön över kötte och bara det gör den oätbar enligt mig all religion är för svagsinta och ska motverkas halal är ett sätt att göra islam mer normalt i ett sekulariserat samhälle.

Jag väljer bort halal också för att det är det billigaste skiten och från utlandet dvs man ska stödja lokala köttfarmare.
Citera
2014-10-16, 21:03
Citat:
Ursprungligen postat av DeathStroke
Märket var Eldorado.

Snälla patetiska människa.

Först och främst köper du det mest skabbiga lågprisstämpel som finns, helt ärligt nu. Räknar du in antalet vatten% mm så tjänar du på att köpa svensk kronfågel, dessutom stödjer du inte halal-slaktat islamkött på köpet.
Citera
2014-10-16, 22:46
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Snälla patetiska människa.

Först och främst köper du det mest skabbiga lågprisstämpel som finns, helt ärligt nu. Räknar du in antalet vatten% mm så tjänar du på att köpa svensk kronfågel, dessutom stödjer du inte halal-slaktat islamkött på köpet.

Kolla gärna testerna innan du skriver.

Eldorado minskar mindre än Kronfågel. Ica Basic är bäst.
Enda anledning till Kronfågel vore att undvika halal.
Citera
2014-10-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Och en fiskfilé är inte heller någon file?

Ska ärligt erkänna att jag inte har kläm på varför det ena eller andra kallas för filé. Men både kycklingfilé och fiskfilé är filéer. Så är det bara. Nån som ids googla på det?

En fisk har ingen sk filé, delar du en fisk får du två halvor. Det där med filé är bara nåt handlarna kommit på för att konsumenten ska tro att den köper nåt bättre än vad det är.
Jag menar hur sexigt låter laxhalva i jämförelse med laxfilé?

Förtydligande: du hittar alltså inte en specifik del på en fisk som du gör på t ex en Oxe. Därför anser jag att en fisk inte har en Filet.
Senast redigerad av felody 2014-10-17 kl. 00:10. Anledning: förtydligande
Citera
2014-10-17, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felody
Jag menar hur sexigt låter laxhalva i jämförelse med laxfilé?

Och hur sexigt låter det när fiskhandlaren fråga dig om han ska filéa fisken åt dig?

För övrigt skulle även en fiskfilé minska från 900 till 216 gram ifall ts skulle misshandla den på samma sätt som kycklingfilén. Nej, hur man än vänder och vrider på det, tror att ts lyckas bättre med färdigmat som tillagats i mikron.

PS Laxhalvan säljs med skinnet på, till skillnad från laxfilén.
Citera
2014-10-17, 01:38
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Och restauranger brukar ha koll på det här? Kan de ens stava till filé på menyn ska du vara glad..

Och att ange kronfågel som referens. Det är som att fråga Swedish Match om snus är nyttigt.

Lev du vidare i din lilla förljugna och fattiga värld där du tror att du kan få filé för 89,90 kilot.
Du om Mannerström och Werner Vögeli Sveriges matlagnings grand old man kan använda termen "kycklingfilé" då är det korrekt. Oavsätt vad en liten kissnödigt löjlig fjant som du tycker.
Sedan kan du gny bäst du vill om det, ingen bryr sig.
För du har fel.
Citera
2014-10-17, 02:05
Medlem
Mvks avatar
Jävla skitföretag, allt från Ica till willys till hemköp.

Skyller "marineringen" på att köttet blir "mörare". HAHA.

Stackars mormor och farfar som åt torr och omarinerad kyckling som smakade 10ggr bättre under hela sin uppväxt.

Sen att Sverige är sockrets förlovade land har väl inte undgått någon.

VEM I helvete får för sig att trycka in socker i kycklingbröst?:
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article15327065.ab

Att läsa Mats-Eric Nilssons Bok "Den hemlige kocken" var det bästa jag gjort på 2000-talet.
Som tur är börjar folk vakna och prioriterar bort sån här skit.

http://www.bokus.com/bok/97891703738...a-din-tallrik/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in