2014-10-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nucce
Tja.

Min syster letar efter ett gammalt spel som hon spelade på PC för VÄLDIGT längesedan, jag bad henne förklara det för mig i skrift och här är vad hon kommer ihåg:

Jag tror man flög in på en fågel in i en värld där man skulle hjälpa en by. Man fick se en överblick över hela byn och små vägar man kunde gå, sen gick man till olika hus och fick hjälpa dom på olika sätt. Ett av husen var en gammal trasig känga som det bodde en musfamilj i..

Någon som vet vilket gammalt spel hon letar efter?

Det kan vara Mixed-Up Mother Goose. Det finns ett antal olika versioner . Kolla skärmdumparna i länken för att avgöra vilken det är ni letar efter.
Citera
2014-10-09, 11:41
Medlem
Ett annat spel som jag skulle också vilja köpa och uppleva gamla minnen var nån slags racing spel.
Man kunde välja jättemånga bilar, allt ifrån Taxi bilar, amulanser, snabba bilar, normala bilar, limos, polisbilar osv...
Detta spelet körde jag och en kompis hemma hos hennes brors spel. Tror att det var på Xbox, alltså den första Xboxet...

Tror spelet du söker heter : Midtown madness
Citera
2014-10-11, 06:51
Medlem
Undrar jag också ^^
Citera
2014-10-14, 12:47
Medlem
goatiders avatar
Hej!

Söker efter ett spel...
Man var en sträckgubbe och skulle klara massa banor med olika hinder, på några banor var det misiler och lasrar som skjöt på en. Man plockade mynt eller något för bonuspoäng och det fanns hundratals levels, man dog fruktansvärt mycket men det var beroendeframkallande då det var enkelt att starta om från senaste level.

minns inte mycket mer
Citera
2014-10-15, 00:28
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goatider
Hej!

Söker efter ett spel...
Man var en sträckgubbe och skulle klara massa banor med olika hinder, på några banor var det misiler och lasrar som skjöt på en. Man plockade mynt eller något för bonuspoäng och det fanns hundratals levels, man dog fruktansvärt mycket men det var beroendeframkallande då det var enkelt att starta om från senaste level.

minns inte mycket mer

Kan det ha varit Vid-Ribbon till Playstation 1? http://en.wikipedia.org/wiki/Vib-Ribbon
Citera
2014-10-15, 01:29
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goatider
Hej!

Söker efter ett spel...

minns inte mycket mer
N+?
http://i.imgur.com/Vsfbey7.jpg

(Det skulle underlätta för oss om du kan komma ihåg ungefär vilket årtal spelet var aktivt, eller på vilken plattform spelet spelades på.)
Citera
2014-10-15, 19:54
Medlem
goatiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
N+?
http://i.imgur.com/Vsfbey7.jpg

(Det skulle underlätta för oss om du kan komma ihåg ungefär vilket årtal spelet var aktivt, eller på vilken plattform spelet spelades på.)

N hette spelet, tack!!
Citera
2014-10-16, 22:01
Medlem
S-cups avatar
Söker ett spel som jag velat veta namnet på under flera år...

Det är väldigt lite jag vet, jag har faktiskt inte ens spelat det, men när jag såg en kompis spela så blev tyckte jag det verkade vara det bästa spelet som fanns...

Det jag vet:
Kompisen spelade spelet för ≈15 år sedan (och det var lika länge sedan vi umgicks, så att fråga honom är uteslutet)
Man hade ett(?) rymdskepp som åkte mellan planeter och galaxer(?).
Man såg allting ovanifrån (tänk GTA 1 och 2)
Man kunde uppgradera sitt skepp
Det kan vara så att man hade någon sorts bas, men den inbillningen kan komma från ett annat spel.

Yes, that's it... Inte mycket att gå på direkt...
Citera
2014-10-16, 22:05
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup

Det är väldigt lite jag vet, jag har faktiskt inte ens spelat det, men när jag såg en kompis spela så blev tyckte jag det verkade vara det bästa spelet som fanns...

Det jag vet:
Kompisen spelade spelet för ≈15 år sedan (och det var lika länge sedan vi umgicks, så att fråga honom är uteslutet)
Det kan vara så att man hade någon sorts bas, men den inbillningen kan komma från ett annat spel.

vilken plattform? kan det vara http://www.youtube.com/watch?v=Il02pwGV3eg ?
Citera
2014-10-18, 01:04
Medlem
Citat:

Det jag vet:

Star Control 2?

https://www.youtube.com/watch?v=W1oY5nVhfkQ
Citera
2014-10-19, 18:07
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:

Det jag vet:

Kan det vara: http://www.gog.com/game/wing_commander_4_the_price_of_freedom

eller Buck Rogers: https://www.google.se/search?q=buck+rogers&biw=1920&bih=942&source=lnms& tbm=isch&sa=X&ei=o-FDVMeVHMvnygPsqoCgDg&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isc h&q=buck+rogers+video+game
Citera
2014-10-19, 18:10
Medlem
S-cups avatar
Tack alla som svarat på min fråga; tyvärr känner jag inte igen något av spelen. Men det var som sagt bra många år sedan samt att jag bara såg spelet en gång under en kort tid.

Ska däremot kolla lite mer på några av spelen och se om jag kan hitta en emulator eller dyl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in