2014-09-28, 15:21
Medlem
Hej letar efter ett spel som jag spelade när jag va liten .... minns inte jätte mkt av de men , spelet va lixom tekniskt sett en bild för varje ställe och man skulle ta sig vidare typ resa osv , man va en man blond. Detta va typ 1999-2002 runt där jag spelade de , tror spelet va ganska nytt då

fattar att de är svårt att förstå va jag menar , men ifall du har spelat spelet så vet du exakt va jag menar !

Tack i förhand !

Det är inte : Backpackers . Globetrotter , monkeyisland
Citera
2014-09-28, 21:33
Medlem
Socker-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinlod
Hej letar efter ett spel som jag spelade när jag va liten .... minns inte jätte mkt av de men , spelet va lixom tekniskt sett en bild för varje ställe och man skulle ta sig vidare typ resa osv , man va en man blond. Detta va typ 1999-2002 runt där jag spelade de , tror spelet va ganska nytt då

fattar att de är svårt att förstå va jag menar , men ifall du har spelat spelet så vet du exakt va jag menar !

Tack i förhand !

Fanns ett som hette Traveller också va?
Citera
2014-09-29, 21:00
Medlem
Ger ett försök till , ingen som känner igen detta?

Det är typ någon rått/ mus varelse med en hatt och sen sa han jämt: barabaribarabere . Vet, stavas jätte konstigt men skulle kunna kunna spela in ett ljud så ni kan få höra, men det var något jag hörde och uppfatta när jag var mindre.

Hur som helst skulle man leta efter knappar/ kapsyler och det var som jätte fina såna. Fanns bilder som på delfiner, olika djur och det var så fina knappar eller vad de nu var. Men det var som kapsyler. O genom att få de skulle man lösa uppgifter och minns att det var jätte svårt för mig vissa saker, vissa var lite matematiska. Men sen kanske jag blandar ihop med andra spel, men man kunde som baka massa och göra pizza med flugor och med kryp. Kanske blandar ihop med första klass/ andra klass men på bilderna ja sökt på får ja ingen direkt koppling så kan ju inte vara de heller.

Någon?
Citera
2014-09-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinlod

Tack i förhand !

Det är inte Broken Sword du menar`?
Citera
2014-09-30, 22:20
Medlem
Mapojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IYKK
Microsofts Fine Artist

Tackar det mjukaste
Citera
2014-10-02, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satar
Ett spel där man var på en trollkarls skola, kommer ej ihåg om de var på Svenska eller Engelska.
Man fick gå runt på skolan och utföra olika uppdrag, bland annat blanda olika ingredienser i en gryta.
Kommer inte ihåg allt för mycket mer om det och har googlat förgäves.
Var förövrigt ett barnspel, spelade det senast för kanske 12-14 år sedan.
Förstår att detta förmodligen är alldeles för lite information, men man kan ju alltid försöka.

Utspelade sig förvisso inte på en skola, men Scooters Magic Castle?
Citera
2014-10-03, 00:34
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nathaliemedh
Ger ett försök till , ingen som känner igen detta?

Det är typ någon rått/ mus varelse med en hatt och sen sa han jämt: barabaribarabere . Vet, stavas jätte konstigt men skulle kunna kunna spela in ett ljud så ni kan få höra, men det var något jag hörde och uppfatta när jag var mindre.

Hur som helst skulle man leta efter knappar/ kapsyler och det var som jätte fina såna. Fanns bilder som på delfiner, olika djur och det var så fina knappar eller vad de nu var. Men det var som kapsyler. O genom att få de skulle man lösa uppgifter och minns att det var jätte svårt för mig vissa saker, vissa var lite matematiska. Men sen kanske jag blandar ihop med andra spel, men man kunde som baka massa och göra pizza med flugor och med kryp. Kanske blandar ihop med första klass/ andra klass men på bilderna ja sökt på får ja ingen direkt koppling så kan ju inte vara de heller.

Någon?

Minns du till vilken konsol spelet kom till, och ungefärligt årtal?
Citera
2014-10-05, 02:58
Medlem
Algas avatar
Detta spelet minns jag än idag och är då 19 år..
Jag kommer ihåg att man fick detta spelet ifrån MacDonalds av någon extra menu eller nån slags special utgåva om man köpte detta målet.
Iallafall.. fodralet till själva spelet var i svart.
Måste ha varit runt 1999-2000 -talet.

Själva spelet gick helt enkelt ut på att man skulle först välja ut sin gubbe att spela som, sedan började man i en ICA affär då man skulle shopping race och tävla mot andra kunder som skulle också köpa sina egna inköpslistor..

De fanns olika karaktärer så som, supermodell, rik tant, pilot, tjuv, dykare, astronaut..
Banorna som jag minns var ICA affär, vatten mataffär, djungel, rymdaffär och kina-tema bana.

Sjukt kul spel, tyvärr så är det så många år sedan så jag vet inte var jag har lagt det eller om det gick sönder..

Någon som vet vad detta spelet heter? Undrar om man kan köpa detta någotstans... Hade varit så himla kul att få spela detta igen, uppleva gamla minnen.

Ett annat spel som jag skulle också vilja köpa och uppleva gamla minnen var nån slags racing spel.
Man kunde välja jättemånga bilar, allt ifrån Taxi bilar, amulanser, snabba bilar, normala bilar, limos, polisbilar osv...
Detta spelet körde jag och en kompis hemma hos hennes brors spel. Tror att det var på Xbox, alltså den första Xboxet...

Ett annat spel, (hehe, nu du ) kommer jag ihåg att jag hade till Playstation 1, där man var en grön drake/krokodil där man skulle rädda små bruna söta vänner till denna krokodilen där en elaking hade tagit hans vänner..
Man kunde slåss mot fiender, ta upp diamanter och andra jyveler, rädda sina vänner..
En av mina äldre bröder skulle låna ut detta spelet till en av hans vänner då hans kompis hade sönder det när jag väl fick tillbaks det, fyfan vad ledsen jag blev över det.
Tror att han hette Krock.. krocket? Crock, eller nåt... Någon som vet vad jag menar?

ETT TILL spel, haha som jag kommer så väl ihåg var på Sega Saturn, där man var nån slags klock-gubbe som man kunde slåss mot fiender och man skulle rädda hans tjej..
Jättekul spel. Man kunde åka till olika världar och slåss, hoppa och så..
Nån vet vad detta spelet heter?
Senast redigerad av Alga 2014-10-05 kl. 03:00.
Citera
2014-10-05, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alga

Ett annat spel, (hehe, nu du ) kommer jag ihåg att jag hade till Playstation 1, där man var en grön drake/krokodil där man skulle rädda små bruna söta vänner till denna krokodilen där en elaking hade tagit hans vänner..
Man kunde slåss mot fiender, ta upp diamanter och andra jyveler, rädda sina vänner..
En av mina äldre bröder skulle låna ut detta spelet till en av hans vänner då hans kompis hade sönder det när jag väl fick tillbaks det, fyfan vad ledsen jag blev över det.
Tror att han hette Krock.. krocket? Crock, eller nåt... Någon som vet vad jag menar?

Precis, spelet heter Croc: Legend of the gobbos

Citat:
ETT TILL spel, haha som jag kommer så väl ihåg var på Sega Saturn, där man var nån slags klock-gubbe som man kunde slåss mot fiender och man skulle rädda hans tjej..
Jättekul spel. Man kunde åka till olika världar och slåss, hoppa och så..
Nån vet vad detta spelet heter?

Och detta är Clockwork Knight

Citat:

Ett annat spel som jag skulle också vilja köpa och uppleva gamla minnen var nån slags racing spel.
Man kunde välja jättemånga bilar, allt ifrån Taxi bilar, amulanser, snabba bilar, normala bilar, limos, polisbilar osv...
Detta spelet körde jag och en kompis hemma hos hennes brors spel. Tror att det var på Xbox, alltså den första Xboxet...

Det är inte till X-box, men kanske kanske Ignition ?

Mcdonalds/ICA-spelet tror jag har diskuterats tidigare i tråden, du hittar det nog om du söker.
Citera
2014-10-05, 17:15
Medlem
Deviance88s avatar
[quote=Alga|50612615]Detta spelet minns jag än idag och är då 19 år..
Jag kommer ihåg att man fick detta spelet ifrån MacDonalds av någon extra menu eller nån slags special utgåva om man köpte detta målet.
Iallafall.. fodralet till själva spelet var i svart.
Måste ha varit runt 1999-2000 -talet.

Själva spelet gick helt enkelt ut på att man skulle först välja ut sin gubbe att spela som, sedan började man i en ICA affär då man skulle shopping race och tävla mot andra kunder som skulle också köpa sina egna inköpslistor..

De fanns olika karaktärer så som, supermodell, rik tant, pilot, tjuv, dykare, astronaut..
Banorna som jag minns var ICA affär, vatten mataffär, djungel, rymdaffär och kina-tema bana.

Sjukt kul spel, tyvärr så är det så många år sedan så jag vet inte var jag har lagt det eller om det gick sönder..

Någon som vet vad detta spelet heter? Undrar om man kan köpa detta någotstans... Hade varit så himla kul att få spela detta igen, uppleva gamla minnen.

Det spelet heter Mall Maniacs:
https://www.youtube.com/watch?v=HgFjjAAkFC8

[/quote=Alga|50612615]
Citera
2014-10-06, 01:55
Medlem
Algas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IYKK
Precis, spelet heter Croc: Legend of the gobbos

Och detta är Clockwork Knight

Det är inte till X-box, men kanske kanske Ignition ?

Mcdonalds/ICA-spelet tror jag har diskuterats tidigare i tråden, du hittar det nog om du söker.

Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88

Det spelet heter Mall Maniacs:
https://www.youtube.com/watch?v=HgFjjAAkFC8

Ooohh TUSEN TACK ska ni ha!! Gud vad roligt och få hitta dessa spelen igen! Verkligen barndomsminnen.
Tack!!
Citera
2014-10-06, 21:09
Medlem
nucces avatar
Tja.

Min syster letar efter ett gammalt spel som hon spelade på PC för VÄLDIGT längesedan, jag bad henne förklara det för mig i skrift och här är vad hon kommer ihåg:

Jag tror man flög in på en fågel in i en värld där man skulle hjälpa en by. Man fick se en överblick över hela byn och små vägar man kunde gå, sen gick man till olika hus och fick hjälpa dom på olika sätt. Ett av husen var en gammal trasig känga som det bodde en musfamilj i..

Någon som vet vilket gammalt spel hon letar efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in