2014-10-16, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Jag vet mycket väl att att lägret bestod av tre delar och hade ca 50 satelitläger.
Nåja, och sedan hade vi då Urnorna som du tydligen inte ser ut att veta någonting om, och det förvånar mig eftersom du gör dig så kunnig och beläst om detta. Om du läser boken Death leader, som Rudolf Höss memoarer kallas, så ser du vad som står skrivet på sidan 213. Det gäller den Politiska avdelningens chefs uppgifter. Han såg till att de döda fångarnas kroppar kom till krematoriet och sedan om den dödes anhöriga ville ha hemskickat urnan med askan så ordnade han att det blev gjort. Sådana urnor förvarades i lägren sjukhus. Det kan du läsa om i Death books from Auschwitz, del I : Reports kan du läsa på sidan 56 om urnorna och på sidan 55 om hur man dokumeterade de döda.

Vad betyder ordet permission? Är det inte lov. Du kan läsa på sidan 107 i samma bok om hur avrättningar gick till.

Sedan har vi då de magra liken, på bilder. Du fattade överhuvudtaget inte alls vad jag menade. Om det varit nyanlända fångar som gasats och sedan fotograferats, då hade inte liken varit så magra.
De bilder på lik man ser är fångar som dött i sjukdomar som Acute gastroenteritis, de diarrér som var vardag i lägren, tyfus, vanlig fysik avmattning med enteritis osv. Genom min medicinska kunskap kan jag se att liken på bilderna, också lidit av undernäring en längre tid. Så några oxfileer hade nog inte dessa fångar ätit i lägret.

Så du har med andra ord litet att läsa nu. Auschwitz Prisoner Labor av Franciszek Piper, kan också vara bra för dig.
Det vore ju skönt ibland om man kunde trolla bort sitt förflutna, då skulle inte "förintelsetroende" irritera en så och då skulle mycket annat också vara annorlunda.

Är det inte lite problematiskt för förnekare att hänvisa till Hoess memoarer?
2014-10-16, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Är det inte lite problematiskt för förnekare att hänvisa till Hoess memoarer?
Vissa delar av memoarerna är ju till stor del sanna, och det är där han beskrev de olika avdelningarna, men sedan måste man ju veta vad som är trovärdigt - eftersom stora delar av memoarerna är förfalskade.

Jag har själv sett urnor som blivit skickade ifrån Auschwitz - Birkenau till Poznan, så jag kan intyga att det är sant. De som inte tror på det så kan själv, då de besöker staden, besöka Fort VII, som är ett museum över ett läger för bla. Judar under kriget. Där finns dessa urnor ifrån läger.

Annars är det sant, Höss memoarer är inte mycket att tro på. Han var ju de allierades största bevis på att man massavrättat folk i lägren. Deras metod att skapa ett sådant vittne, var ju inte mänskliga, men de sakande ju dokument över att någonting sådant skett, så de måste med alla medel få honom att dra deras version.

Om han skrev memoarerna så som kommunisterna ville så hade han det bättre att vara i fängelset och sedan så visste han redan vad som komma skulle, så det kvittade honom då han skrev dessa lögner om gaskammrar, gasnings procedurer osv.
Om man litet tänker efter realistiskt då man läser memoarerna, om just dessa saker, så märker man ju nog själv att det är sagor.
2014-10-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Fel. Fel. Och fel. Redan 1942 deporterades mängder med barn i alla åldrar från Frankrike till Auschwitz. Under sommaren genomförs flera stora räder mot judiska familjer runt om i landet. Familjer splittras och skickas i olika etapper under några månader. Orden från den 13 augusti gäller nu barn under 16 år.

Du borde t.ex. läsa om Vélodrome d’Hiver-räden i Paris den 16 juli och 17 juli 1942.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vel%27_d%27Hiv_Roundup

Läs t.ex. hur dessa människor behandlades i velodromen innan de sedan skickades till Auschwitz. Sammanlagt 13 152 människor, varav 4 115 barn arresterades dessa dagar och deporterades. Knappt 100 överlevde. Inga barn. De vuxna och barn över 12 år deporterdas först, från den 5 august 1942. De yngre barnen några veckor senare.

Du verkar inte komma någon vart med listan med barnhemsbarnen från Izieu. Än mindre Erleb. Så jag ger dig nu bara uppgifter om två av alla dessa 4 115 försvunna barn från Velodrome-räden: Charlotte Weismann, 13 år, deporterad den 7 augusti 1942, konvoj 16,
ankom till Auschwitz den 10 augusti 1942, systern Rachel Weismann, 7 år, deporterades den 21 augusti 1942, konvoj 22, och ankom till Auschwitz tre dagar senare, den 24 augusti. Så mycket för dina barnhem.

Barnhemmet i Izieu drevs för övrigt i hemlighet och många barn stannade där en kortare tid för att sedan t.ex. gömmas bland franska familjer. SS var barnhemmet på spåren och slutligen stormades det den 6 april 1944. Läs om Klaus Barbier. Erleb kan kanske också klippa ihop en hagiografi åt dig.
Men Farbror Sven, är du här igen och vill tala om barnen. Jag har ju förklarat i ett tidigare inlägg till Herkulesbig att denna manöver att förflytta alla Judar österut var ett steg i Generalplan Ost. Följande skede skulle sedan komma efter kriget (Om Tyskland klarat sig). Då hade man skickat Judarna och andra folk till Västra Sibirien.

Dessutom saknas det uppgifter på dessa barn och då vill du att jag skall säga att de dödades i lägret, men det kan jag inte eftersom det inte finns några bevis på det. Om de varit registrerade där så hade det funnits uppgifter på dem, så det verkar som om de endast stannat en kort tid och sedan transporterats vidare.
Jag har kollat igenom listan, men det står bara Auschwitz och att de dött där, men det är ju det där samma enkla förfarandet. De har väl avlidigt i något skede, eftersom de inte dykt upp, eller så hade de transporterats så långt österut att de blev på den Sovjetiska sidan. Som barn var det väl inte lika enkelt att ta sig tillbaka. Under tider som det var under kriget så finns det mängder av orsaker som kan ha gjort att de inte kom tillbaka till Frankrike eller väst och det finns mycket som kan ha lett till deras död.
Men det är så himla enkelt att skriva att de dödats i Auschwitz, och på samma gång få antalet döda i lägren att stiga. Alla dog i lägren : de som dödades av partisaner, de som dog i bombräder, de som dog i sjukdomar, de som råkade ut för olyckor, de som blev på sovjetiska sidan osv.

Det är svårt att säga vad som hände med barnen, och nu måste vi sluta att tala om de.
2014-10-16, 18:45
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Men Farbror Sven, är du här igen och vill tala om barnen. Jag har ju förklarat i ett tidigare inlägg till Herkulesbig att denna manöver att förflytta alla Judar österut var ett steg i Generalplan Ost. Följande skede skulle sedan komma efter kriget (Om Tyskland klarat sig). Då hade man skickat Judarna och andra folk till Västra Sibirien.

Dessutom saknas det uppgifter på dessa barn och då vill du att jag skall säga att de dödades i lägret, men det kan jag inte eftersom det inte finns några bevis på det. Om de varit registrerade där så hade det funnits uppgifter på dem, så det verkar som om de endast stannat en kort tid och sedan transporterats vidare.
Jag har kollat igenom listan, men det står bara Auschwitz och att de dött där, men det är ju det där samma enkla förfarandet. De har väl avlidigt i något skede, eftersom de inte dykt upp, eller så hade de transporterats så långt österut att de blev på den Sovjetiska sidan. Som barn var det väl inte lika enkelt att ta sig tillbaka. Under tider som det var under kriget så finns det mängder av orsaker som kan ha gjort att de inte kom tillbaka till Frankrike eller väst och det finns mycket som kan ha lett till deras död.
Men det är så himla enkelt att skriva att de dödats i Auschwitz, och på samma gång få antalet döda i lägren att stiga. Alla dog i lägren : de som dödades av partisaner, de som dog i bombräder, de som dog i sjukdomar, de som råkade ut för olyckor, de som blev på sovjetiska sidan osv.

Det är svårt att säga vad som hände med barnen, och nu måste vi sluta att tala om de.

Klart jag är här. Vad tror du? Och jag väntar på svar. Jag vill att du tar reda på vart barnhemsbarnen tog vägen, vart systrarna Weismann tog vägen och de andra ca 11 400 barnen från Frankrike som aldrig kom tillbaka och som förvann spårlöst. Kom med detaljena, kom med faktan, kom med informationen. Hur gick transporterna vidare österut som du talar om? Lägg undan fantasier och spekulationer.

Vart tog Rachel Weismann, 7 år vägen? Hon kom fram till Auschwitz den 24 augusti 1942. Du har ju böckerna. Hon borde alltså ha registrerats den dagen. Vi är nu inte i det kaotiska 1944 när "Tredje Riket" faller samman, utan på hökdpunkten av nazisternas välorganiserade bygge.

Sluta tala om det? Vakna.
2014-10-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Klart jag är här. Vad tror du? Och jag väntar på svar. Jag vill att du tar reda på vart barnhemsbarnen tog vägen, vart systrarna Weismann tog vägen och de andra ca 11 400 barnen från Frankrike som aldrig kom tillbaka och som förvann spårlöst. Kom med detaljena, kom med faktan, kom med informationen. Hur gick transporterna vidare österut som du talar om? Lägg undan fantasier och spekulationer.

Vart tog Rachel Weismann, 7 år vägen? Hon kom fram till Auschwitz den 24 augusti 1942. Du har ju böckerna. Hon borde alltså ha registrerats den dagen. Vi är nu inte i det kaotiska 1944 när "Tredje Riket" faller samman, utan på hökdpunkten av nazisternas välorganiserade bygge.

Sluta tala om det? Vakna.
Hur skall jag veta vad alla 11 400 barn hette och som jag sagt så finns inte systrarna Weissmann inregistrade i lägret. Transporten måste med andra ord ha ändrat destination på vägen. Vilka uppgifter säger att hon Rakel anlände till Auschwitz den 24 Augusti 1942, då hon inte är inregistrerad? Hon kan ju ha hamnat någon annanstanns. Jag har inte något svar på den frågan, och du kan inte heller med säkerhet säga var hon och hennes syster tog vägen för det finns inte några bevis på att de skulle ha dött.
Det kan finnas bevis på något sådant i ett annat läger, men inte i Auschwitz dödsböcker. En transport anlände den dagen ifrån lägret Gross - Rosen med män, och följande dag en ifrån Warzawa med kvinnor. Inte några transporter ifrån Frankrike. Hur skall jag kunna veta, då det inte finns några uppgifter?

Varför är barnen så intressanta för dig? Du har alltid återkommit till dem.
2014-10-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait

Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Så nu plötsligt samlade man aska i kärl för tillfällig förvaring?

Varför det?
(FB) Varför tror du på förintelsen?

Välj själv=

A) för att skicka en urna med en massa blandad aska från en massa olika brända lik till släktingar som man ... Oooops.... Också har sänt till koncentrations- och förintelseläger.

Eller

B) för att kremeringsugnar faktiskt producerar aska och det fanns ingen trollkarl som Harry Potter, Merlin eller Gandalf som *vips* kan trolla bort askan med sin stav.

Gissa rätt nu och bevisa att du har minst 4 i IQ, eller 1 poäng mer än Molly som på fullt allvar tror att tyskarna skulle samla askan för att skicka iväg till överlevande.

Tidigare:

Citat:
Om du tror på allvar att man skulle samla aska i urnor och sen skicka hem dom. Ja, då måste din IQ ligga på en typ tvåårings nivå.

(FB) Varför tror du på förintelsen?

Man samlade askan i kärl för tillfällig förvaring (se MasterBait ovan), och sen tömde man den i en eller ett par bassänger?

http://auschwitz-2012.blogspot.fr/2012/01/auschwitz-2-pond-of-ashes.html

Eller så fick den grusa vintervägar? :

http://www.polskawalczaca.com/viewtopic.php?f=36&t=19207

Det förstår man om man har över 4 i IQ?

Filip Müller, Förintelsens trogne vapendragare i Auschwitz, trodde t o m att han fyllde urnorna med aska, slöt dem med metallock med namn, födsel - och dödseldata ingraverade, och placerade urnorna i lådor med adresser till offrens familjer:

Citat:
The work in the Auschwitz crematorium also entailed filling the urns.
We filled them with the ash and the dirt from the great pile and closed them
with metal lids, on which we embossed the names of the victims, their date
of birth and date of death, in accordance with the list we received from the
Political Department. The urns were placed into boxes, some 20 x 20 x 40
cm, and labelled with the address of the family. They had to pay 2000
crowns for such an urn. No urns, however, were sent to the families of
Jews.
Many such urns were sent to Bohemia, Moravia, and to other countries.
But none of them contains the ashes of the person whose name is indicated
on the urn.
When I was moved from Auschwiz to Birkenau, there was a store of
some 4,000 such urns.”
127 O. Kraus, E. Kulka, op. cit. (note 29), pp. 130-132.

O. Kraus, E. Kulka, Die Todesfabrik, Kongress-Verlag, Berlin 1958, p. 110.

Citerat i:

Carlo Mattogno: Auschwitz: Crematorium I—and the Alleged Homicidal Gassings

Müller igen:

Citat:
No urns, however, were sent to the families of
Jews.

Det var urnor till judarnas familjer du menat hela tiden?

Citat:
... Oooops.... Också har sänt till koncentrations- och förintelseläger.

Om det inte var politiska, kanske viktiga judar, som kom från Warsawa till Dachau:

Citat:
Very very rare and scarce Dachau cremation ashes' urn lid stamped with details of a Polish Jew who was taken from Warsaw to KL Dachau in 1940, most probably a Political, perhaps important prisoner...
http://www.3reich-collector.com/concentration-camp-ww2-german/very-very-rare-kl-dachau-cremation-ashes-urn-lid-only-one-seen-sale

Såna hade familjer som inte sänts till koncentrations- och förintelseläger....ännu?
2014-10-17, 02:54
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Nu hoppar vi som bin från blomma till blomma.
Nyss var det rättsväsendet och sedan raskt över till vetenskapens värld.
Blev Barbie dömd i en rättegång eller ej?
Ansåg rätten att det fanns tillräckliga bevis?

Båda frågorna måste besvaras med ja, oavsett om du vrider dig som en mask på kroken eller ej.

Det är alltså du som ska ikullkasta rättens bevis. Eller hur?

I vetenskapens värld är det nog också så att det är fastställt utom alla tvivel att Förintelsen ägt rum på det sätt som historikerna (den stora majoriteten av dessa) anser.
Oavsett hur mycket du piper om motsatsen.

/VV

Om du nu inte visste det, så formades rättsväsendet som vi känner det idag av "vetenskapens värld". (D.v.s samma principer borde gälla). Ja x2. Men bevis för vad? Att han skickade judarna till läger, ja. Att dessa blev systematiskt dödade, nej. Varför tror du att din källa hävdade att det hela var otillfredsställande? Vilken du sitter och trycker på som en hök.

Att Barbie skickade ungarna på en ofrivillig läger tur, har jag inget att inflika mot, vilket jag sagt typ 3-4 gånger nu.

Vetenskapens värld under inkvisitionen var också slående ense. Du vet också att lobbyverksamhet premierar vad som hamnar på dagordningen och inte. Genom stipendier och dylika incitament. Akademiker är för det mesta bara människor, vilka kan utnyttjas och manipuleras på samma sätt som folk i allmänhet.
2014-10-17, 12:47
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Så du har med andra ord inte en aning om vad Generalplan Ost, gick ut på. Det var en plan på att kolinsera Centrala och Östra Europa. Planen påbörjades redan 1939 men övergavs 1945 då kriget slutade illa. Den byggde på Adolf Hitlers plan om Lebensraum och sedan på Drang nach osten. Denna plan drogs igång av Reichssocherheitshauptamt - RSHA.
Länder skulle Germaniseras. Den stora planen som skulle ha förverkligats då Tyskland skulle ha vunnit kriget och gick ut på att förflytta 45 miljoner icke germanska människor ifrån det Centrala och Östra Europa till Västra Sibirien, och 14 miljoner av dessa människor skulle förbli i en roll som slavar. Dit skulle 100% av alla Judar flyttas, 85% av Polackerna, Vitryssar 75% och av Ukrainarna 65%.
Istället skulle 8 -10 miljoner Tyskar flytta in i det Central och Östra Europa, vilket var deras Lebensraum, livsrum. Också människor av Mittelschicht som Latvier och Checker skulle bo i detta område för Tyskar.

Detta om Generalplan Ost. Det första stegen i denna plan tog man redan då Tyskland vunnit över Polen i kriget och det genom att småningom bortflytta alla Judar ifrån Väst till Generalguvernementet, för att senare då kriget slutat (som planerats väl för Tysklands del) förflytta Judarna vidare till Västra Sibirien och sedan andra under raser och folk.

Därför började man flytta Judarna till Öst, dessutom fanns det mycket industrier i dessa områden där man hade nytta för fångarbetskraft. Först var det Ryska krigsfångar som anlitades, men sedan då deras led tröt så började man massdeportera Judar till dessa områden i öst. Övre Schlesien var ett idealiskt område för dessa slavarbetare och för SS för att få klirr i kassan och för den Tyska krigsindustrin. Dessutom fanns det alltid läger invid industrier, gruvor, stenbrott osv.

Förstår du nu, eller är det ännu någonting oklart?

Dessutom har du några frågor obesvarade ifrån ett föregående inlägg, sådan som gäller avrättning av den dyrbara arbetskraften.

- Varför förbättrade man förhållandena för fångarna i Birkenau genom att budgetera byggnadsarbeten och förbättringar av en summa på 13 700 000 RM under krigstid 1942 ?

-Varför satsade man 4 542 216 RM på att bygga nya baracker för sjuka fångar, om man som ni påstår sände dem till gaskammaren?

-Varför avlivade man arbetskraft som inbringade över 10 000 000 RM per år och mera. Hur var det möjligt att man förtjänat 60 000 000 RM på bara Auschwitz - Birkenau om man gasade så förfärligt?

- Varför var alla lik ifrån Auschwitz - Birkenau och andra läger så väldigt magra, bara skinn och ben, om man gasade direkt ifrån transporten? Sändes det sjuka, döda fångar till lägren?

-Om man avlivat Judar och andra fångar i tusentals, och kremerat dem på löpande band i krematorien, hur kunde man då veta då man sände hem urnorna med aska vems aska man sände?

- Hur har man kunnat bokföra alla kremeringar som gjordes, då man bara eldade upp de döda som vedträn i ugnarna?

- Varför bad Rudolf Höss om lov den 19.7 1940 av Richard Glücks om att få avrätta fem fångar som försökt att rymma, om det bara skulle ha varit fritt fram att döda dem, så som ni säger?

Jo jag fullt medeveten vad "generalplan ost" plan är. Jag nämnde för dig också om det. Men ost är ju urkaina,ostland plus två andra som de inte hann erövra. Det har jag också talat om för dig otåliga gånger, varför de villa ha den marken och hur viktig den var. Men jag nämnde också den marken skulle bli tysk mark. Hitler tillät inte det skulle besittas av judar och andra mindervärdiga människor. De hade gott arbetskraft. Jag har visat hur många inlägg om Speer, Hans frank med flera tyckte det samma. Jag har också berättat för dig Goebbels påverkade Hitler att ta det beslutet. De bägge hoppades att de skulle gynna dem inför england. Det finns dokument på allt jag har nämnt. Men dessaa saker vill du inte känna vid.....

Himmler hade ingen makt, även om han var boss i SS. De stora var Heydrich med flera. Himmler lyde bara order som Hitler beordrade Heydrich att genomföra. Det var först med Heydrich död 1942, han fick makt. Men då var det för sent och några läger byggdes om till dödsläger också. Hur många gånger ska behöva tjata om det ? .

Det siffror du nämnde var Himmlers plan ju i början, men han fick ej genomföra det har jag nämnt. Han hade ingen makt ännu då. HITLER ville inte har några judar på tysk mark.

Hitler's bordsamtal i fuhrenhögkvarteeret den 22 juli 1942

" Det vore rena vansinnet att efter tysk mönster sörja folkhälsan för den icke-tyska befolkningen i områderna i öster (ostplanen) Vaccination och andra sjukdomsförebyggande åtgärder kan inte helt inte komma på fråga för den icke-tyska befolkningen. Redan önskan om dylika hälsofrämjande grejor måste kvävas hos infödingarna. [sedan talar hitler om att icke högre utbildningar tilläts, de ska bara kunna skriva sitt namn och kan lite tyska, räkning är onödigt med mera]

Himmler sedan i en promemoria.
" För den icketyska befolkningen i öster får det inte finnas någon högre skola än den 4 åriga folkskolan. Målet med detta folkskola endast vara kunna räkna till 500, skriva sitt namn, [sedan en massa text] Att kunna läsa anser jag inte nödvändighet. "

Anteckningar av bromman efter samtal med Hitler, Hans frank, Erich Koch i berlin 2 okt 1940.

Der Furhrer yttrade att människor i general guvernement (polen) alltså polackerna, icke är lika med kvalificerade arbetare som våra tyska volksgenossen och inte ska heller vara det. [massa text] Der Fuhrer underströk vidare att polackerna motsatt till till våra tyska arbetare i själva verket är simpla arbetare. [text] Levnadstandarden måste hålla sig låg resp bibehållas...Man måste absolut se till att det inte finns några "polska herrar"; upptäcks de några stycken polska herrar måste de avlivas, även om det låter hårt. . . [text om katolicismen o präster] Prästerna måste alltså fortsättas hålla polackerna dumma och enfaldiga, det ligger helt och hållet i vårt intresse; om polackerna lyfts till en högre intelligens nivå, då utgör de inte längre den arbetskraft vi behöver

Order av general ,sedermera generalfältmarskalken Erich von Manstein den 20 november 1941

Judendomen utgör förbindelselänken mellan fienden i ryggen och de ännu kämpande resterna av den röda krigsmakten och den röda ledningen. Fastare än i Europa sitter de på höga poster inom den politiska ledningen, förvaltningen, handeln och hantverket och utgör dessutom hjärtpunkten för alla oroligheterna och eventuella rensningar. Det judiska , bolsjevikerna systemet måste definitivt utrotas. Aldrig mer skall de få ingripa i vårt europeiska livsrum.

Brev från Himmler tll SS-obergruppenfuhrer Gottlob Berger, chef för SS's Huvudbyrå. - Reval 22 juli 1942 Hemlig statsangelägenhet!

Bäste Berger För er kännedom.:
1. Jag anhåller bestämt att ingen förordning om begreppet "jude" ska utfärdas. Med alla dessa dumma förordningar binder vi oss själva.
De ockuperade länder i öster (Reichskommissariat Ostland) skall bli judefria. Genomförandet av denna svåra uppgift har der Fuhrer lagt på mina axlar [heydrich död 4(?) juni 1942] Ansvaret ligger på mina axlar. Ansvaret kan ingen ta ifrån mig. Jag underbar all inblandning... Heil Hitler er H.H.

ha ha ha texten är för lång... fortsättning följer :
2014-10-17, 12:48
Medlem
Herkulesbigs avatar
En månad innan 23 juni 1942 till himmler

Av ca 10 miljoner judar eurpoiska judar är enligt min bedömning minst två eller 3 miljoner dugliga till arbetskraft. Med hänsyn till de utomordentliga svårigheter som arbetskrafter medför bereder oss intar jag att dessa två eller tre miljoner under alla förhållanden bör avskiljas och behållas.[sedan en text om att de arbetsföra skulle steriliseras, och hur det skulle ske] Om ni , reichsfuhrer, med hänsyn till intresset av att för denna metod så är reichsleiter Bouhler beredd att ställa erforderliga läkare och anna personal till förfogande för arbetets utförande.

Känns texten med Goebbels text med 60 % oduglig, samt 40 % av judarna duger till arbetskraft ??
Vilket har dykt upp otaliga gånger här .

Några månader efter. Den 10 Nov 1942 säger SS chefen Himmler till sin läkare "Ack Kersten, jag ville inte alls förinta judarna. Jag hade andra ideer(arbetsstaden?). Men den där Goebbels har alltihop på sitt samvete,.. ända till 1940 kunde judarna ostört lämna tyskland. Men så segrade Goebbels. Han hävdade att man bara kunde bara lösa judefrågan med att fullständigt förinta alla judar(förintelseläger)."

Det var välkänt tydligt att Goebbels hatade judarna frenetiskt!
Goebbels anförtroende till sin justitieminister Thierack att "alla judar judar och zigenare bör förintas" (nurnbergdokument 687-ps) med mera kan man läsa...

Och han drev på Hitler i judefrågan. Goebbels hoppades nämligen att hans rabiata antisemitism skulle meritera honom för större uppgifter. Han siktade mycket högt..

Så Goebbels påverkade Hitler till att ta beslut av förintelsen, runt våren 1941.

Alt det ovan kan du läsa i boken " Goebbels Minsisterium" av Stig jonasson. Den bör du läsa, allting är fakta och dokumteras på ett eller annat viss. Boken original släpptes 1966, men översattes av stig 1971... långt innan förintelse vara o inte vara, infann sig på 90 talet.

Så jag kan rabbla på med utdrag ur dokumentär, molly. Det säger bara Himmler ville en sak, men Goebbels ville en annan sak. Goebbels vann, och Himmler lyder order bara ( Heydrich var boss över honom då!) Inget om att judarna skulle skonas för arbeta i ostland. Hitler ville ej det, det Himmler ville. Först i slutet som det blide akut med arbetare, då fick de arbeta, men det är en annan sak.
Judarna som jobbade skulle bytas ut till 100 %, till polsk/rysk arbetskraft. Allt visar de skulle arbeta lägren tills de dog av undernäring med mera. Hitler ville inte lägga några extra pengar på judarna(icke tyskar).

Det med stora inkomster har jag tagit upp innan med dig ... de tjänade pengar på att döda judar också. den gav stora summor också, så varför skulle de skippa det? Två flugor i en smäll, de hade sugit ut det tyska folket. Nu skulle de betala tillbaks. Största delen av arbetskraften var största delen icke judar. Det var kommunister, jehovas vitnen, homosexuella med flera. Det har jag visat upp för dig innan också.
2014-10-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molly

-Om man avlivat Judar och andra fångar i tusentals, och kremerat dem på löpande band i krematorien, hur kunde man då veta då man sände hem urnorna med aska vems aska man sände?

Jag har läst detta ditt påstående flera gånger och förundrats över hur horribelt det är. De enda gångerna det var aktuellt var nämligen i fall av allvarliga brott av vanliga tyskar, där ribban för den påstådda brottsliga gärningen och dödsdomen låg lågt. Där tillställdes den brottsliges närmaste anhörige en låda med den avrättades aska samt en räkning avseende bl.a. bödelns arvode för exekutionen. Detta kungjordes i avskräckande syfte ofta i pressen.

En sådan hantering av en avlidens aska var aldrig aktuell för de miljoner från spädbarn till åldringar som hamnade i Auschwitz och i förintelselägrens gaskammare och som inte ens registrerades. F.ö. fanns det i flertalet fall inga nära anhöriga, hela den judiska släkten hade ju deporterats. Och de som uttagits till arbete hade ofta dött av umbärandena.
2014-10-17, 17:58
Medlem
MentosFruitcores avatar
Jag fattar inte heller... Vilka skulle askan skickas till? Släktingarna är ju också judar...
2014-10-17, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
En månad innan 23 juni 1942 till himmler

Av ca 10 miljoner judar eurpoiska judar är enligt min bedömning minst två eller 3 miljoner dugliga till arbetskraft. Med hänsyn till de utomordentliga svårigheter som arbetskrafter medför bereder oss intar jag att dessa två eller tre miljoner under alla förhållanden bör avskiljas och behållas.[sedan en text om att de arbetsföra skulle steriliseras, och hur det skulle ske] Om ni , reichsfuhrer, med hänsyn till intresset av att för denna metod så är reichsleiter Bouhler beredd att ställa erforderliga läkare och anna personal till förfogande för arbetets utförande.

Känns texten med Goebbels text med 60 % oduglig, samt 40 % av judarna duger till arbetskraft ??
Vilket har dykt upp otaliga gånger här .

Några månader efter. Den 10 Nov 1942 säger SS chefen Himmler till sin läkare "Ack Kersten, jag ville inte alls förinta judarna. Jag hade andra ideer(arbetsstaden?). Men den där Goebbels har alltihop på sitt samvete,.. ända till 1940 kunde judarna ostört lämna tyskland. Men så segrade Goebbels. Han hävdade att man bara kunde bara lösa judefrågan med att fullständigt förinta alla judar(förintelseläger)."

Det var välkänt tydligt att Goebbels hatade judarna frenetiskt!
Goebbels anförtroende till sin justitieminister Thierack att "alla judar judar och zigenare bör förintas" (nurnbergdokument 687-ps) med mera kan man läsa...

Och han drev på Hitler i judefrågan. Goebbels hoppades nämligen att hans rabiata antisemitism skulle meritera honom för större uppgifter. Han siktade mycket högt..

Så Goebbels påverkade Hitler till att ta beslut av förintelsen, runt våren 1941.

Alt det ovan kan du läsa i boken " Goebbels Minsisterium" av Stig jonasson. Den bör du läsa, allting är fakta och dokumteras på ett eller annat viss. Boken original släpptes 1966, men översattes av stig 1971... långt innan förintelse vara o inte vara, infann sig på 90 talet.

Så jag kan rabbla på med utdrag ur dokumentär, molly. Det säger bara Himmler ville en sak, men Goebbels ville en annan sak. Goebbels vann, och Himmler lyder order bara ( Heydrich var boss över honom då!) Inget om att judarna skulle skonas för arbeta i ostland. Hitler ville ej det, det Himmler ville. Först i slutet som det blide akut med arbetare, då fick de arbeta, men det är en annan sak.
Judarna som jobbade skulle bytas ut till 100 %, till polsk/rysk arbetskraft. Allt visar de skulle arbeta lägren tills de dog av undernäring med mera. Hitler ville inte lägga några extra pengar på judarna(icke tyskar).

Det med stora inkomster har jag tagit upp innan med dig ... de tjänade pengar på att döda judar också. den gav stora summor också, så varför skulle de skippa det? Två flugor i en smäll, de hade sugit ut det tyska folket. Nu skulle de betala tillbaks. Största delen av arbetskraften var största delen icke judar. Det var kommunister, jehovas vitnen, homosexuella med flera. Det har jag visat upp för dig innan också.
Noin iso juttu noin pienestä asiasta, som man säger på Finska.
Det vi talar om här nu är skedet Kleine planung i Generalplan Ost (GPO), och det var ingenting annat än att flytta Judarna till öst. Halva vägen till västra sibirien.
Jag tog upp detta då någon här på forumet undrade över varför man flyttade barnen ifrån Frankrike Österut, och så börjar du dilla om Göbbels.

Vet inte du det att Reichführer Heinrich Himmler var det andra mäktigaste efter Adolf Hitler i Tredje Riket.
Du har alltid en förmåga att skriva om den Nationalsocialistiska historien. Hur kan du göra det, i detta fall gällande Generalplan Ost ? Jag trodde det bara gällde Judefrågan, som du vänder och svänger i Judisk favör.
Jag vill att du studerar ett verk som heter Stellungnahme und Gedanken zum Generalplan Ost des Reichführerr SS, som är skriven av Dr. Erich Wetzel. Han visste vad han talade om, och det lär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in