2014-10-16, 17:23
Medlem
colabulles avatar
Jag kan inte logga in på LoL. Eu/nordic

Det står så här.

Did no respond to server atempting 1-2-3

Har stängt av mitt antivirusprogram (kaspersky) helt och hållet, Även ringt dem om hjälp "supporten för mitt antivirusprogram då proogramet ifrån början sa till om SSL trafik, Krypterad.

Någon annan här som råkat ut för samma problem?

Och annan fråga, Om jag avinstallerar LoL på min dator kommer även mitt konto att försvinna då?
Citera
2014-10-16, 17:28
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Jag kan inte logga in på LoL. Eu/nordic

Det står så här.

Did no respond to server atempting 1-2-3

Har stängt av mitt antivirusprogram (kaspersky) helt och hållet, Även ringt dem om hjälp "supporten för mitt antivirusprogram då proogramet ifrån början sa till om SSL trafik, Krypterad.

Någon annan här som råkat ut för samma problem?

Och annan fråga, Om jag avinstallerar LoL på min dator kommer även mitt konto att försvinna då?

Vad det gäller ditt klient problem vet jag inte, jag hade avinstallerat. Ditt konto försvinner ej om du gör det, det är inte bundet speciellt till din klient utan ligger på deras server, således kan du installera om eller bara prova byta region fram och tillbaka så kanske det går.
Citera
2014-10-16, 17:31
Medlem
Aviarts avatar
[quote=irken|Jag satt och tänkte på henne under hela inlägget jag skrev och självklart är hon också en utav dem bättre midsen just nu, bra kombo, hög skillcap, inte så "all-in" aktig också vidare.[/QUOTE]

Det där med skillcapen på henne märks betydligt nu när hon är fri. Har spelat väldigt mycket Syndra och det tar sin lilla tid att lära sig sätta allt och dessutom är smartcast nästan ett måste för en lyckad combo. Nu när hon är på rotation har jag sett dom värsta av dom värsta Syndrorna som finns. Såg en Syndra med ditt favorit-item, hexdrinker
Citera
2014-10-16, 17:52
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Jag har inte spelat på länge så jag undrar vad bör man ha för runor nu som adc? Är lifesteal fortfarande bra? Jag har 20 runsidor.
Lifesteal runes blev nerfade. Många kör med AD quints+marks, armor seals och mr glyphs. Själv kör jag samma sak men istället för 3 AD quints har jag 1 AD quint och 2 atk.speed quints.
Citera
2014-10-16, 18:31
Medlem
CarlesPuyolSaforcadas avatar
Tjenare!

Började spela League of Legends idag och det verkar riktigt roligt, fastän jag inte förstår särskilt mycket.

Vilken är den bästa fightern enligt er? Alltså den gubben som tar mycket poäng?

Mvh
Citera
2014-10-16, 19:14
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Det där med skillcapen på henne märks betydligt nu när hon är fri. Har spelat väldigt mycket Syndra och det tar sin lilla tid att lära sig sätta allt och dessutom är smartcast nästan ett måste för en lyckad combo. Nu när hon är på rotation har jag sett dom värsta av dom värsta Syndrorna som finns. Såg en Syndra med ditt favorit-item, hexdrinker
Jo, alltså hon är ju super om man faktiskt kan spela henne och vet hur hennes olika kombosar fungerar, men spelar man inte mid och henne så ofta så går det oftast åt helvete. Blir man ganka i ganska låg level och måste flasha brukar man oftast också bli dödad rätt early, hennes största svaghet tycker jag är alla gap-closers junglare som spelas just nu som är väldigt effektiva emot henne samt roamande toplaners & supports med CC.

Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Lifesteal runes blev nerfade. Många kör med AD quints+marks, armor seals och mr glyphs. Själv kör jag samma sak men istället för 3 AD quints har jag 1 AD quint och 2 atk.speed quints.
Beror ju lite också på vilken gubbe man spelar, men rent generellt så kör många mred antingen 1 AD quint eller ingen, går att spela med Liftsteal quints om man vill, men det är ju absolut inte lika bra som innan.
Citera
2014-10-16, 22:30
Medlem
Biqquss avatar
http://gyazo.com/614bbcb98029d9bdfc6e98b73c7772e3

Ganska lätt spel måste jag säga..
Citera
2014-10-16, 22:52
Medlem
Hur är GP top nuförtiden? Ser han sällan rankat men när jag väl ser honom så går det faktiskt bra..
Citera
2014-10-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Hur är GP top nuförtiden? Ser han sällan rankat men när jag väl ser honom så går det faktiskt bra..
Han blev buffad i dom senare patcherna
Citera
2014-10-17, 01:04
Medlem
Khorneflakess avatar
Hans ult gör nu konsistent skada istället för den randombaserade skadan som var förut. Tycker det räcker för att göra honom åtminstone lite mer relevant. Tyvärr är han dock lite för svag i övrigt även om han har en global presence och kan bli saftig som critplank.
Citera
2014-10-17, 11:09
Medlem
Problemet med Azir är att han är väldigt svår att spela, blir han en vanlig så kommer ingen att vinna. Blir som en yasuo #2 där den har en 40% winrate och alla bannar honom. Skit champ i solo q i fel händer
Citera
2014-10-17, 11:26
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swarley2004
Problemet med Azir är att han är väldigt svår att spela, blir han en vanlig så kommer ingen att vinna. Blir som en yasuo #2 där den har en 40% winrate och alla bannar honom. Skit champ i solo q i fel händer
Det är väl det största problemet med dem flesta gubbar med hög-skill cap, titta bara på Syndra till exempel. Hon är väldigt "sådär" när en random person får spela henne, men väldigt bra om rätt person spelar henne. Men ja, jag håller med. Skit champ (är azir) om fel person får spela honom. Lite Zed S3 över det hela tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in