Citat:
Ursprungligen postat av
revamp
Hon funkar utmärkt i plat också. Att veta vilken CC som är uppe är hyfsat basic vilken gubbe man än spelar. Krävs ingen gudalik katarina-spelare för det, även om det är viktigare för henne. Jag förstår ditt argument men det är lite som att säga att Shaco är värdelös för att man bara kan warda djupt/pinkwarda ut honom, och får han inga kills så blir han hyfsat värdelös. Kanon i teorin - men soloq funkar helt enkelt inte så.
Jo, det är ganska basic men grejen är ju att det är väldigt mycket större skillnad på att spela Katarina och vänta med att gå in än till exempel Orianna, som Orianna kan du egentligen bara spela som vanligt ungefär, medans som Katarina så måste du vänta till exakt rätt tillfälle. Självklart så funkar det inte att CC'a henne i 100% utav alla matcher, men åtminstonde i 60-70% utav matcherna och det är tycker jag mer än nog för att inte göra henne till ett Soloq monster. Då kan jag hellre spela till exempel Syndra och vara lite mera safe när jag gör min kombo.
Tycker Shaco exemplet är lite annorlunda, visserligen dör shaco utav en CC, men det är mycket enklare att baita en CC när man inte ser shaco & ser katarina än mid än vad det är när katarina är miss.
Citat:
Ursprungligen postat av
revamp
Syndra då?

Lite OP för tillfället.
Jag satt och tänkte på henne under hela inlägget jag skrev och självklart är hon också en utav dem bättre midsen just nu, bra kombo, hög skillcap, inte så "all-in" aktig också vidare.