Citat:
Jag tror att anledningen till att shia håller sig lugna jämfört med sunniter är för att de är i minoritet. Kolla till exempel på denna artikel om de av irakiska regeringen stödda shia-miliserna som begår krigsbrott: http://www.amnesty.org/en/news/iraq-evidence-war-crimes-government-backed-shi-militias-2014-10-14 Om tillfälle ges till shiamuslimer så begår de lika avskyvärda brott som sunniter med eller utan sina "lärda".
Har du länk till artikeln som denna bild går ihop med?
Varför skulle kurdiska källor vara lögner men turkiska vara sanning? Ska du hålla på så så bör dina källor vara opartiska.
Efter att ha översatt artikeln så står det att de YPG krigare som får vård i Turkiet fotograferas; man kör fotografen genom databasen för att se om de har tagit del av demonstrationer eller striderna i Turkiet, om de har det så överlämnas de till säkerhetsstyrkorna. Vad jag vet så står det ingenting om vad de gör med de som inte identifieras genom databasen - alla överlämnas nog till säkerhetsstyrkorna. Detta är inte för att hjälpa YPG, det är mer för att utöka sin databas över "terrorister". Jag menar varför skicka tillbaks daesh medlemmar i så fall? Sen det här med att humanitär hjälp ska skickas till Kobane lät inte så trovärdig.
Jag frågar till er båda också BjK och Marlo.Stanfield : Varför ska man avfärda allt som sägs av kurdisk media som lögn i så fall? Jag förväntar mig en seriös svar, om inte - låt bli att svara!
Har du länk till artikeln som denna bild går ihop med?
Varför skulle kurdiska källor vara lögner men turkiska vara sanning? Ska du hålla på så så bör dina källor vara opartiska.
Efter att ha översatt artikeln så står det att de YPG krigare som får vård i Turkiet fotograferas; man kör fotografen genom databasen för att se om de har tagit del av demonstrationer eller striderna i Turkiet, om de har det så överlämnas de till säkerhetsstyrkorna. Vad jag vet så står det ingenting om vad de gör med de som inte identifieras genom databasen - alla överlämnas nog till säkerhetsstyrkorna. Detta är inte för att hjälpa YPG, det är mer för att utöka sin databas över "terrorister". Jag menar varför skicka tillbaks daesh medlemmar i så fall? Sen det här med att humanitär hjälp ska skickas till Kobane lät inte så trovärdig.
Jag frågar till er båda också BjK och Marlo.Stanfield : Varför ska man avfärda allt som sägs av kurdisk media som lögn i så fall? Jag förväntar mig en seriös svar, om inte - låt bli att svara!
Ännu en gång, det shiamiliser gör är inte en promille av vad sunniextremister gör mot shiamuslimerna. Hur hade du reagerat om du vore shiamuslim och du dagligen blir utsatt för självmordsbombare och diverse attentat? Inte speciellt pacifistisk antar jag.
Angående kurdisk media, jag har inte i något av mina inlägg diskrediterat kurdisk media. Men med det sagt så är det väldigt enkelt och konstatera att ÖVERLAG är kurdisk media otroligt populistisk och vinklad, man gör allt för att sätta sig själv på en piedestal. Men det är även väldigt viktigt att tillägga att även vinklade medier, varesig dom är kurdiska eller turkiska så kan även de mest vinklade medierna även dom ha rätt samt rapportera sakliga och faktatrogna nyheter.
Tack och adjö!.