2014-10-08, 20:45
Medlem
Yaskos avatar
Turkiska ÖB säger att 11 YPG terrorister varav 2 kvinnor arresterades när de försökte komma i Turkiet olagligt Nära Mürşitpınar Mahallesi, Yumurtalık. De var obeväpnade.

Ytterligare 5 kom via Sanliurfa, tre av de hade kalashnikovs på sig när de aresterades.

Flyr nu även terroristerna in i Turkiet efter alla civila?
Citera
2014-10-08, 20:46
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Jag håller med, varför ska kurderna gå lösa i Turkiet för att dom blir slaktade i Irak? Var det inte kurderna som skröt om Peshmerga när detta började i somras?

Vad yrar du om?
Irak? Vi är i Syrien nu.
Peshmerga? Det är en helt annan styrka.
Vi pratar om YPG.
Citera
2014-10-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idealist
Ska du diskutera Turkiets politik så borde du ha lite kött på benen idiot innan du yttrar dig.
Finns ingen lag eller regel som säger att en premiärministern inte får bli omvald 3 eller 13 gånger det är AKPs interna regel som säger det inget annat.
Det spelar ingen roll hur det är, Erdogan fick inte vara premiärminister för tredje gången så han gick runt den lagen eller regeln och blev en president med makt. Premiärministerns makt sjönk.

Citat:
Ursprungligen postat av Idealist
Just nu vet ingen ett skit bara spekulera om Kobane faller, det får vi veta först en Kobane faller vilket den kommer göra om 2 dagar. Jag har laddat upp med bärs och popcorn och väntar på det goda beskedet, själv då?
Jag förstår inte vad du menar! Menar du att alla utom dig spekulerar och att endast du vet att Kobane kommer att falla om två dagar? I så fall hur kan du vara så säker på det?

Jag själv vill inte att Kobane ska falla, daesh får inte utvidga sina områden, det måste bli ett slut på deras slakt av oskyldiga.
Citera
2014-10-08, 21:36
Medlem
bernad_laws avatar
Ämnet är konflikten i SYRIEN, jag kommer varna envar som svamlar iväg. /Mod
Citera
2014-10-08, 22:18
Medlem
Arabiska delen av Al-Jazeera påstår att Kobane har fallit det gör också andra källor som har haft rätt förut.
Citera
2014-10-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydneystockholm
Arabiska delen av Al-Jazeera påstår att Kobane har fallit det gör också andra källor som har haft rätt förut.

man ska aldrig lita på Al-Jezeera dem snackar bara skit..
Citera
2014-10-08, 22:30
Medlem
Citat:

Hur kunde det här ske? Jag litar inte riktigt på att Turkiet skulle vara emot IS. Tänk om det vi ser är en sammansvärjning Turkiets ledning och IS. Om dessa båda är parter då är IS en Nato partner
Citera
2014-10-08, 22:48
Medlem
Ca 50% av Kobane stad kontrolleras av IS:
http://umap.openstreetmap.fr/fr/map/desyracuse-syria-civil-war-8-october-2014_18856#15/36.8931/38.3410

U.S. airstrikes "are not going to save" the key Syrian city of Kobani from being overtaken by ISIS, Pentagon spokesman Rear Adm. John Kirby said Wednesday.

http://edition.cnn.com/2014/10/08/world/meast/isis-threat/index.html

De farliga är med IS är samtidigt som dom tågar mot Aleppo(ifall Kobane faller) så kommer dom bara växa. USA verkar inte fatta detta, eller så är hela koalitionen ett skämt som bara vill få bort Assad.
Citera
2014-10-08, 22:53
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Felaktigt påstående enligt dig ja, men du är ju den kurd som har minst förtroende här i tråden.
Om din hjärna fungerar så kan du själv ta reda på vad PYD,YPG,PKK,HDP säger istället för att dra något från toma intet för att sedan komma med det här löjliga svaret när du blir tillrättavisad av mig. Dem vill inte ha turkisk/IS hjälp och Turkiet/IS vill inte hjälpa dem.

Citat:
Allt är tydligen turkarnas fel, att YPG är urusla på att kriga, det är turkens fel. Att kurderna inte har vapen, det är turkens fel. Vi blir slaktade av Daesh, det är Turkens fel.
Förstår du var jag vill komma? Man kan inte måla in sig i ett hörn och sen peka finger så fort det blir jobbigt.
Allt ansvar vilar på YPG, visst Turkiet har påverkat situationen, men utgången hade blivit densamma med eller utan Turkiet.

Du säger att varenda Peshmerge grupp är redo vid gränsen. Var det inte så att Peshmerge åkte på pisk i Irak och att Daesh var nära att inta Erbil? Det som räddade de från Daesh då var koalitionens bomber. Det jag försöker säga är att det spelar ingen roll om Turkiet haft öppna gränser, ni hade förlorat Kobane ändå utan hjälp. Problemet är som jag sagt så många gånger innan, YPG är ingen seriös aktör, det är där problemet ligger inte på Turkiet.

Om inte koalitionens bomber biter på Daesh i Kobane, så är det ironiskt nog endast Turkiet som kan rädda staden.

Vill understryka att jag definitivt inte är nått fan av Turkiet.
Vi har redan haft den här diskussionen, jag tycker inte om repriser/uppreppningar och du övertygar inte eftersom det finns logiska luckor i ditt resonemang. Man kan inte säga så här: grupp A har de i särklass sämsta förutsättningarna att vinna en strid, men det beror inte på förutsättningarna att dem förlorar utan det beror på att grupp A är en oseriös aktör. Har fan ska du bevisa att de förlorar för att de är oseriösa när dem befinner sig i en situation där det enda möjliga utfallet är förlust!
Senast redigerad av interiorcore 2014-10-08 kl. 22:55.
Citera
2014-10-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Un-named
De farliga är med IS är samtidigt som dom tågar mot Aleppo(ifall Kobane faller) så kommer dom bara växa. USA verkar inte fatta detta, eller så är hela koalitionen ett skämt som bara vill få bort Assad.

Det jag fetmarkerade av ditt inlägg trodde jag de flesta hade förstått vid det här laget...
Citera
2014-10-08, 23:00
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Jornalist på Arabic Al Aan TV och befinner sig på gränsen till Kobane.
Citat:
@jenanmoussa

Weird. @AJALive reporting "ISIS took full control of #Kobane". Nonsense. I just spoke to 2 Kurdish defense chief in city: he laughed it off.
https://twitter.com/jenanmoussa/status/519954763761205248
Senast redigerad av interiorcore 2014-10-08 kl. 23:09.
Citera
2014-10-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Hon är en säker källa.
https://twitter.com/jenanmoussa/status/519954763761205248

Ju Dubaj Jenan brukar man på sin twitter konto om man är inne i ämnet hon sitter dock i ett hus i Turkiet och twittrar om hon inte äter lunch med diverse terrorist grupper runt Aleppo.
Kobane var redan kört när ISIS läts komma in i förorterna , att de hände berodde att NATO främst då USA, Turkiet har gjort en deal och sänd in YPG Kurderna mot döden och flyktings läger i regionen.
Våra ledare vill ha krig och slakt i Mellanöstern just nu och senare terrordåd i Europa det är delar av deras något sjukt plan.
Senast redigerad av sydneystockholm 2014-10-08 kl. 23:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in