Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
Felaktigt påstående enligt dig ja, men du är ju den kurd som har minst förtroende här i tråden.
Om din hjärna fungerar så kan du själv ta reda på vad PYD,YPG,PKK,HDP säger istället för att dra något från toma intet för att sedan komma med det här löjliga svaret när du blir tillrättavisad av mig. Dem vill inte ha turkisk/IS hjälp och Turkiet/IS vill inte hjälpa dem.
Citat:
Allt är tydligen turkarnas fel, att YPG är urusla på att kriga, det är turkens fel. Att kurderna inte har vapen, det är turkens fel. Vi blir slaktade av Daesh, det är Turkens fel.
Förstår du var jag vill komma? Man kan inte måla in sig i ett hörn och sen peka finger så fort det blir jobbigt.
Allt ansvar vilar på YPG, visst Turkiet har påverkat situationen, men utgången hade blivit densamma med eller utan Turkiet.
Du säger att varenda Peshmerge grupp är redo vid gränsen. Var det inte så att Peshmerge åkte på pisk i Irak och att Daesh var nära att inta Erbil? Det som räddade de från Daesh då var koalitionens bomber. Det jag försöker säga är att det spelar ingen roll om Turkiet haft öppna gränser, ni hade förlorat Kobane ändå utan hjälp. Problemet är som jag sagt så många gånger innan, YPG är ingen seriös aktör, det är där problemet ligger inte på Turkiet.
Om inte koalitionens bomber biter på Daesh i Kobane, så är det ironiskt nog endast Turkiet som kan rädda staden.
Vill understryka att jag definitivt inte är nått fan av Turkiet.
Vi har redan haft den här diskussionen, jag tycker inte om repriser/uppreppningar och du övertygar inte eftersom det finns logiska luckor i ditt resonemang. Man kan inte säga så här: grupp A har de i särklass sämsta förutsättningarna att vinna en strid, men det beror inte på förutsättningarna att dem förlorar utan det beror på att grupp A är en oseriös aktör. Har fan ska du bevisa att de förlorar för att de är oseriösa när dem befinner sig i en situation där det enda möjliga utfallet är förlust!