2014-10-15, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag är kvinna. Om kvinnor inte ville bli våldtagna skulle de inte sätta sig i situationer där de riskerade att bli våldtagna. Dessutom skulle de inte skicka ut sexuella signaler genom sina kläder, sitt beteende till alla männen omkring dem.
Så du skulle själv gilla att bli våldtagen? Eller du kanske tillhör den skaran som stannar hemma framför tv:n med mjukisbyxor? Alla andra gillar att bli våldtagna?
Citera
2014-10-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Och det är dags för dig att sluta upp med att vara dum!
Det är kvinnans ansvar att så långt som möjligt undvika riskfyllda situationer. Håller du inte med om det?

Så långt som möjligt. Vad är det då? Aldrig vara ensam med en man? Inte vistas ute när det är mörkt? (Otur, norrlänningar. Det blir en lång inomhussäsong för er.) Våldtäktssäker kjollängd, vad är det nu igen? Aldrig le mot en man eftersom då kan han tro att hon vill, eller alltid le mot en man så att han inte tycker att hon är en stroppig bitch som behöver sättas på plats med en våldtäkt?

Tala om nu en gång för alla, exakt hur alla vi kvinnor ska bete oss och se ut så att vi garanterat inte blir våldtagna någonsin. Kanske du klarar av det ingen annan människa har klarat hittills.

Sen, om du har tid någon gång, kan du ju kanske börja försöka tala till män om hur fruktansvärt fel det är att våldta. Fast äh, det är ju inte så viktigt.
Citera
2014-10-15, 19:01
Medlem
En kan ju bli mörkrädd för mindre.. Att det finns så många som anser att ett brottsoffer får skylla sig själv för att ha blivit utsatt. Hur tänker ni?

Resonerar ni likadant vid misshandel/rån/mord? Tillämpar ni skuldbeläggning på offret/offren även vid inbrott? "De får ju faktiskt skylla sig själv som investerat i stöldbegärliga ägodelar!".

Ett övergrepp är ett övergrepp - oavsett hur full, utmanande klädd eller ensam på 'olämpligt ställe' offret för en våldtäkt skulle vara.
Citera
2014-10-15, 19:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Så du skulle själv gilla att bli våldtagen? Eller du kanske tillhör den skaran som stannar hemma framför tv:n med mjukisbyxor? Alla andra gillar att bli våldtagna?

Jag skulle inte tycka att det var en big deal. Om jag skulle gilla det beror på våldtäkten.

Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Så långt som möjligt. Vad är det då? Aldrig vara ensam med en man? Inte vistas ute när det är mörkt? (Otur, norrlänningar. Det blir en lång inomhussäsong för er.) Våldtäktssäker kjollängd, vad är det nu igen? Aldrig le mot en man eftersom då kan han tro att hon vill, eller alltid le mot en man så att han inte tycker att hon är en stroppig bitch som behöver sättas på plats med en våldtäkt?

Tala om nu en gång för alla, exakt hur alla vi kvinnor ska bete oss och se ut så att vi garanterat inte blir våldtagna någonsin. Kanske du klarar av det ingen annan människa har klarat hittills.

Sen, om du har tid någon gång, kan du ju kanske börja försöka tala till män om hur fruktansvärt fel det är att våldta. Fast äh, det är ju inte så viktigt.

Vistas inte utomhus utan en man.

Citat:
Ursprungligen postat av MsBehave
En kan ju bli mörkrädd för mindre.. Att det finns så många som anser att ett brottsoffer får skylla sig själv för att ha blivit utsatt. Hur tänker ni?

Resonerar ni likadant vid misshandel/rån/mord? Tillämpar ni skuldbeläggning på offret/offren även vid inbrott? "De får ju faktiskt skylla sig själv som investerat i stöldbegärliga ägodelar!".

Ett övergrepp är ett övergrepp - oavsett hur full, utmanande klädd eller ensam på 'olämpligt ställe' offret för en våldtäkt skulle vara.

Här är en kvinna som svarar på ditt argument,

Citat:
Why then do we ask a woman who says she’s been raped if she DID enjoy it, want it, ask for it, contribute to it by her own behaviour, or even INCITE it? Why do we ask these questions about rape and NOT about other types of crime?

The answer IMO is a complex mix of factors. In the first place (I’m quoting British figures here) only 8% of rape claims involve strangers. The other 92% involve husbands, boyfrieneds and friends. It’s more difficult to persuade people (rightly or wrongly) that it WAS rape when there were already clear bonds of mutual AFFECTION between the two parties.

Secondly, there’s IMO an understandable attitude that the woman is trying to evade and sort of responsibility for her actions. Why SHOULD she think she can dress like a slut, talk dirty, get drunk, parade about like a whore and yet NOT take any responsibility for the CONSEQUENCES of her actions if it goes pear-shaped? A girl like that ISN’T a VICTIM of rape IMO; she’s either a slapper who WAS asking for it and got what she REALLY wanted in a guilt-free way or else she was a prick-teaser who tried it on with the wrong bloke and came unstuck.

Let’s be honest here. A heterosexual man and woman are at some point BOTH going to want to have sex, even if NOT with each other. And being a prick-teaser is actually a form of BULLYING by the girl. She’s saying, I know you want me but you can’t have me and I’m gonna rub it in your face that you can’t. Most blokes just ignore that sort of thing but SOME get so mad that they decide to punish the girl for her behaviour by raping her.

Citat:
In the same way, it’s the fault of the prick-teaser if she does get raped. Without the initial bullying, the victim would never have snapped. Without the prick-teaser, the girl would never have got raped.

If she’d acted decently and not led the bloke on nothing would have happend. Slo, whatever way you look at it, it’s her fault she got raped. She bullied the bloke and he snapped. You could almost look on it as an act of self-defence!

Om en kvinna går runt i utmanande klädsel/beter sig utmanande/sätter sig i en sexuell situation skickar hon ut signaler att hon vill ha sex då kan hon förvänta sig att få sex (det är vad hon är ute efter). Om hon inte vill ha sex kan hon stanna hemma/klä sig på ett sätt som inte är utmanande.
Senast redigerad av Babianen 2014-10-15 kl. 19:35.
Citera
2014-10-15, 19:38
Bannlyst
Citat:
Jag skulle inte tycka att det var en big deal. Om jag skulle gilla det beror på våldtäkten.
Så du skulle göra en anmälan om du av någon orsak inte tyckte om det? Kanske killen va ful, då anmäler du annars inte? Kanske gillade du inte platsen det skedde på, då gör du en anmälan? Va killen däremot snygg och du tycker stämningen i övrigt passar dina preferenser gör du ingen anmälan? Eller skulle du skita i att anmäla oavsett och bara gå vidare i livet?
Citera
2014-10-15, 19:39
Medlem
Citat:
Vistas inte utomhus utan en man.

Vilken man tänker du på?
Citera
2014-10-15, 19:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Så du skulle göra en anmälan om du av någon orsak inte tyckte om det? Kanske killen va ful, då anmäler du annars inte? Kanske gillade du inte platsen det skedde på, då gör du en anmälan? Va killen däremot snygg och du tycker stämningen i övrigt passar dina preferenser gör du ingen anmälan? Eller skulle du skita i att anmäla oavsett och bara gå vidare i livet?

Nej jag skulle inte anmäla även om jag inte tyckte om det (ful kille, dålig plats, dåligt sex, etc.) därför att det är ingen big deal för kvinnor.

Poängen är att om en kvinna klär sig sexuellt och beter sig sexuellt så säger hon att hon vill ha sex. Att hon verbalt säger "nej jag vill inte ha sex" betyder att hon vill att mannen ska våldta henne för annars hade hon inte klätt sig sexuellt och/eller betett sig sexuellt.

Citat:
Vilken man tänker du på?

Din man/far/bror/någon annan man i din släkt.
Citera
2014-10-15, 20:12
Bannlyst
Citat:
Nej jag skulle inte anmäla även om jag inte tyckte om det (ful kille, dålig plats, dåligt sex, etc.) därför att det är ingen big deal för kvinnor.

Poängen är att om en kvinna klär sig sexuellt och beter sig sexuellt så säger hon att hon vill ha sex. Att hon verbalt säger "nej jag vill inte ha sex" betyder att hon vill att mannen ska våldta henne för annars hade hon inte klätt sig sexuellt och/eller betett sig sexuellt.

Då undrar man ju varför kvinnor relativt ofta anmäler att dom blivit våldtagna, om det nu ändå inte är nån big deal för dom? Sen tvivlar jag på att du är kvinna, men vad vet jag.
Citera
2014-10-15, 20:20
Medlem
Citat:
Din man/far/bror/någon annan man i din släkt.

Har inga manliga släktingar som bor så nära att de kan följa mig till och från jobbet, träningen, handling etc. Kan jag låna Babianen, han verkar ju vara en hyvens kille för han har väl inte våldtagit dig en enda gång, va?
Citera
2014-10-16, 04:32
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Har inga manliga släktingar som bor så nära att de kan följa mig till och från jobbet, träningen, handling etc. Kan jag låna Babianen, han verkar ju vara en hyvens kille för han har väl inte våldtagit dig en enda gång, va?
Babianen har en poäng. Det är aldrig männen som signalerar sex, bara kvinnor/flickor! Kvinnor sexualiserar sin omgivning hela tiden genom urringning, fittkorta kjolar och strings som naturligtvis ska synas genom tunna sommarkläder. Detta är sexistiskt beteende,som tvingas på omgivningen! Och det resulterar ibland som bekant i ond jord. Jag skulle önska att de sexsignaler (kvinnor sänder ut) kunde hållas på lite mer privat mark. Jag behöver faktiskt inte bli påmind om min läggning 24/7

Antar att i egenskap av hetrosexuell Man så ligger väl min sexualdrift mig till last, och ses snarast som något snuskigt!
Senast redigerad av fotokillen 2014-10-16 kl. 05:25.
Citera
2014-10-16, 08:11
Medlem
Om jag slår dig i ansiktet för du vräker ur dig dumheter ska inte du klaga
Citera
2014-10-16, 08:41
Medlem
Varför är det så svårt att förstå att män och kvinnor har rätt att klä sig precis hur dom vill och vistas var dom alla tider på dygnet utan att riskera att överfallas av andra?

Att hävda att det är kvinnans fel om hon klätt sig utmanade är befängt. Vad en person uppfattar som sexuellt utmanande beteende/klädsel kan ju någon annan upfatta annorlunda.
Synen på vilken klädsel som är utmanande förändras ju också. Om alla kvinnor som ej vill bli våldtagna, dvs. Alla kvinnor skulle kläsig mindre utmanande skulle ju normen för vad som är utmanande förskjutas. Om man drar det argumentet till sin spets innebär det ju att alla som inte klär sig i burka och stannar hemma 24/7 kan lika gjärna bli våldtagna.

Man kan ju även pröva samma argument på män. Alla med glasögon har sig själv att skylla om dom blir misshandlade! Klär man sig som en tönt har man provoserat och förtjänar stryk. Det finns ju alltid kontaktlinser för dom som vill undvika konfrontation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in