2013-09-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Alltså jag bara gissar nu, men jag tror att om jag skulle knivhugga FlamRed skulle jag åka i fängelse. Det är en sak, men en annan sak är ju att det vore dumt av FlamRed att mucka gräl med en knivbeväpnad mordgalning (inte en beskrivning av mig).
Ja det är klart att det är dumt att gå runt och mucka gräl. Ett jävla oskick är vad det är. Man ska varken mucka gräl med knivbeväpnade mordgalningar eller gamla tanter med rullatorer om du frågar mej.
Citera
2013-09-29, 23:36
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Ja det är klart att det är dumt att gå runt och mucka gräl. Ett jävla oskick är vad det är. Man ska varken mucka gräl med knivbeväpnade mordgalningar eller gamla tanter med rullatorer om du frågar mej.

Men är det verkligen så svårt att förstå? Det är dumt att provocera våldtäktsmän, till exempel genom kort kjol och slampigt beteende.
Citera
2013-09-30, 08:50
Medlem
Genserics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Så du tror att vilken man som helst som står i en ödslig del på stan våldtar en kvinna då om hon ser ut som en slampa men inte om hon har långbyxor och tröja med långa ärmar på?

Jag förstår inte vad du menar här.

Nej har jag sagt det? Är du efterbliven?
Citera
2013-09-30, 08:52
Medlem
Genserics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
1. Våldtäktsmän tenderar inte att vara just galningar utan vanliga, ofta yngre män och offren är oftast yngre kvinnor.
2. Kläderna har bevisats inte vara en viktig faktor för våldtäkt. Det är en väl florerande fördom till och med i domstolarna.
Alkohol däremot är det samt just den syn du här representerar, att kvinnor egentligen har sig själva att skylla. Slampor får man lov göra lite vad man vill med, är inte så farligt. Och slampa kan man som bekant applicera på vilken kvinna som helst idag allt efter "behov".
3. En majoritet av våldtäkter begås i hemmen mellan parter som känner varandra tidigare.

Den absoluta största riskfaktorn vi har gällande våldtäkt är en del mäns syn på kvinnor. Så ska vi jobba framgångsrikt på denna fråga så är det där vi måste gå till angrepp. Så att du sitter här och fortsätter sprida fördomen att kvinnor nog får skylla sig själva om de råkar vara ute kl. 3 på natten
och ger kvinnor epitetet slampa efter hur hon går klädd. Och därmed också ger andra bevekelsegrund för samma sjuka åsikter är en huvudorsak till att detta fortsätter.
Säg mig var går slamp gränsen just för dig?
Hur många cm ovanför knät får kjolen gå för att hon inte ska vara en slampa? Är kvinnor helt utan kjol slampor per automatik? Alla kvinnor på badstränder ex?
Du fattar, börjar du nysta i denna sak så framgår det rätt snart hur absurd hela grejen är. Sluta tänk så fördomsfullt. Tänk på kvinnor som du tänker om människor generellt. Du skulle aldrig döma en barbröstad man för sämre än andra och därför förtjänt av en misshandel och han är mer naken än en kvinna i BH.

1, Källa på det.
2, Källa på det.
3, Källa på det.

Vad är det du inte förstår? Kvinnor som ser klär sig utmanande och är ute klockan 3 på natten löper större risk för våldtäkt.
Du får gärna korrekturläsa din text innan du postar också.
Citera
2013-09-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genseric
1, Källa på det.
2, Källa på det.
3, Källa på det.

Vad är det du inte förstår? Kvinnor som ser klär sig utmanande och är ute klockan 3 på natten löper större risk för våldtäkt.
Du får gärna korrekturläsa din text innan du postar också.

http://www.bra.se/bra/brott--statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
"Det är främst män som misstänks för sexualbrott; av de misstänkta är endast 2 procent kvinnor. Unga män dominerar bland gärningsmännen, medan unga kvinnor är överrepresenterade bland offren — något som framkommer både i Nationella trygghetsundersökningen (NTU) och kriminalstatistiken."

http://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012829/2005_07_valdtakt_kartlaggning.pdf

"Av de 2 370 anmälda våldtäkter som ingår i kartläggningen kan 289 defi- nieras som överfallsvåldtäkter, vilket är 12 procent av samtliga anmälda våldtäkter51. Denna andel var nästan oförändrad mellan de två urvalsåren 1995 och 2000."

"Av samtliga våldtäktsfall som ingår i kartläggningen är 320 relaterade till nöjeslivet, vilket innebär en andel på 14 procent50. Denna andel är oföränd- rad mellan de två urvalsåren 1995 och 2000."

"Det finns inget samband mellan klädsel och våldtäkt. Vid intervjuer med våldtäktsmän visas att klädseln inte har betydelse vid val av offer."

Som du ser så är det endast 26% av antalet anmälda våldtäkter som är överfallsvåldtäkter (12%) eller relaterat till nöjesliv (14%). Det är alltså betydligt större risk bli våldtagen i hemmet och /eller av någon man känner, än ute kl 3 på natten klädd i kortkort.

Och vänligen klaga inte på hur jag skriver när du själv uppenbarligen inte kan korrekt svensk grammatik.

Du blandar ihop två uttryck: "Kvinnor som ses klä sig utmanade" med "Kvinnor som klär sig utmanande"
Senast redigerad av ScottWalter 2013-09-30 kl. 11:49.
Citera
2013-09-30, 12:16
Medlem
Lemurias avatar
En reflektion som jag inte kan låta bli att göra. Det är märkligt att det inte begås fler våldtäkter på badstränder och i simhallar, där är ju kvinnor mycket mer lättklädda än de nånsin är på gator och torg, ja till och med ibland topless på stranden. Det borde ju teoretiskt finnas många möjligheter att släpa med dem in i nån städskrubb eller bakom nån sanddyn... Men där verkar den höga graden av avkläddhet konstigt nog inte väcka samma ohejdbara drifter som en kort kjol sägs göra (av vissa Flashbackskribenter, ska tilläggas).
Citera
2013-09-30, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Men är det verkligen så svårt att förstå? Det är dumt att provocera våldtäktsmän, till exempel genom kort kjol och slampigt beteende.

Eller genom att visa porr och nakna flickor på internet, TV, i tidningar etc?
Citera
2013-09-30, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Eller genom att visa porr och nakna flickor på internet, TV, i tidningar etc?

Eller genom att ideligen komma med antydningar om att kvinnor förtjänar bli våldtagna om de klär sig efter ett visst mode, inte har en man vid sin sida eller helt "provocerande" existerar.
Citera
2013-09-30, 15:32
Medlem
Hela tråden är ett fantastiskt exempel på islamiseringen av Sverige.
Vad vill islamisterna? Jo, att kvinnor ska ha Niqab, för annars så frestar de männen till omoraliska saker.
Citera
2013-09-30, 15:52
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Eller genom att ideligen komma med antydningar om att kvinnor förtjänar bli våldtagna om de klär sig efter ett visst mode, inte har en man vid sin sida eller helt "provocerande" existerar.
Jag börjar nästan undra om de som medvetet missförstår varför det är dumt att provocera kanske förtjänar att bli våldtagna? jag förstår att det är nån slags feministisk vattendelare så det är väl inte värt att försöka förklara men sanningen är att det finns våldtäktsmän och så finns det icke-våldtäktsmän, det är onödigt att provocera våldtäktsmän med dubbla budskap i form av sexuella signaler eftersom det ökar risken att bli våldtagen, och eftersom du inte vet vilka som är våldtäktsmän är rekommendationen att överhuvudtaget undvika beteendet
Citera
2013-09-30, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Jag börjar nästan undra om de som medvetet missförstår varför det är dumt att provocera kanske förtjänar att bli våldtagna? jag förstår att det är nån slags feministisk vattendelare så det är väl inte värt att försöka förklara men sanningen är att det finns våldtäktsmän och så finns det icke-våldtäktsmän, det är onödigt att provocera våldtäktsmän med dubbla budskap i form av sexuella signaler eftersom det ökar risken att bli våldtagen, och eftersom du inte vet vilka som är våldtäktsmän är rekommendationen att överhuvudtaget undvika beteendet

Du uppmanar alltså kvinnor att ha inställningen att alla män är/eller kan vara våldtäktsmän.

Så alla kvinnor ska alltid för sitt eget bästa agera som om de män de träffar kan vara en våldtäktsman. Du inser hur förändrat samhället blir av det eller?
Citera
2013-09-30, 16:06
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Du uppmanar alltså kvinnor att ha inställningen att alla män är/eller kan vara våldtäktsmän.

Så alla kvinnor ska alltid för sitt eget bästa agera som om de män de träffar kan vara en våldtäktsman. Du inser hur förändrat samhället blir av det eller?

uppmaningen gäller ett fåtal kvinnor som tror det är okej att bete sig som att de vill knulla när i själva verket det bara är bekräftelse de är ute efter, de flesta män blir bara lätt frustrerade av beteendet men var tusende man kommer att våldta dig.

jag ser inte hur det förändrar samhället , men beskrivningen är självklart överdriven eftersom budskapet inte verkar gå in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in