2014-10-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Fint hus, påkostat och snyggt. Gillade vinkällaren. Gillade dock inte stenläggningen kring badkaret, det känns som en sån grej som är snygg men knappast särskilt praktisk. Mer för heminredningstidningarna än för den boende. Om huset har varit med tidigare i tråden har jag missat det.

Håller med om att det är ett fint hus. Gillar planlösningen i stora hela men tycker vardagsrummet ser svårmöblerat ut. Den lilla trappan ner ser malplacerad ut och nästan farligt placerad men det finns en glasdörr att stänga för den med.

Hade jag fått bestämma så skulle soffan ut från väggen minst en halvmeter för att få rummet mer luftigt än att som nu bara frigöra en tom yta mellan soffan och tv,n, eller ställt dit en eller två passande fåtöljer.

Tänkte exakt samma om badkaret med de fina stenarna som måste bli en gömma för hår och damm, även om man kan spola av med duschen så lär man behöva lyfta alla stenar för ordentlig rengöring då o då.

Jag har sett detta hus för länge sedan men kan inte komma ihåg om det var här i tråden eller när jag hemnetsurfat själv. Vinkällaren var snygg men vinställen skulle bytas ut till något snyggare.

Edit.
Såg nyss att det är ett fönster in mot hallen/entren bakom badkaret med stenar. Lustig placering.
Senast redigerad av lacrima 2014-10-13 kl. 21:57.
Citera
2014-10-13, 21:36
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Håller med om att det är ett fint hus. Gillar planlösningen i stora hela men tycker vardagsrummet ser svårmöblerat ut. Den lilla trappan ner ser malplacerad ut och nästan farligt placerad men det finns en glasdörr att stänga för den med.

Hade jag fått bestämma så skulle soffan ut från väggen minst en halvmeter för att få rummet mer luftigt än att som nu bara frigöra en tom yta mellan soffan och tv,n, eller ställt dit en eller två passande fåtöljer.

Tänkte exakt samma om badkaret med de fina stenarna som måste bli en gömma för hår och damm, även om man kan spola av med duschen så lär man behöva lyfta alla stenar för ordentlig rengöring då o då.

Jag har sett detta hus för länge sedan men kan inte komma ihåg om det var här i tråden eller när jag hemnetsurfat själv. Vinkällaren var snygg men vinställen skulle bytas ut till något snyggare.

Om du som jag är Hemnet-knarkare så kan du mycket väl ha sett objekten i något annat sammanhang också Jag läser inte i tråden varje dag heller så jag missar ibland objekt, det kan rulla på ganska snabbt.

Fint läge på huset också, men det är väl ganska långt från Göteborg ändå? Kan inte Västkusten alls, men om jag tittar på kartan verkar det inte särskilt nära något större. Kungsbacka vet jag inte hur det är som centralort, till det priset förväntade jag mig nog närhet till Göteborg. Fantastiskt hus för den som inte måste pendla till stan varje dag dock.
Citera
2014-10-13, 22:05
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Framförallt är möbleringen väldigt märklig. Man får intrycket att ägaren är handlare i kontorsmöbler.

Ja de kanske känns lite opersonliga ?
Citera
2014-10-14, 01:33
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
http://objekt.fastighetsbyran.se/?objektGID=OBJ5220_1317553067&source=hemnet&images =1

Ett i mitt tycke udda objekt. Har gått förbi där med hunden ex antal gånger och tänkt att där skulle man bo. Oerhört fin utsida och trädgård. Mitt ha begär dämpades dock ganska rejält när jag såg insidan, helt bortglömd.

De verkar gilla glasskåp i mörkbruna träslag.
Citera
2014-10-14, 01:38
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Den här vinkällaren måste väl ända anses lite annorlunda...?

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-onsala-draget-kungsbacka-kommun-dragsvagen-10-5628851

Ingen speciellt bra vinkällare direkt. Det lär ju vara rätt ljust därinne om dagarna. Men visst, den SER lyxig/exotisk/läcker ut.
Citera
2014-10-14, 06:48
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
http://objekt.fastighetsbyran.se/?objektGID=OBJ5220_1317553067&source=hemnet&images =1

Ett i mitt tycke udda objekt. Har gått förbi där med hunden ex antal gånger och tänkt att där skulle man bo. Oerhört fin utsida och trädgård. Mitt ha begär dämpades dock ganska rejält när jag såg insidan, helt bortglömd.

Tror att insidan ser så konstig ut pga det saknas gardiner och mattor i alla rum. Kanske bor det några städmaniker där...? Ser iaf väldigt sterilt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Fint hus, påkostat och snyggt. Gillade vinkällaren. Gillade dock inte stenläggningen kring badkaret, det känns som en sån grej som är snygg men knappast särskilt praktisk. Mer för heminredningstidningarna än för den boende. Om huset har varit med tidigare i tråden har jag missat det.

Tänkte samma sak om badkaret. Helt uselt eftersom det är en perfekt damm- och hårfälla. Och hur många har en städerska som kommer och rengör och polerar stenarna en gång i veckan liksom?
Citera
2014-10-14, 07:57
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Framförallt är möbleringen väldigt märklig. Man får intrycket att ägaren är handlare i kontorsmöbler.

Får känslan av att hela huset är någon form av kontor i hemmamiljö. Oerhört opersonligt.
Citera
2014-10-14, 10:25
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Smuggelcigg pengar har betalat det huset har jag hört
Helvete vad cigg man måste ha smugglat för att bygga det där.
Har du exakta adressen?
Citera
2014-10-14, 16:15
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Helvete vad cigg man måste ha smugglat för att bygga det där.
Har du exakta adressen?

http://goo.gl/maps/DO86Z
Citera
2014-10-14, 20:05
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Enorm järnvägsstation till salu. Synd bara att man inte får nån vidare tomt på köpet, och spåret tycks vara i bruk så det är väl svårt att göra privatbostad av det.

Men har du tur får du kanske uteliggaren och jycken på köpet.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-516m2-frovi-lindesbergs-kommun-sodra-bangatan-2-5808194

Det är ju mer ett hyreshus än något annat, trafikverket är rimligen långsiktiga hyresgäster om stationen ska vara i drift på sikt. Och isåfall så är ju avkastningen hyfsad, även om det behövs piffas upp en del.
Citera
2014-10-14, 20:41
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-hisings-backa-goteborgs-kommun-haletorpsvagen-29-6471204

Huset tillhör Louise's (Lasse), som var med i Filip och Fredriks program "Får vi följa med", där hon berättade om sitt könsbyte m.m.

http://www.youtube.com/watch?v=rXVaZ1VnsOM

Det är dock varken någon Louise eller Lasse som är skrivna på kåken. F.ö är det pantbrev på 5.3 millar, utgångspriset är 3.7 - hur fan har de lyckats med det?
Citera
2014-10-14, 21:24
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Det är dock varken någon Louise eller Lasse som är skrivna på kåken. F.ö är det pantbrev på 5.3 millar, utgångspriset är 3.7 - hur fan har de lyckats med det?

Ser ut som om tomten är avstyckad. Kan mycket väl påverka priset. Fastigheten bredvid (nr 31) är sålt 2010 och tomten är bara på 717 kvm. Kanske ett hus på tomten som är byggt (1986) med hjälp av pantbrev på nr 29 och sen sålt.

Men höga pantbrev är ju bara bra för nya ägarna, de lär ju behöva renovera lite och därefter sätta om lånen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in