2014-10-13, 11:12
Medlem
ovemolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Socialpsykologi är vetenskapen för dom som av den ena eller den andra anledningen vill förstå processer liknande verklig eller upplevd gang stalking.
Så som jag upplever detta är det frågan om näst intill bevis organiserad stalking mot förmodat isolerade individer med ett uppenbart vinstsyfte. Detta är kanske inte ett typiskt fall, men visar ändå hur det fungerar i samhället. Att de flesta fall av verklig gang stalking, oavsett hur vanligt förekommande fenomenet är, är svårare att förklara eller påvisa betyder inte att fenomenet inte existerar eller bör förlöjligas eller automatiskt ifrågasättas. Viss skepticism är allt annat än seriös.
Detta är ett utmärkt exempel och inte alls ovanligt utan just typiskt för vilka socialpsykologiska motiv som oftast ligger bakom annars irrationellt olönsamt beteende hos anonymt särskilt gynnade entreprenörer. Vad man skall komma ihåg är att fastighetsägaren eller hantverkarna sällan är ens egentliga motpart (såvida de inte är frimurare!) utan finansmakten i maskopi med socialfascistiska staten.
Den som godtroget vänder sig till Hyresnämnden eller Hyresgästföreningen eller rättsansvariga av något slag märker efter ett antal strider genom alla instanser hur det verkligen förhåller sig men kan omöjligt förklara ens för sina anhöriga hur folkhemstron gör att man slutligen blir vräkt bara för att ha frågat efter ansvarig motpart.
2014-10-13, 16:21
Medlem
Efter att ha läst igenom den här tråden samt googlat fram några storys från USA så tänkte jag att det kan vara intressant att försöka få fram gemensamma nämnare för gangstalkingens offer..

I allt väsentligt verkar det vara ett småstadsfenomen..

Stora majoriteten utsatta är män..

Uttalade statsfiender med våldsamt förflutet ( tänker främst på nationalistiska ledarfigurer ) och i orostider ett potentiellt megahot för staten är ej av intresse..

Istället så läggs de milt uttryckt imponerande resurserna på att förfölja vad som inte kan beskrivas som annat än kufar med högst begränsat inflytande på omgivningen..

Fyll gärna på med mer..
2014-10-13, 21:47
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Efter att ha läst igenom den här tråden samt googlat fram några storys från USA så tänkte jag att det kan vara intressant att försöka få fram gemensamma nämnare för gangstalkingens offer..

Uttalade statsfiender med våldsamt förflutet ( tänker främst på nationalistiska ledarfigurer ) och i orostider ett potentiellt megahot för staten är ej av intresse..

Istället så läggs de milt uttryckt imponerande resurserna på att förfölja vad som inte kan beskrivas som annat än kufar med högst begränsat inflytande på omgivningen..

Fyll gärna på med mer..
Dina efterforskningar saknar varje spår av metodik och objektivitet. Martin Luther King blev utan varje tvivel utsatt för gang stalking.

Men subjektivt kan jag ändå hålla med en aning. Förklaringen till detta skulle kunna vara, t.ex. att det märks betydligt lättare på landsbygden och att inte alla, speciellt inte "ledarfigurer", går ut med sina erfarenheter i någon större utsträckning.
2014-10-13, 21:52
Medlem
Kan rekommendera TS att byta låscylinder i dörr/dörrarna, då stalkern kan ha fotat och kopierat nyckeln/nycklarna om dom legat framme i skolan eller i skåpet på gymmet etc och sen då kunnat gå in obemärkt. Man ska alltid ha nycklarna på sig!
Senast redigerad av slipard 2014-10-13 kl. 21:55.
2014-10-14, 03:15
Medlem
Oddballs avatar
Helt fantastisk tråd! Tror inte jag skrattat så mycket sen svärmor fastnade med pattarna i mangeln!

Bevisningen av "aktörerna" inom GS tycks bestå i att man inte kan bevisa några aktörer och det i sig är bevis nog eftersom den uteblivna bevisningen bevisar att de finns eftersom de gömmer sig så bra.

En självuppfyllande profetia helt enkelt. Alla skulle kunna påstå sig vara GS:ade och eftersom ingen bevisning finns så tyder det, i de redan frälstas ögon, på att man faktiskt är GS:ad.

Hoppas Alex-84 söker professionell hjälp för sina vanföreställningar. Risken är väl iofs stor att de låser in honom på Karsudden fram tills nästa århundrade. Även trådens två olika Ove borde kanske prova på någon sorts terapi eller lobotomi.

Själv får jag in tyska radiostationer från 1930-/40-talet via en rotfyllning och tror min tandläkare är en reinkarnerad SS-man. Men det hör inte hit.
2014-10-14, 11:08
Medlem
ovemolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
...ett skämtsamt inlägg riktat till de (få) medlemmar som inte ser saker i sitt rätta sammanhang utan tar en moderatorsåtgärd som en personlig förolämpning och sedan i affekt skriver PM til mig
Moderatorsmeddelandet är inte heller riktat till eller avser någon specifik användare, eventuella tolkningar du gör om att det avser dig personligen är också felaktiga.
Det är inte heller menat som en allmän uppmaning och/eller tillåtelse att skriva grova förolämpningar och/eller dödshot till någon medlem.....[/b]

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
.... Även trådens två olika Ove borde kanske prova på någon sorts terapi eller lobotomi.
Själv får jag in tyska radiostationer från 1930-/40-talet via en rotfyllning och tror min tandläkare är en reinkarnerad SS-man. Men det hör inte hit.

Här är ett par vanliga exempel på min erfarenhet av gangstalking som så ofta fått mest framskjutna plats på Google. Denna typ av vantolkningar av vad jag än förklarat visar sig ha ett mycket tydligt syfte. Anonyma auktoriteter tvingade mig på detta vis att byta efternamn och nu också användarnamn för att kunna vara i fred. Frågorna skall som sagt gärna tas i PM men inte så här.
2014-10-14, 12:54
Medlem
ovemolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
....

Istället så läggs de milt uttryckt imponerande resurserna på att förfölja vad som inte kan beskrivas som annat än kufar med högst begränsat inflytande på omgivningen....

Nej fenomenet är framförallt det som storskaligt sker på nätet.

Mot kvinnor användes troligen lite annorlunda metoder.

Stalkergängen inbillas gärna att TI är farlig på något vis eller att ha kriminellt umgänge och förmåga till det smartaste dubbelspel.

Kufar användes enbart som roliga träningsobjekt åt gängen som skall uttas för större uppgifter i nya statens regi. Om någon skulle råka avslöja något i förväg är det bara till att skratta bort.
2014-10-14, 19:33
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemoll
Här är ett par vanliga exempel på min erfarenhet av gangstalking som så ofta fått mest framskjutna plats på Google. Denna typ av vantolkningar av vad jag än förklarat visar sig ha ett mycket tydligt syfte. Anonyma auktoriteter tvingade mig på detta vis att byta efternamn och nu också användarnamn för att kunna vara i fred. Frågorna skall som sagt gärna tas i PM men inte så här.

Ni är ju inte förföljda, ni lider av psykisk ohälsa. Den ohälsan bör ni söka hjälp för istället för att snurra in er i tragiska förklaringar om hur hela världen förföljer er på olika sätt.

Varför tror du att de här mystiska personerna/grupperna lägger ner tid och pengar för att förfölja just er?! Är ni så pass vansinnigt intressanta att man hellre förföljer er än högt uppsatta företagsledare eller lider ni också av någon form av hybris/narcissism?

Det finns absolut ingenting som tyder på, eller stödjer, era svagsinta påståenden om förföljelser.

Kanske låter det tråkigt och elakt att jag skriver det rakt ut men det är nog bra att ni får höra sanningen istället för att hela tiden omge er med lika sjuka personer och ge varandra ryggdunkningar.

Här kan ni söka hjälp: http://www.1177.se/Hitta-vard/Stockholm/Kontakt/Stockholms-lans-psykiatriska-akutmottagning-Lansakuten-Kungsholmen/

För er egen skull hoppas jag ni ger vården en chans, kanske kan ni någon gång bli friska och se tillbaka på den här perioden med ett litet leende i mungipan.

Dessvärre tror jag ni kommer gå till motattack och åter börja svamla om de här mystiska röda bilarna, folk som går i cirklar och nattliga telefonsamtal samt fan och hans moster.
2014-10-14, 20:00
Medlem
Citat:

Hur påverkar ditt byte av användarnamn någonting? Blev du störd av PM i mängder eller på vilket sätt fick du inte vara ifred på grund av något av dina förra konton?
2014-10-14, 20:26
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Men snälla detta är ju ytterligare ett bevis på att gang stalkingen är bara ett påhitt när du påstår att du blivit tvungen att ändra ditt användarnamn, men du använder bara en variant av ditt gamla och andra attribut som visar på vem du är, om du nu vill vara ifred så är det bättre att skapa ett helt nytt, eller?

Detta är ju som att som att gå in på en HA klubb skrika att de är fjollor samtidigt som man skriker ut sin adress och sedan gnälla över att man är förföljd.

Samma är detta att man tror folk tittar på en, ingen av er gang stalker ser en rimlig förklaring att dessa personer tittar på något bakom er, för att de gillar ert utseende.

Inte fasen tror jag att jag är gang stalkad och söta tjejer tittar på mig, om de småskrattar kollar jag i och för sig gylfen.

Faktum att de flesta människor bry sig inte ett skit om andra som är och handlar, åker kollektiv trafik eller joggar.
2014-10-14, 21:47
Medlem
WykkedWitchs avatar
Alex.., jag är säker på att det mesta du skriver är sanning, men du är tillräckligt smart för att inte berätta exakt som det är.
Alla som är dåraktigt skeptiska eller är "psykiatrins lakejer" som är kränkande (!!!) vet inte hälften av vad de tror att de vet!

Jag själv har inte hört begreppet gang/community stalking förut men, jag har i många år blivit utsatt för ett liknande fenomen. Men det finns markanta skillnader . Döm nu inte för fort när jag säger att i mitt fall handlar det om "övernaturliga" förtoner. Det började som med dig med konstigheter med tutande bilar som följde efter mig. Detta är när "paranoia blir verklighet och inte tvärtom! Det hela började på allvarefter ett kraftigt haschrus i en buss vänta, VÄNTA, VÄNTA! Inte döma ut mina erfarenheter ännu.
Jag vet att jag inte utlöst en permanent psykos. Jag tänker inte gestalta i detalj men vissa saker tänker jag ta upp!
Redan Innan dagen i bussen var det särskilt en händelse på Korfu i en stor trappformad pool. jFå var greker så jag förstod dem, även i kroppsspråk och i känslan. Alla, ja samtliga visste att jag badade i en pool som inte tillhörde mit hotell. En liten struntsak men i min känsla var det jättestort och .. kände alla av min utstrålning och reagerade på det eller så var det stalking.
Det på Korfu var dock försvinnande pyttelitet mot vad som väntade flera år senare.

Jag tar det inte i kronologisk ordning: i ALLA mina lägenheter - 9 för att vara exakt, har grannarna betett sig extremt obekvämt. Extremt likartat från flytt till flytt i olika bostadsområden, i olika städer.
Fruktansvärt oväsen har med exakthet synkat mina känslor och tankar tom hjärtslag. efter ett tag blir detta bevis för en själv MEN detta upphör HELT när någon annan är med mig!!
När jag en gång hade bott i en hyreskasern 3 eller 4 dagar så hör jag som vanligt gap-hånflabb riktat mot mig när det är nån i trappuppgången. Ett ögonblick senare dunkas det mycket kraftigt och mycket "lägligt" (som vanligt) på dörren. Lägligt eftersom att jag med hörselkåpor på försöker att vila mig. Men jag hör ju de hjälla skratten som ekar mot stenväggarna därute.
Massvis med gånger synkas det hur en granne ovanför mig går samtidigt och på samma plats som mig fast på en annan våning. Jag har kutat runt och försökt finta vederbörande men de känner i förväg.. Det hammras, borras och en massa underliga psykande ljud - som existerar for real.

Något heltäckande som alltjämt genomsyrar det här är just alla hånflinande människor, Nästan alla.

En gång fick det vara nog och jag sparkade av en kille från hans cykel.
Det jag är med om är ännu mera obegripligt för folk men jag har aldrig figurerat inom psykiatrin.

Det finns så mycket mera att berätta, som hur folk (precis som med Alex) vet en massa om mig men vetandet de har är vridet till en mycket negativ vinkel. Det finns även ting i det som är ytterst scary. Jag kunde använda oväsendet som ett slags ouija-bord (lustigt hur inovativ och påhittig man kan bli i sånna här situationer) och fråga saker.. Alltid kränkande eller hånfullt detta "intE´rnet" jag fick mkt kraftigt oväsen när jag frågade om de skulle förstöra mig, att jag är naturvidrig osv Men alltid, ja alltid, om det fanns ett spädbarn eller litet barn iaf hos en granne och jag känner mig äkta glad eller lycklig då börjar babyn gallskrika och grannarna för ett fruktansvärt oväsen. Detta händer så heltäckande så det kan omöjligt vara något fel på mig! Kanske är detta Global Stalking Följande låter helt sinnes men detta pågår även via direktsändningar radio tv etc.

Jag känner igen mig i ts erfarenheter, men detta kanske inte är
2014-10-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Ni är ju inte förföljda, ni lider av psykisk ohälsa. Den ohälsan bör ni söka hjälp för istället för att snurra in er i tragiska förklaringar om hur hela världen förföljer er på olika sätt.

Varför tror du att de här mystiska personerna/grupperna lägger ner tid och pengar för att förfölja just er?! Är ni så pass vansinnigt intressanta att man hellre förföljer er än högt uppsatta företagsledare eller lider ni också av någon form av hybris/narcissism?

Det finns absolut ingenting som tyder på, eller stödjer, era svagsinta påståenden om förföljelser.

Kanske låter det tråkigt och elakt att jag skriver det rakt ut men det är nog bra att ni får höra sanningen istället för att hela tiden omge er med lika sjuka personer och ge varandra ryggdunkningar.

Här kan ni söka hjälp: http://www.1177.se/Hitta-vard/Stockholm/Kontakt/Stockholms-lans-psykiatriska-akutmottagning-Lansakuten-Kungsholmen/

För er egen skull hoppas jag ni ger vården en chans, kanske kan ni någon gång bli friska och se tillbaka på den här perioden med ett litet leende i mungipan.

Dessvärre tror jag ni kommer gå till motattack och åter börja svamla om de här mystiska röda bilarna, folk som går i cirklar och nattliga telefonsamtal samt fan och hans moster.

Och du ska vara Moderator?

Du kan ju omöjligen ha läst tråden? Du kanske liksom flera andra nötter som spammat sönder tråden bara gått på första impuls och fått för dig att gang stalking betyder nån jättedyr superkonspiration med agenter som i filmerna The Game/The Truman show, mikrochip & ufon? (FB) Mina erfarenheter av Gang Stalking i Sverige

Och vilka menar du med "ni"?

Tråden är full med olika möjliga förklaringar på "varför". Ta och läs igenom tråden och bemöt de befintliga förklaringarna med kommentarer och frågor istället för att komma hit och spamma samma skit vi sett om och om igen sen trådens början. Så kanske du får svar.

Om du inte orkar läsa tråden eller ens försöka ta reda på vad som kan klassas som gang stalking så var iallafall ärlig med din okunskap och tona ned attityden om du nödvändigtvis inte kan låta bli att skriva.

Säger som jag sagt tidigare. ( (FB) Mina erfarenheter av Gang Stalking i Sverige ) Det är ju DU som är störd om du inbillar dig att du med 100% säkerhet kan veta om Alex-84 enbart är sjuk, talar sanning, eller är både sjuk & stalkad. hade du, som rosalotus t.ex, varit uppriktigt och sagt att du "till 99% tror" så hade det varit lugnt - men tyvärr är din inbillning om att du till 100% säkert vet INTE ett tecken på god mental hälsa

gr8 b8 m8. i r8 8/8
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-10-14 kl. 23:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in