Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Och precis som jag nu skrivit gång på gång så skrev du "speciellt om man varit stalkad", dvs du antyder att paranoian är utlöst av Gang stalkingen. Om ni tror att paranoia är detsamma som att observera att man faktiskt är förföljd så tror jag ni missförstått sjukdomen.
"Paranoian" i bestämd form? Tror du jag menar min egen paranoia eller?
"jag tror att paranoida vanföreställningar förekommer, speciellt om man varit stalkad. " antyder i mina ögon att jag tror att paranoida vanföreställningar förekommer, triggat av gang stalking och icke triggat av gang stalking. Att du skulle inbilla dig att jag antyder att skalkinginducerad paranoia är vanligare än paranoia i sig eller nåt sånt kunde jag möjligtvis köpa, men hur du kan få det till att jag antyder att "paranoian är utlöst av gang stalking" som om jag skulle mena att all paranoia är det och inte förekommer "av sig självt" eller utlöst av andra trauman begriper jag inte.
Jag tror inte heller att paranoia är samma sak som att observera reell förföljelse. Men upplevelsen att observera verklig förföljelse ala gang stalking tror jag kan vara rätt lik upplevelsen av paranoida vanföreställningar av verklighetstrogen förföljelse. Plus att, som jag sagt så många gånger förr tror att förföljelse, speciellt i gang stalking stil, väldigt lätt utlöser "äkta" paranoia och vanföreställningar.
Tror inte du det? Eller tror du de allra flesta friska människor skulle hantera det med en klackspark och inte bry sig, sova gott om nätterna utan att undra?
Citat:
Vad är det som är härskarteknik med mina frågor? Här kommer de igen så kan du peka på var jag försöker härska/mästra dig:
Ett par frågor till alla som anser sig gangstalkade, tror ni att paranoida vanföreställningar finns? Tror ni att det är möjligt att ni lider av paranoia? Tror ni det är möjligt att någon/några av de andra som anser sig utsatta för gangstalking kanske egentligen är paranoida?
Att du medvetet misstolkade mitt svar, förbisåg det och gnällde som om du inte fått ett fullgott svar tycker jag talar sitt tydliga språk. Sen har jag fortfarande svårt att begripa hur du kan få för dig att vi möjligtvis inte skulle tro att paranoida vanföreställningar existerar. Om det nu är så att du inte är så dum, utan begriper det men ställer frågan ändå för att du vill försöka bevisa en poäng (inte för att du uppriktigt undrar) så tycker jag det luktar härskarteknik.
På sid 13-14 t.ex tycker jag du svarar väldigt undvikande & kort på mina frågor.