Citat:
Ursprungligen postat av
theanthropologist
Jag undrar varför en del blir så provocerade av tråden? ....
....Eller är det kanske provocerande i allmänhet att förföljda människor visar sig vara kapabla att motstå förföljelser och förtryck utan att bryta ihop?....
Jag tror mer på det än att de deltar i någon organiserad förföljelse och känner sig avslöjade. Den stalking de deltar i på Flashback är nog på frivillig basis, när de anar ett möjligt ett drev...
Gratisstalkare med andra ord.
Jag förstår dem! Om jag skulle förklara för min kära syster vad jag faktiskt blivit utsatt för så skulle hon bli vansinnigt arg - på mig! Samma gäller i kören så det är självklart bäst att hålla tyst. Sådant här får och kan bara inte drabba någon helt oskyldig.
De flesta grabbar - för det är bara sådana som ägnar sig åt GS - tycker säkert det är kul att retas i flocken mot någon man känner helst och kan avläsa resultatet på. För gamla kolleger och andra som varit på civilförsvarskurs och fått lära sig hur det går till i öststater är det ren sport. Smartast vinner. Även en TI kan så vinna oväntad respekt.
Säpos svansfölje kryllar av frivilliga informatörer, rapportörer och provokatörer eller wannabes som inte följer några som helst hedersprinciper män emellan. Här är en som vet
(FB) Om du råkar ut för SÄPO men också blev avstängd för sju år sedan.
Det jag här för första gången fick se var hur somliga inte ens drar sig för att trakassera en kvinna efter samma tramsformulär som förföljt mig i alla år. Detta är så sjukt att jag inte ens kan misstänka psykförsvaret längre. Nu är det entydigt Säpo som tagit sig äganderätten över detta forum vilket också avspeglar sig på Google. Ingen kan nu söka vilka tiotusentals inlägg jag i bästa välmening gjort för demokrati och MR i Hammarskjölds anda. Natofascisterna är livrädda.