2014-05-31, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvAnonym
Då kanske vi är överens om att kamerorna och datorövervakningen högst sannolikt var inbillad. Men det motsätter ju inte på något sätt att han fått dessa inbillningar pga en eventuell verklig övervakning på andra fronter (t.ex skuggad av folk & bilar). Jag tror att det snarare antyder att en viss form av övervakning/förföljelse/trakasserier förekommit och gett upphov till dessa fantasier. Sen angående datatrafiken så skulle det vara oerhört svårt att bevisa att det är nåt skumt då det finns oändligt antal sätt att dölja/kryptera. Om du läser denna tråd (FB) Kapiton - Vad som verkligen hände om ett liknande, dock snäppet mer skruvat, fenomen ser du att han analyserat sin dataövervakning men ändå bara har en domän som inte längre finns och ett påstående om att hans dator anslutit till denne.

Anledningen varför han inte borrade upp "kamerahålen" är nog att han insåg hur sjuk hans situation var och att det sannolikt var en inbillning. Och om han skulle börja borra kanske de skulle se det och ringa snuten och säga att han är psykotisk och farlig. På samma sätt det kvickt skulle kunna bita honom i arslet och ge en snabbiljett till psyket om han började fota folk/bilar han trodde kanske förföljde honom.

Det är dock klassiskt vid denna typ av symptom med förföljelsemani att man inte vidtar åtgärder för att ta fram bevis för sina påtåenden, just för att man på något plan är rädd att man har ett problem i sin egen hjärna och inte vill få det bevisat för sig sjäv. Den sista att erkänna problemet överhuvudtaget är oftast patienten själv.

Det går att rigga övervakningskameror hemma, och andra system för att se om folk tagit sig in medan man är borta. Man kan med en vanlig mobiltelefon idag fota saker på stan helt diskret genom att slå av kameraljudet. Inte en käft vet om du fotade något eller bytte låt på spotify osv.

Hade jag haft anledning att misstänka att jag var förföljd hade jag omedelbart påbörjat planera hur jag skulle dokumentera och skydda mig mot detta, den saken är helt klar.
2014-05-31, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Det är dock klassiskt vid denna typ av symptom med förföljelsemani att man inte vidtar åtgärder för att ta fram bevis för sina påtåenden, just för att man på något plan är rädd att man har ett problem i sin egen hjärna och inte vill få det bevisat för sig sjäv. Den sista att erkänna problemet överhuvudtaget är oftast patienten själv.

Det går att rigga övervakningskameror hemma, och andra system för att se om folk tagit sig in medan man är borta. Man kan med en vanlig mobiltelefon idag fota saker på stan helt diskret genom att slå av kameraljudet. Inte en käft vet om du fotade något eller bytte låt på spotify osv.

Hade jag haft anledning att misstänka att jag var förföljd hade jag omedelbart påbörjat planera hur jag skulle dokumentera och skydda mig mot detta, den saken är helt klar.

Så du har riggat övervakningssystem hemma, kollar dig över axeln om dagarna, har en del bilder på telefonen på misstänkta personer/bilar som du tror du sett förut gloendes på dig. Ringer du polisen eller berättar för någon? Vad gör du om någon frågar varför du satt upp kameror eller sett bilder i din telefon eller sett dig fotografera? Kanske frågar varför du tittar på bilar/folk när du försöker se om det är samma som passerade dig igår? Vad gör du om polisen kontaktar dig och har fått en anmälan om att du beter dig suspekt och fotograferar folk på stan? Vad skulle vara "tillräckligt" med bevis för att du skulle gå till polisen och hur tror du dom skulle hjälpa dig? Och tror du förföljarna fortsätter eller blir mer diskreta för att återuppta när du släppt garden? Hur mycket av din tid/energi skulle du lägga på att rigga fällor/dolda kameror? Finns det chans att du förr eller senare skulle börja fundera på om du kanske börjat inbilla dig och om du kanske kan vara ett problem för din omgivning om du inbillar dig saker utom din kontroll? Tror du människor som "inbillar" sig detta ser det på ett sätt som tydligt gör att dom kan konstatera att "nej, nu är jag knäpp, dags att åka till psyket" eller mest tycker det känns olustigt och osannolikt och slutar bry sig om det är verkligt/inbillat? Tror du vissa människor är mer benägna än andra att sluta resonera logiskt och bryta ihop mentalt av denna typ av stalking?

Har du sett youtube-filmerna av folk som filmat sina "förföljare" och funderat på hur filmerna påverkar "offrena" och deras trovärdighet?

Många frågor, men tycker det är synd att skeptikerna är så kortfattade i sina argument när det finns en del att vrida och vända på om ämnet...
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-05-31 kl. 23:36.
2014-06-01, 23:18
Medlem
Citat:
Så du har riggat övervakningssystem hemma, kollar dig över axeln om dagarna, har en del bilder på telefonen på misstänkta personer/bilar som du tror du sett förut gloendes på dig. Ringer du polisen eller berättar för någon? Vad gör du om någon frågar varför du satt upp kameror eller sett bilder i din telefon eller sett dig fotografera? Kanske frågar varför du tittar på bilar/folk när du försöker se om det är samma som passerade dig igår? Vad gör du om polisen kontaktar dig och har fått en anmälan om att du beter dig suspekt och fotograferar folk på stan? Vad skulle vara "tillräckligt" med bevis för att du skulle gå till polisen och hur tror du dom skulle hjälpa dig? Och tror du förföljarna fortsätter eller blir mer diskreta för att återuppta när du släppt garden? Hur mycket av din tid/energi skulle du lägga på att rigga fällor/dolda kameror? Finns det chans att du förr eller senare skulle börja fundera på om du kanske börjat inbilla dig och om du kanske kan vara ett problem för din omgivning om du inbillar dig saker utom din kontroll? Tror du människor som "inbillar" sig detta ser det på ett sätt som tydligt gör att dom kan konstatera att "nej, nu är jag knäpp, dags att åka till psyket" eller mest tycker det känns olustigt och osannolikt och slutar bry sig om det är verkligt/inbillat? Tror du vissa människor är mer benägna än andra att sluta resonera logiskt och bryta ihop mentalt av denna typ av stalking?

Har du sett youtube-filmerna av folk som filmat sina "förföljare" och funderat på hur filmerna påverkar "offrena" och deras trovärdighet?

Många frågor, men tycker det är synd att skeptikerna är så kortfattade i sina argument när det finns en del att vrida och vända på om ämnet...

Varför skulle poliser kontakta dig för att du tar bilder på stan? Jag gör det själv ofta och med vanlig, fullt synlig, kamera och det är varken misstänkt eller något brott. Att se någon fotografera på stan är knappast en ovanlig syn.

Vad är det för konstigt med att ha kameraövervakning inomhus? Jag har en larmlösing hemma kopplad till en central som laddar upp bilder från övervakningskameror inne (helt lagligt inom hemmet), och det är ifall jag skulle få inbrott så kan jag ladda ner högupplösta bilder och filmsekvenser som kan bifogas i polisanmälan. Om jag skulle misstänka att någon olovligen varit hemma hos mig kan jag gå genom de senaste veckornas bildarkiv och kolla själv var som hänt i mitt hus.

Har du testat att köpa en anonym kontaktkortsmobil och ordna en resa någonstans till en annan stad där du inte beställt något av resan knutet till din verkliga identitet? Se ifall du fortfarande övervakas under resan och när du kommer fram? En liten organisation av stalkers lär ju inte ha resurser att hantera sånt här. Du minns kanske mitt argument om att överskatta sin egen vikt om man tror att någon skulle lägga 10-tals miljoner på övervakning och du kontrade med att det bara kunde vara ett fåtal. Gör det till en hypotes och testa vad som krävs för att "kapa svansen".

När det gäller benägenhet att "bryta ihop" p.g.a. stalking fattar jag det inte alls, men jag kan bara utgå från mig själv. Finns ju ingen anledning att bryta ihop utan bara samla bevis för att antingen göra sig kvitt en missuppfattning eller samla bevis för trakasserier som man sen kan polisanmäla om så skulle vara fallet.

Sen ang. övervakning så kan ju myndigheter ändå (om de skulle vilja) veta det mesta om dig, om det verkligen skulle gälla. Säg att jag råkade döda en människa till exempel (bara hypotetiskt för att skapa en situation där myndigheter faktiskt fick anledning att börja spåra mig). Då skulle de begära in massor av data från mobil-master, offentliga övervakningskameror i området, det skulle inte förvåna mig om de numera kan begära in uppgifter om kreditkort som använts i området osv. Sen när de hittat en lista över misstänkta kan de också förmodligen be företag som facebook och google om att skicka de misstänktas färdrutter under de senaste veckorna, då nästan alla har smartphones idag som samlar denna info och laddar upp. Poängen är: Vi har redan nu en stor teknik-apparat för att spåra normala medborgare nästan dygnet runt. Det finns ingen som helst anledning att okynnesförfölja någon i dagsläget om det handlar om något stort på statlig nivå.

Tänk sen från andra hållet. Om någon verkligen vill göra något offer nervöst så finns det väl bättre sätt än att ägna veckor och månader med att köra bil bakom individer och ta kort eller vad det nu är du tror "de" gör?

Jag har bara försökt att få dig att förstå hur osannolikt det är samt att ge dig lite tips på åtgärder som står till buds för att kolla själv. Om de som känner sig drabbade av sånt här inte försöker få ordning på vad som händer i egna huvudet jämfört med vad som händer i verkliga världen så är det ett solklart sjukdomssymptom också.

Har du sett filmen "a beautiful mind"? Huvudpersonen lider just av förföljelsemani samt lever delvis i en parallell verklighet i sitt eget huvud. En vändpunkt i filmen är när han karvar upp sin egen arm för att leta efter ett implantat som han i sin egen parallella verklighet har sett sina förföljare sätta in i armen. När kan inte hittar det, så inser han sitt tillstånd, d.v.s. att hans egen hjärna hittat på den upplevelsen.
2014-06-02, 12:55
Medlem
Kul att du svarade

Om vi nu antar att du tar bilder på folk eftersom att du är förföljd så kanske förföljarna ser detta och ber polisen kolla upp dig för att göra dig nervös, få dig att verka misstänksam/göra bort dig inför polisen eller nåt sånt. De kanske hävdar att du verkar orolig/stressad och kanske behöver hjälp. Om polisen ber dig visa vad du fotat, hävdar du att de inte har med det att göra (så de får en anledning att misstänka att du döljer nåt) eller drar du en rövare om att du fotar folk till nåt konstprojekt? Visst, fota lite på stan är inte så konstigt, men att fota just folk/bilar kan nog vara lite uppseendeväckande och polisen har nog haft att göra med en och annan dåre som pysslat med det och trott sig vara förföljd.

Visst har du rätt i att cctv är rätt normalt idag, men i kombination med att man plötsligt börjat bete sig nervöst, kanske blivit påkommen med att fota folk omkring sig och se sig över axeln så bygger det på paranoia-vibbar. Vet inte om det skulle hjälpa eller stjälpa i trovärdighet om nån i min närhet skulle påstå sig vara förföljd och samtidigt ge paranoida vibbar med nya kameror, larm osv. Tror nog jag skulle undra om denne har nåt att dölja och vad denne är rädd för.

Och nej, har inte testat gömma mig och börja fiffla med kontantkortsmobiler, lindat den i folie ( ) för att inte kunna bli spårad osv. Upplever personligen på senare tid ingen märkvärd förföljelse, och när jag gjort det så framstod idén om att lägga ner överdriven energi på att "skydda" mig eller gömma mig tämligen menlös då jag bara kände mig övervakad, inte speciellt hotad eller jagad. Försökte dock förr testa lite av "deras" gränser genom att förflytta mig lite hit&dit på okristna tider, men resultatet visade bara att de var rätt målmedvetna och sade inget om huruvida de var högavlönade specialagenter med NSA-satelliter eller lattefarsor, nattvandrare & lugna gatan som "volontärade" gratis.

Har du sett filmen Scientologists at War var de genom stalking får snubben som var med och utvecklade metoderna (med syfte att knäcka folk) att tappa fattningen och få raseriutbrott mot sina stalkers och därmed dra på sig en polisanmälan, framstå som instabil och opålitlig etc? Kan ju såklart vara regisserat men verkar rätt trovärdigt. Tycker det är märkligt att du har svårt att förstå hur folk kan bryta ihop av stalking när så många verkar bryta ihop av "inbillad stalking" och tycka det är jättejobbigt, när enda skillnaden är att den är fantiserad. Är väl inte som att man ser flygande spöken utan man ser riktiga människor titta på en etc.

Kan rekommendera detta avsnitt om du är intresserad:
http://www.svtplay.se/video/2061942/avsnitt-11-hjarnan-ar-det-viktigaste-organet-enligt-hjarnan

I hennes inledande "inbillade" förföljelse så verkar det ju knappast vara nåt som INTE skulle kunna hänt på riktigt och motbevisats, utan bara väldigt jobbigt och svårbevisat (dvs folk som tittar på och kommenterar henne på stan, är väl knappt ens olagligt?).

Om man enbart vill göra offret nervöst finns det såklart bättre sätt. Men jag har tidigare framfört min teori om att syftet inte är att bryta ner "offret" utan snarare hjälpa dom och få dom att vakna, uppskatta livet etc. Kvinnan i Kobra-avsnittet verkar ju kommit till insikt i livet och må mycket bättre efter "förföljelsen". Om människoapan reagerar så på övervakning/förföljelse, inbillad eller verklig, är det då så otänkbart att det skulle finnas grupper av "religösa missionärer" som lägger tid och energi på detta av t.ex övertygelse om att de hjälper mänskligheten, får slackers att bli akademiker osv? Denna kvinnan hade ju börjat studera neurologi, kanske hon gör nåt medicinskt genombrott som räddar massa människor, tack vare sina stalkers, eller inbillade "stalkers".

Tack för filmtipset, ska kollas upp
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-06-02 kl. 13:20.
2014-06-02, 13:39
Medlem
Jag ska svara på det ni skrivit senare men det här inlägget är en ren uppdatering av min situation.
Men jag vill förtydliga att jag har bevis. Jag har tagit kort på uppladdningen av data. Jag har övervakning i hemmet både ljud och film separat. Jag har fotograferat och filmat bilar som betett sig suspekt. Jag har massa dokumenterat. Men ingen kommer ändå tro på det. Allting ska gå att bortförklaras.

Det senaste jag märkt hittills har varit relaterat till kvinnors beteenden. Visserligen har det varit vår men flertalet flirtar onaturligt mycket.
En tjej som exempel är kanske 17 år, hon och hennes väninna går framför mig. Hon låtsas behöva knyta ena skon och böjer sig ned helt framför mig och ger ett inbjudande sexuellt njutningsljud. Jag är typ 10 meter ifrån henne. Sen går hon iväg och hon och hennes väninna skrattar mycket och tittar tillbaka flirtigt. Sen skyndar de iväg så de försvinner efter ett tag.

Jag tror man vill ha en hållhake, anklaga en med något för att trycka ned mig i svåra känslor så jag ska slå knut i mitt emotionella liv och välja ta livet av mig som en lösning. Att som Julian Assange anklaga mig för något sexuellt för att sedan göra "jakten" så mer konkret som möjligt.
Så har människan gjort i alla tider. Man har hetsat djur i grupp för att stressa och få dem att störta sig nedför klippan. Gang-stalking är en tydlig mänsklig liknande teknik, nu använt psykologiskt mot människor. Där kommer Like Clockwork filmen in.

Jag har även sett tydligt hur en person som busvisslar åt mig sedan springer därifrån, han var klädd i svart och stod 2 meter ifrån ett gathörn, jag visste vad som skulle hända, jag kollar bort snabbt men vänder tillbaka huvudet och mycket väl så springer han iväg. Jag hinner skymta en del av hans ben i gathörnet. Sen *Borta*. Det är detta de har gjort så länge.

En ny sak de börjat använda är att gå förbi ett av fönstren när det regnar och snurra paraplyerna.
Runt runt runt. Vilket är onormalt men visst kan det bortförklaras med att folk får infall och tycker det är kul, lekfull gest i vardagen.

En annan släkting som är utsatt försöker man köra av vägen. H*n berättar flera gånger hur bilar beter sig onaturligt framför på olika sätt. Något som h*n tycker är nytt. Varför så mycket just nu när h*n kört ända sen h*n var ung. H*n har aldrig upplevt det såhär förut. Även busschafförer beter sig väldigt konstigt på vägarna. Nu fungerar inte heller bromsen som den ska. Jag ser ett mönster.

Jag tror man använder premonitions för att skapa ett hot och en rädsla.
Fågeln som funnits närvarande i mitt liv dör men innan så bryter den oförklarligt ett ben.
Min släkting på psyket har plötsligt en fraktur på benet som ingen kan förklara hur den uppkom. Fågeln och släktingen på psyket är av samma kön.

Allting faller på plats naturligt. Saker jag funnit underliga känns helt logiska nu.

Varför har nästan alla i byn jag bott i en tid varit så kyliga mot mig och inte velat ha kontakt?
En man är vänlig för jag påminner om honom, han ger mig en chans, talar med mig. Stannar cykeln för att prata med mig sen när någon annan i byn kör med bilen bakom och han ser det slutar han prata med mig tvärt och bara cyklar därifrån. Utan att ta farväl. Bara låtsas att han inte känner mig och cyklar bort när han insett att grannen kollar.

En familj i släkten har varit mycket hjälpsam för organisationens syften, i att leda misstankar mot mig på subtila sätt som de använder. Jag har förstått varför man köpte den där statyn nu som man sedan placerade alldeles utanför huset. För att få mig att framstå som skum och suspekt som bodde där. För att lättare kunna förenkla för organisationen att sprida lösa rykten, för att övertala hyresvärden att få gå in och kolla lite och samtidigt kan de passa på i smyg att gömma något som spelar in ljud, kanske installera något i min dator och liknande aktiviteter. Det sägs att de ibland utger sig för att vara poliser. Ibland kan de ha någon som är med i organisationen som även väljer att bli polis som är med dem.

Samma familj låter sedan bruka sin Facebook på ett sätt som kan missuppfattas negativt emot mig.
De låter det gå ett helt år utan att de ens reflekterar hur det kan misstolkas även mot dem själva och andra i släkten. Samtidigt har de troligen lovats skydd till en av de involverade så det inte ska ledas mot den personen och även gett honom ett konkret skydd att använda via sin Facebook som ska deflektera det. Den familjen fick nog fint betalt för det.

Det är så många saker som förvirrat mig genom åren som faller på plats nu.
Ett exempel när en kristen nämner något Paulus pratar om att offra sin egen kropp för Gud, och kollar underligt på mig och säger mitt namn. En annan kristen i den gruppen ska hela tiden göra kommenterar att jag är Djävulen och Anti-Krist personifierad. "Det vilar en förbannelse över den som går emot guds ord" och liknande är även vanliga saker man säger.

Ett annat klassiskt exempel är att använda ordet psykopaten. Flera tjejer går förbi på en gångväg jag ser dem och plötsligt skriker de "psykopaaten!" och springer därifrån.
Det är något som min soc handläggare använde association till för massa år sedan med. Att mitt intresse för att skriva berättelser ger mig en känsla av "makt", att jag är maktgalen och därmed psykopat.

För sju år sedan levde jag rätt fritt. Jag gjorde knäppa youtube filmer som var humoristiska, jag rollspelade och testade massa saker och hade jag varit normal utomstående då och sett mig själv utifrån och även känt till att ett sådant här system existerade så hade jag nog sett till att jag hamnat där. Även om jag inte gjorde någon illa alls var jag nog suspekt och verkade förmodligen som en allmänt intressant lustigkurre med.

Minns hur som en person jag lärt känna även sa "det vore intressant att veta hur ens eget liv ser ut i tredjepersonsperspektiv, utifrån, från andra människors perspektiv". Det är så tydligt vad gäller mig. Det känns mest logiskt att det skedde efter den perioden.

Det var en tid när jag ännu inte var politiskt motiverad, så jag tror inte illuminati, eller CIA eller FBI var intresserade av mig då. Jag tror inte att organisationen är bunden till en politisk grupp.
Jag tror den inte är bunden till en specifik religiös grupp. Jag tror det är community stalking i dess renaste form, ett medborgargarde, med alla typer av människor oavsett bakgrund. Möjligheten finns att detta är ett Eu-projekt, ett experiment för att rensa ut folk i samhället eller ha dem under kontroll, de som är avvikande och tänker lite för fritt.

När det finns manualer, varför skulle det vara så omöjligt att omsätta till handling? Jag är ett experiment för att testa systemet. Edward Snowden är ett bra exempel på att det går att involvera hundratusentals människor i en organisation utan att något läcker i flera år, han var den enda, alla andra hundratusentals höll käft. Det är mer chockerande egentligen att ingen läckte tidigare.

Att rensa staden från och ha koll på suspekta typer. Det finns något nobelt och ädelt över det hela.
Alla som är normala är okey men så fort ett löst rykte sprider sig eller någon går över spärrarna för "normalt" så kan de hamna under "Saurons Öga". Möjligtvis är ett rogue apolitiskt nätverk, ett lokalt medborgargarde som gör detta för kul som svensk variant av anonymous eller är ett frimurargarde engagerat, de har trots allt medlemmar inom alla sektorer, polisen, läkare med mera.

Faktum är att jag tror de planerar saker i detalj. Själva processen. Jag ska den dag jag upptäcker GS på riktigt kunna tänka tillbaka på kommentarer, minnen och koppla ihop det till ett händelseförlopp långt tillbaka i tiden. Sedan kommer det låta otroligt om jag berättar för någon.
Det är lite som Jack Reacher, en film som en av de involverade tydligt ville att jag skulle se. Få mig att att koppla ihop saker, för det finns en massa saker som inte är från dem som de vill att jag ska se som suspekt med och misstänka alla.

Andra pusselbitar faller på plats med.
Varför får jag en dator av en bekant med ett stort lås på och inga nycklar? Varför ska jag inte kunna byta hårddisk på datorn?
Jag minns underliga ljud från soptunnan tidigt på morgonen.
Jag minns att det var ljud som att någon fotograferade ibland.
Jag minns ljud av skratt och kommenterar från folk från min dator som jag spelade in som bevis.
Varför har man härmat saker från min Facebook för att vända det till något hotfullt?
En tid bytte 20-25 personer visningsbilder till något aggressivt nästan exakt samtidigt.

De folk som är vänliga är oftast involverade de andra skräms bort eller börjar sakta bete sig kyligt och distanserande. Tanken är att du bara ska omges med folk från deras grupp till slut. Sedan ska dom som i det chinesiska spelet "GO" omringa och få dig att "byta färg" eller i ett annat perspektiv, försvinna. Dvs. Självmord.

A strange game.. indeed...
2014-06-02, 15:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
Jag ska svara på det ni skrivit senare men det här inlägget är en ren uppdatering av min situation.
Men jag vill förtydliga att jag har bevis. Jag har tagit kort på uppladdningen av data. Jag har övervakning i hemmet både ljud och film separat. Jag har fotograferat och filmat bilar som betett sig suspekt. Jag har massa dokumenterat. Men ingen kommer ändå tro på det. Allting ska gå att bortförklaras.

Det senaste jag märkt hittills har varit relaterat till kvinnors beteenden. Visserligen har det varit vår men flertalet flirtar onaturligt mycket.
En tjej som exempel är kanske 17 år, hon och hennes väninna går framför mig. Hon låtsas behöva knyta ena skon och böjer sig ned helt framför mig och ger ett inbjudande sexuellt njutningsljud. Jag är typ 10 meter ifrån henne. Sen går hon iväg och hon och hennes väninna skrattar mycket och tittar tillbaka flirtigt. Sen skyndar de iväg så de försvinner efter ett tag.

Jag tror man vill ha en hållhake, anklaga en med något för att trycka ned mig i svåra känslor så jag ska slå knut i mitt emotionella liv och välja ta livet av mig som en lösning. Att som Julian Assange anklaga mig för något sexuellt för att sedan göra "jakten" så mer konkret som möjligt.
Så har människan gjort i alla tider. Man har hetsat djur i grupp för att stressa och få dem att störta sig nedför klippan. Gang-stalking är en tydlig mänsklig liknande teknik, nu använt psykologiskt mot människor. Där kommer Like Clockwork filmen in.

Jag har även sett tydligt hur en person som busvisslar åt mig sedan springer därifrån, han var klädd i svart och stod 2 meter ifrån ett gathörn, jag visste vad som skulle hända, jag kollar bort snabbt men vänder tillbaka huvudet och mycket väl så springer han iväg. Jag hinner skymta en del av hans ben i gathörnet. Sen *Borta*. Det är detta de har gjort så länge.

En ny sak de börjat använda är att gå förbi ett av fönstren när det regnar och snurra paraplyerna.
Runt runt runt. Vilket är onormalt men visst kan det bortförklaras med att folk får infall och tycker det är kul, lekfull gest i vardagen.

En annan släkting som är utsatt försöker man köra av vägen. H*n berättar flera gånger hur bilar beter sig onaturligt framför på olika sätt. Något som h*n tycker är nytt. Varför så mycket just nu när h*n kört ända sen h*n var ung. H*n har aldrig upplevt det såhär förut. Även busschafförer beter sig väldigt konstigt på vägarna. Nu fungerar inte heller bromsen som den ska. Jag ser ett mönster.

Jag tror man använder premonitions för att skapa ett hot och en rädsla.
Fågeln som funnits närvarande i mitt liv dör men innan så bryter den oförklarligt ett ben.
Min släkting på psyket har plötsligt en fraktur på benet som ingen kan förklara hur den uppkom. Fågeln och släktingen på psyket är av samma kön.

Allting faller på plats naturligt. Saker jag funnit underliga känns helt logiska nu.

Varför har nästan alla i byn jag bott i en tid varit så kyliga mot mig och inte velat ha kontakt?
En man är vänlig för jag påminner om honom, han ger mig en chans, talar med mig. Stannar cykeln för att prata med mig sen när någon annan i byn kör med bilen bakom och han ser det slutar han prata med mig tvärt och bara cyklar därifrån. Utan att ta farväl. Bara låtsas att han inte känner mig och cyklar bort när han insett att grannen kollar.

En familj i släkten har varit mycket hjälpsam för organisationens syften, i att leda misstankar mot mig på subtila sätt som de använder. Jag har förstått varför man köpte den där statyn nu som man sedan placerade alldeles utanför huset. För att få mig att framstå som skum och suspekt som bodde där. För att lättare kunna förenkla för organisationen att sprida lösa rykten, för att övertala hyresvärden att få gå in och kolla lite och samtidigt kan de passa på i smyg att gömma något som spelar in ljud, kanske installera något i min dator och liknande aktiviteter. Det sägs att de ibland utger sig för att vara poliser. Ibland kan de ha någon som är med i organisationen som även väljer att bli polis som är med dem.

Samma familj låter sedan bruka sin Facebook på ett sätt som kan missuppfattas negativt emot mig.
De låter det gå ett helt år utan att de ens reflekterar hur det kan misstolkas även mot dem själva och andra i släkten. Samtidigt har de troligen lovats skydd till en av de involverade så det inte ska ledas mot den personen och även gett honom ett konkret skydd att använda via sin Facebook som ska deflektera det. Den familjen fick nog fint betalt för det.

Det är så många saker som förvirrat mig genom åren som faller på plats nu.
Ett exempel när en kristen nämner något Paulus pratar om att offra sin egen kropp för Gud, och kollar underligt på mig och säger mitt namn. En annan kristen i den gruppen ska hela tiden göra kommenterar att jag är Djävulen och Anti-Krist personifierad. "Det vilar en förbannelse över den som går emot guds ord" och liknande är även vanliga saker man säger.

Ett annat klassiskt exempel är att använda ordet psykopaten. Flera tjejer går förbi på en gångväg jag ser dem och plötsligt skriker de "psykopaaten!" och springer därifrån.
Det är något som min soc handläggare använde association till för massa år sedan med. Att mitt intresse för att skriva berättelser ger mig en känsla av "makt", att jag är maktgalen och därmed psykopat.

För sju år sedan levde jag rätt fritt. Jag gjorde knäppa youtube filmer som var humoristiska, jag rollspelade och testade massa saker och hade jag varit normal utomstående då och sett mig själv utifrån och även känt till att ett sådant här system existerade så hade jag nog sett till att jag hamnat där. Även om jag inte gjorde någon illa alls var jag nog suspekt och verkade förmodligen som en allmänt intressant lustigkurre med.

Minns hur som en person jag lärt känna även sa "det vore intressant att veta hur ens eget liv ser ut i tredjepersonsperspektiv, utifrån, från andra människors perspektiv". Det är så tydligt vad gäller mig. Det känns mest logiskt att det skedde efter den perioden.

Det var en tid när jag ännu inte var politiskt motiverad, så jag tror inte illuminati, eller CIA eller FBI var intresserade av mig då. Jag tror inte att organisationen är bunden till en politisk grupp.
Jag tror den inte är bunden till en specifik religiös grupp. Jag tror det är community stalking i dess renaste form, ett medborgargarde, med alla typer av människor oavsett bakgrund. Möjligheten finns att detta är ett Eu-projekt, ett experiment för att rensa ut folk i samhället eller ha dem under kontroll, de som är avvikande och tänker lite för fritt.

När det finns manualer, varför skulle det vara så omöjligt att omsätta till handling? Jag är ett experiment för att testa systemet. Edward Snowden är ett bra exempel på att det går att involvera hundratusentals människor i en organisation utan att något läcker i flera år, han var den enda, alla andra hundratusentals höll käft. Det är mer chockerande egentligen att ingen läckte tidigare.

Att rensa staden från och ha koll på suspekta typer. Det finns något nobelt och ädelt över det hela.
Alla som är normala är okey men så fort ett löst rykte sprider sig eller någon går över spärrarna för "normalt" så kan de hamna under "Saurons Öga". Möjligtvis är ett rogue apolitiskt nätverk, ett lokalt medborgargarde som gör detta för kul som svensk variant av anonymous eller är ett frimurargarde engagerat, de har trots allt medlemmar inom alla sektorer, polisen, läkare med mera.

Faktum är att jag tror de planerar saker i detalj. Själva processen. Jag ska den dag jag upptäcker GS på riktigt kunna tänka tillbaka på kommentarer, minnen och koppla ihop det till ett händelseförlopp långt tillbaka i tiden. Sedan kommer det låta otroligt om jag berättar för någon.
Det är lite som Jack Reacher, en film som en av de involverade tydligt ville att jag skulle se. Få mig att att koppla ihop saker, för det finns en massa saker som inte är från dem som de vill att jag ska se som suspekt med och misstänka alla.

Andra pusselbitar faller på plats med.
Varför får jag en dator av en bekant med ett stort lås på och inga nycklar? Varför ska jag inte kunna byta hårddisk på datorn?
Jag minns underliga ljud från soptunnan tidigt på morgonen.
Jag minns att det var ljud som att någon fotograferade ibland.
Jag minns ljud av skratt och kommenterar från folk från min dator som jag spelade in som bevis.
Varför har man härmat saker från min Facebook för att vända det till något hotfullt?
En tid bytte 20-25 personer visningsbilder till något aggressivt nästan exakt samtidigt.

De folk som är vänliga är oftast involverade de andra skräms bort eller börjar sakta bete sig kyligt och distanserande. Tanken är att du bara ska omges med folk från deras grupp till slut. Sedan ska dom som i det chinesiska spelet "GO" omringa och få dig att "byta färg" eller i ett annat perspektiv, försvinna. Dvs. Självmord.

A strange game.. indeed...

Du kan inte tänka dig att det kanske helt enkelt är så att du uppträder lite "annorlunda" och att det är därför ungdomar skriker psykopat efter dig och folk tittar konstigt på dig?
2014-06-02, 22:40
Medlem
Citat:

Uppladningen av data kan väl vara ett vanligt virus eller adware eller nåt, men ladda gärna upp om du tycker det ser suspekt ut. Antar att du har bild på nån mätare som visar aktivitet och inte sniffat trafiken och har dump på det?

Har du bild på när dom gör nåt suspekt eller har du sett dom göra nåt suspekt och sen fotat? vad är det för suspekt dom gör? Om du kunde fånga samma bil/människa på flera olika ställen utan någon vettig förklaring till varför de är där kanske du kunde börja säga att du har nån slags "bevis"...

Har du planer på vad du ska pyssla med framöver? Flytt/jobb/studier? Ignorera "dom" eller fortsätta jaga "bevis"?

Verkar vara lite halvsvettigt att vara alex-84 nu, hoppas det klarnar för dig!
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-06-02 kl. 22:43.
2014-06-03, 16:12
Medlem
Citat:
...

Tjena Jag har läst den här tråden ingående, från början till slut (hit)..

Lyssnar du på dem som säger till dig att du kanske har blivit skrämd från ditt vanliga vett o sinnes fulla bruk? Var modig, andas djupt och ÄNDRA ditt sinnelag. Jag tror Albert Einstein sade nåt i stil med att "ett problem kan aldrig lösas utifrån det sinnestillstånd det uppstod i"..

Läs Eckhart Tolle - En Ny Jord (a New Earth på engelska) - den tror jag kan vägleda dig lite genom den strimma av ljus du redan har, för att stärka dig själsligt (& psykiskt) och därmed kroppsligt med. Mediterar du? Det kan räcka med att verkligen njuta av musik som du tycker om, för en stund, bara det är en form av helande meditation, men det tänker man inte på.

Jag har en otroligt angelägen fråga... Vad händer med oss som inte accepterar att andra utsätts för sånt här, och därmed gör vad vi kan för att göra livet lättare för er som är TI (utsatta) ?

Kan det göra så vi också blir TI? För det måste ju vara otroligt störande om nån kommer o får personen att må bättre o därmed kommer ur processen de satt igång.. ? Frågan jag ställer mig ibland är om jag ska ta den risken för att ställa upp för någon som jag känner till den grad jag kan, för att jag inte tänker finna mig i att leva i ett samhälle där såna här saker sker (om de nu gör det, ni kan ju ha drabbats av schizofreni också, och jag kan slå vad om att du inte vore villig att testa neuroleptika i några veckor för att se vad som händer, heller, för så funkar 99% av alla med psykos-tillstånd.. men det är ju bara vad jag tror.)

Svara är du snäll. Du är en fantastisk person och mäktig i dig själv som gör den här tråden, den hjälper sannolikt andra. Hur många som svarar här skulle du uppskatta är GS förresten?

Mvh - vare sig du tror det eller ej
2014-06-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirectorRolph
och jag kan slå vad om att du inte vore villig att testa neuroleptika i några veckor för att se vad som händer, heller, för så funkar 99% av alla med psykos-tillstånd.. men det är ju bara vad jag tror

Om vi leker med tanken att "syftet" med Gang Stalkingen är mer är att hjälpa än att stjälpa, att ge "offret" ett slags spirituellt uppvaknande var denne ser sitt liv som en ovärderlig gåva (har skrivit om det tidigare - kolla mina inlägg), så skulle punkten då offret väljer att söka hjälp, börja terapi eller sätter in psykofarmaka vara ett UTMÄRKT tillfälle för att trigga en "det funkade ju! jag har fått en andra chans i livet!"-upplevelse genom att avbryta märkbar stalking. Placebo är läkarens bästa vän och kan göra underverk bara man tror på det! Man sänder ju också signaler till omgivningen om att man vill bättra sig, vilket kan vara bra om nu någon fått för sig att man inte vill det...

Alltså är det en mycket god idé att söka hjälp & göra som doktorn säger om man störs av och vill bli av med både inbillad och verklig gang stalking.
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-06-04 kl. 10:56.
2014-06-05, 09:09
Medlem
theanthropologists avatar
Den här sortens förföljelser finns verkligen och har antagligen alltid funnits, men jag tror inte att det handlar om ett specifikt fenomen utan om ett flertal olika fenomen som både förväxlas med varandra och samverkar med varandra. Att vissa som berättar om det är psykiskt sjuka eller kanske av behandlingen blir psykiskt sjuka gör inte fenomenen lättare att överblicka. Det är lätt att hitta exempel på internet:
This has been going on for too long, and it's made me completely paranoid. I consider myself a good looking person, and get compliments often. I dress well, don't smell, don't wear strong colognes, but I've noticed something that has truly changed the way that I view people completely. Whenever I am around people, there's always someone that always coughs in my direction. And it's almost never the they're sick kind of cold. It's almost like they want to say something to me, but refuse to use words to do so. I could be at a restaurant, and as a person passes my table to be seated, they cough. Whoever, I'm sitting by, if they manage to not cough while I'm there, the second I stand up to leave, there's the major cough. At work, whenever I get on the phone random people close by start to cough as if trying to tell me to shut up. I could be entering a store, and pass by someone, and as I do, they have to cough in an I-have-to-scratch-my-throat-because-you'… This truly hurts my feelings whenever it happens, and sometimes, I get so irritated that I cough right back at them. It's with all kinds of people (young, old, black, white, hispanic). It truly doesn't matter. It's almost like the world has a vendetta against me, and I can't for the life of me figure out why. I am soft spoken, well mannered, courteous. Most times, these people haven't even heard me speak. As soon as I'm present, as quiet as I could be, the throat clearing and the coughing begins. I've tested it with people that I work with, and kept an ear on whether they cough when they don't know I'm around, like I may sit far from them, in a place, where I wouldn't normally, but close enough to where I would be able to hear the coughs, and nothing ever happens, but as soon as they realize I'm back, there they are coughing again. If it were just one or two people that I've experienced this from, I would seriously ask, but it happens in all kinds of social gatherings to me, and I can't ask everyone why they do that to me, or if they have a problem with me, which is truly what I believe. I consider myself a really good person, and used to have faith in people, but I haven't now in at least a couple of years. It's hard to care about people or have faith in them when you feel mistreated by them, and what kills me is that I can't comprehend why. It's almost as if someone put a hex on me, or as if I was hypnotized and told that my feelings would be hurt and that I would be made feel disliked by others everytime they coughed. They scratch at me a lot as well. Typically, it is a combination of both, but when it's not one it's the other. Mostly, it is the coughing. God forbid I cough back at someone, then I'm almost always immediately asked, God, are you ok? Like what, I'm not allowed to cough, but everyone else is? Can someone tell me why this hurts so much, and why people do this to other people? PLASE don't act like you dont know what im talking about and be truthful because it kinda depresses me
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20120728191920AAGzQUV
Jag har under hela mitt liv varit utsatt för subtila förföljelser och jag är säker på att det är mycket vanligt men att de utsatta väljer högst olika strategier för att leva med det. I min ungdom kom jag i kontakt med en av de bakomliggande drivkrafterna: bekanta började agera annorlunda och otrevligt. Med tiden fick jag ledtrådar som jag associerar med någon sorts esoterisk kvasireligion, som tycktes vara någon ungdomskult men som kan vara en del av ett urgammalt beteendemönster. I olika skeden av den otrevliga behandlingen läckte det ut information:
  • Man kan inte vara spontan förrän man är "täckt"
  • Man har två liv, ett före och ett efter någon form av metamorfos
  • Olika "utövare" har egentligen olika uppfattningar men tycks enas i ett tyst konsensus
  • "Man måste förr eller senare skilja på känslor och förnuft"
Jag tror inte att trakasserier normalt är kostsamma utan tvärtom självgående. De som är lagda för att delta tycker sig få makt och kontakter och trivs förmodligen med det eller tycker sig ha intresse av att delta. Lösa nätverk av mobbare och baktalare kan också utnyttjas av andra och så kallat "betydelsefulla personer" kan katalysera processerna.

Man vet att Martin Luther King och Olof Palme utsattes för mycket stora förföljelsekampanjer av ett stort antal olika grupperingar, kampanjer vilka mycket väl kan ha samordnats och styrts i bakgrunden.
Senast redigerad av theanthropologist 2014-06-05 kl. 09:11.
2014-06-05, 11:13
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du kan inte tänka dig att det kanske helt enkelt är så att du uppträder lite "annorlunda" och att det är därför ungdomar skriker psykopat efter dig och folk tittar konstigt på dig?
TS verkar inte precis vara en psykopat och varför skulle det vara en förklaring att han är "annorlunda"? Annorlunda än vad?
Citat:
Om vi leker med tanken att "syftet" med Gang Stalkingen är mer är att hjälpa än att stjälpa, att ge "offret" ett slags spirituellt uppvaknande var denne ser sitt liv som en ovärderlig gåva (har skrivit om det tidigare - kolla mina inlägg), så skulle punkten då offret väljer att söka hjälp, börja terapi eller sätter in psykofarmaka vara ett UTMÄRKT tillfälle för att trigga en "det funkade ju! jag har fått en andra chans i livet!"-upplevelse genom att avbryta märkbar stalking. Placebo är läkarens bästa vän och kan göra underverk bara man tror på det! Man sänder ju också signaler till omgivningen om att man vill bättra sig, vilket kan vara bra om nu någon fått för sig att man inte vill det...

Alltså är det en mycket god idé att söka hjälp & göra som doktorn säger om man störs av och vill bli av med både inbillad och verklig gang stalking.
Det är vanligt att mobbare vänder på skuldbördan och menar att det är offren det är fel på. Men varför ska trakasserier i något enda sammanhang anses vara berättigat?

Är det inte så att vissa aldrig någonsin gaddar ihop sig mot någon men att andra mer än gärna gör det? Jag kommer osökt att tänka på Matt 13:24:
Han lät dem höra en annan liknelse: "Med himmelriket är det som när en man hade sått en god säd i sin åker. Medan alla låg och sov, kom hans fiende och sådde ogräs mitt bland vetet och gick sedan sin väg. När säden växte upp och gick i ax, visade sig också ogräset. Då gick tjänarna till sin herre och sade:

- Herre, var det inte god säd du sådde i din åker? Varifrån kommer då ogräset? Han svarade:
- Det är en fiende som har varit framme. Tjänarna frågade:
- Skall vi alltså gå och rensa bort ogräset?
- Nej, svarade han, då kan ni rycka upp vetet samtidigt som ni rensar bort ogräset. Låt båda växa tills det är dags att skörda. När skördetiden kommer skall jag säga till dem som skall skörda: Rensa först bort ogräset och bind ihop det i knippen att eldas upp. Men vetet skall ni samla i min lada."
2014-06-05, 12:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
TS verkar inte precis vara en psykopat och varför skulle det vara en förklaring att han är "annorlunda"? Annorlunda än vad?
Jag har aldrig påstått att TS är psykopat, jag kommenterade endast att han skrev att ungdomar skriker psykopat efter honom.
Och att ungdomar snabbt reagerar på avvikande/annorlunda beteende är knappast någon nyhet. Ifall de alltså skriker psykopat efter honom skulle det mycket väl kunna bero på ett avvikande/annorlunda beteende, ett beteende som triggar ungdomarna att mobbas vilket ytterligare förstärker TS förföljelsemani.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in