Citat:
Då kanske vi är överens om att kamerorna och datorövervakningen högst sannolikt var inbillad. Men det motsätter ju inte på något sätt att han fått dessa inbillningar pga en eventuell verklig övervakning på andra fronter (t.ex skuggad av folk & bilar). Jag tror att det snarare antyder att en viss form av övervakning/förföljelse/trakasserier förekommit och gett upphov till dessa fantasier. Sen angående datatrafiken så skulle det vara oerhört svårt att bevisa att det är nåt skumt då det finns oändligt antal sätt att dölja/kryptera. Om du läser denna tråd (FB) Kapiton - Vad som verkligen hände om ett liknande, dock snäppet mer skruvat, fenomen ser du att han analyserat sin dataövervakning men ändå bara har en domän som inte längre finns och ett påstående om att hans dator anslutit till denne.
Anledningen varför han inte borrade upp "kamerahålen" är nog att han insåg hur sjuk hans situation var och att det sannolikt var en inbillning. Och om han skulle börja borra kanske de skulle se det och ringa snuten och säga att han är psykotisk och farlig. På samma sätt det kvickt skulle kunna bita honom i arslet och ge en snabbiljett till psyket om han började fota folk/bilar han trodde kanske förföljde honom.
Anledningen varför han inte borrade upp "kamerahålen" är nog att han insåg hur sjuk hans situation var och att det sannolikt var en inbillning. Och om han skulle börja borra kanske de skulle se det och ringa snuten och säga att han är psykotisk och farlig. På samma sätt det kvickt skulle kunna bita honom i arslet och ge en snabbiljett till psyket om han började fota folk/bilar han trodde kanske förföljde honom.
Det är dock klassiskt vid denna typ av symptom med förföljelsemani att man inte vidtar åtgärder för att ta fram bevis för sina påtåenden, just för att man på något plan är rädd att man har ett problem i sin egen hjärna och inte vill få det bevisat för sig sjäv. Den sista att erkänna problemet överhuvudtaget är oftast patienten själv.
Det går att rigga övervakningskameror hemma, och andra system för att se om folk tagit sig in medan man är borta. Man kan med en vanlig mobiltelefon idag fota saker på stan helt diskret genom att slå av kameraljudet. Inte en käft vet om du fotade något eller bytte låt på spotify osv.
Hade jag haft anledning att misstänka att jag var förföljd hade jag omedelbart påbörjat planera hur jag skulle dokumentera och skydda mig mot detta, den saken är helt klar.

) för att inte kunna bli spårad osv. Upplever personligen på senare tid ingen märkvärd förföljelse, och när jag gjort det så framstod idén om att lägga ner överdriven energi på att "skydda" mig eller gömma mig tämligen menlös då jag bara kände mig övervakad, inte speciellt hotad eller jagad. Försökte dock förr testa lite av "deras" gränser genom att förflytta mig lite hit&dit på okristna tider, men resultatet visade bara att de var rätt målmedvetna och sade inget om huruvida de var högavlönade specialagenter med NSA-satelliter eller lattefarsor, nattvandrare & lugna gatan som "volontärade" gratis.
Jag har läst den här tråden ingående, från början till slut (hit)..