Citat:
Ursprungligen postat av
Maruffel
Jag kan passa på att besvara sista meningarna i Tullbergs artikel;
"Trots många optimistiska prognoser om starkt ökande efterfrågan på arbetskraft har Sverige haft stora problem med öp- pen och dold arbetslöshet under två de- cennier. Att en massinvandring under denna tid kraftigt förvärrat situationen är uppenbart, men märkligt nog opas- sande att notera."
Problemen med invandrares underrepresentation på arbetsmarknaden beror inte på att det finns för många invandrare i Sverige, utan på att arbetsmarknaden är otillgänglig för dem. Vad som behövs är inte minskad invandring, vad som behövs är strukturella reformer som bland annat, men inte endast, ger en mer dynamisk arbetsmarknad med lägre trösklar. Detta bör rimligtvis även öppna upp arbetsmarknaden för den andra outsidergruppen på den svenska arbetsmarknaden - ungdomarna. Notera nu gärna att jag inte talar om riktade åtgärder, utan om ett förflyttande av den faktiska makten rörande anställningar från intressegrupper för redan anställda (läs fackföreningar) till arbetstagare och arbetsgivare. Ett skifte från att säkra anställdas position på marknaden till att säkra en välfungerande marknad med andra ord.
Jag tror att du läser bibeln som en högreligiös.
Seriöst, vi laddar på med såinihelvete av hittepåjobb samt mörkar deras kostnader så den ärligare siffran idag är nog 500 miljarder om året.
Jag bara från "top of my head" drog fram lite saker som jag noterar inte belastar kontot för "nysvenskar".
"Först så tar du och kollar in Tullbergs bok med utgiftsposter och hans försiktiga beräkning ger runt 250 miljarder om året för detta vidriga sociala experiment mångkultur.
Vi som lever i verkligheten och kör stora viktiga och nyttiga projekt ser vad han har utelämnat pga försiktighetsprincipen.
"Blattekostnad" är synonymt med analfabeter och annat löst folk ifrån MENA och Subsahara.
De riktiga kostnaderna för exempelvis "blatteskolor" med upp till 15 gånger högre skolpeng per elev redovisas inte som en blattekostnad.
Våra fängelser som uppåt 90% består av blattars besök redovisas inte som en blattekostnad.
Rättsvårdens/ Polisens överbelastning som blattarna orsakar redovisas inte som en blattekostnad.
Överutnyttjandet av sjukvården som blattarna står för redovisas inte som en blattekostnad.
Retroaktiva barnbidrag för ungar producerade utomlands och införda hit och givna ett svenskt pass redovisas inte som en blattekostnad.
Kostnader för "flyktingguider/ värdar/ tolkar" redovisas av vad jag kan se inte som en blattekostnad.
Kriminalitetens kostnader för våldtäkter (direkta kostnader samt inkomstbortfall/ rehabilitering osv) som har exploderat redovisas inte som en blattekostnad.
Bidragsfusket inom exempelvis personlig assistent som blattarna genomför redovisas inte som en blattekostnad.
Alla dessa dessa "invalider" som vi importerar ifrån MENA och Subsahara redovisas inte som en blattekostnad.
Uppriva kontaktledningar som sker dagligdags orsakar inte bara som redovisas i MSM (main stream massmedia) en kostnad för SJ, kostnaderna för inkomstbortfall osv redovisas inte heller som en blattekostnad.
Osv,osv,osv.
Detta gör att statistiken du hänvisar till är helt djävla oanvändbar.
Den är precis lika falsk som när ett riktigt uselt affärsförslag skall fuskas igenom en verksamhet. Man blåser upp volymer och priser och döljer kostnaderna något överdjävligt.
När skall det sovande folket vakna?
500 miljarder om året, det är nog snart i underkant i och med att 2500-3000 analfabeter tillåts komma in i riket per VECKA nu."
Sverige blir bankrutt pga sin vansinniga mångkulturpolitik sedan 30 år tillbaka.
Svenska svenskar skall försaka allt som en sund och normal stat förser sin nation med till förmån för religiösa fanatiker som inte vet vad en bok är.