Nu blir det flera svar på samma gång. Flera felstavningar kan förekomma. Vi ber er att ha överseende med detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sensing
Vilka kommunikationsmedium använder ni er av? Hur upprätthåller ni anonymiteten?
Det skiljer sig väldigt mycket från person till person. Jag föredrar dock krypterade konversationer som per automatik inte loggar någonting.
Citat:
Ursprungligen postat av
.Chloe
Får man ställa vilka frågor som helst och du/ni kan svara på dem eller handlar det bara om vad ni sysslar med? Hade varit rätt intressant att ställa frågor kring OPSEC då det är väldigt viktigt för hacktivister..
Kan du förklara Dual_EC_DRBG och varför den inte ska användas?
Varför rekommenderas inte XTS till blockkryptering?
Kan du nämna ett operationsläge som autentiserar bytevise? Använder ni det? Varför/inte?
Vilken algoritm i PGP använder ni? Varför just den?
Finns det en grupp för malware inom Anonymous?
"
Fråga oss vad som helst."

Hej .Chloe. Jag uppskattar ditt arbete med att hålla tråden om databasdumpar uppdaterad; en tråd som jag ofta bevakar. Här känns det dock som att du mest försöker testa oss.
Så här djupgående orkar jag nog bara gå i ett inlägg, då fokuset är tänkt att ligga på Anonymous som rörelse och inte den mer avancerade tekniken bakom.
Men men...
1. Dual_EC_DRBG är ett krypteringschipp som av många tros ha en bakdörr implanterad av NSA. Det är den främsta anledningen till att det inte bör användas. Känner du till fler får du gärna upplysa oss.
2. Det går att modifiera och ändra datan på disken ifråga om du krypterar den med hjälp av XTS. Det öppnar även upp för större friheter när det kommer till att göra en analys av datan.
3. Operationsläge av VAD?
4. Här gäller det ju förenklat att välja mellan RSA eller DSA-2, och jag föredrar RSA med minst 4096-bits kryptering på primära nycklar. Det bör också nämnas att man ej enbart bör kryptera sina signaturer med MD5. Men om detta må även de lärda tvista.
5. Det finns ju MalSec, alltså Malicious Security, och de jobbar mycket med Malware. Men vi har inte kommit så bra överens med dem de senaste året, så de skulle nog inte vilja kalla sig för Anonymous-anhängare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Olepeter
Varför har ni inte hackat Blizzards/Activision huvuddator och bevisat att de är ute efter att förstöra spelet!?!?!!
Det ligger i alla fall inte i mitt intresse, då jag aldrig ens spelat World of warcraft, men du är välkommen att starta en operation om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
0x
Jag har längtat att en tråd som denna skulle skapats.
Först och främst, ni står för det fria ordet. Ändå är ni ett gäng töntar som läser Aftonbladet eller liknande massmedia, faller för deras argumentation och propaganada.
Hela "AnonymousSweden" är en vänsterextrem orgie, dom flesta bakom kontot antar inklusive dig tillhör vänster och knappast står för demokrati, yttrandefrihet med mera,
Länkar till vänsterbias regelbundet och blir galna över "nazister på gatorna" när det kommer till politiska partier, varför håller ni er inte objektiva?
Jag förstår att man inte tycker om Svenskarnas Parti, med mera. Det gör inte jag heller. Ändå har ni Guy Fawkes som förebild, och hetsar på twitter. Objektiv?
Svara gärna på .Chloe's frågor, alla ni är script kiddies och kommer förbli så i framtiden. "Anonymous" dog för inte så länge sedan, skrattar än idag om dessa "anonymous declares war on ISIS" hahaha...
Att sitta inne på den ultimata objektiviteten har vi aldrig påstått att vi gör, eftersom det inte finns någon som kan vara hundra procent objektiv. Vad gäller den politiska inriktningen så är det sant att Anonymous-rörelsen i min mening lutar mer åt vänster än åt höger, eftersom den i grunden är anarkistisk och tankar kring frihetlig revolution återkommer också.
Citat:
Ursprungligen postat av
manssmekaren
Får vem som helst kalla sig Anonymous?
Ja, det är så det fungerar. Rörelsen är anarkistisk i grunden. Dock brukar mer erfarna medlemmar ta hand om aktivister som är ute och cyklar.
Citat:
Ursprungligen postat av
diggemc
vad jobbar du med annars? Hur kom du in i den kretsen?
Ganska uppenbart kommer jag inte berätta vad jag jobbar med. Jag började intressera mig för Anonymous genom en vän och på grund av de åsikter jag har. En mix av båda.
Citat:
Ursprungligen postat av
FridjolfDjaert
Jag är inte ett dugg insatt i Anonymous...
Några frågor:
1/ Har er förening stadgar jag kan läsa?
2/ Har ni en intern polis upprättad som håller koll på medlemmarna?
3/ Har ert brödraskap upprättat en rättsfond för "rättshaverister", alternativt hackers som hamnar i kläm och riskerar fängelse alternativt böter. Erbjuder er förening advokathjälp?
4/ Har ni någon säker "hotline" jag kan ringa till ifall jag tycker mig vara orättvist behandlad av hackerkriminella?
1. Nej, det finns inga stadgar eftersom Anonymous är en rörelse och inte en förening.
2. Det finns ingen auktoritet som systematiskt utesluter galna anhängare, men som jag tidigare sagt brukar mer erfarna aktivister ta hand om dem på olika sätt. Det mest effektiva är faktiskt att bara ignorera dem. Däremot finns en mer eller mindre etablerad underrättelsetjänst vid namn Par:AnoIA. De twittrar på
https://twitter.com/Par_AnoIA och har ibland igång sin hemsida
http://par-anoia.net/.
3. Anonymous är inget brödraskap. Men för att besvara din fråga: Ja, det finns en falang som endast jobbar med just det. De heter FreeAnons.
http://freeanons.org/
4. Något oseriös fråga, så den kommer få ett kort svar: Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebbe.Straxx
Ni är för öppenhet och mot censur. Vad tycker ni att Dan Park fängslats i Sverige för sin konst, denna konst som han fängslades för vill man nu ställa ut i Danmark där man har yttrandefrihet.
Jag måste erkänna att jag inte är särskilt insatt i Dan Park och hans konst, överhuvudtaget. Vill dock minnas att jag en gång såg en artikel om hur han gick runt och delade ut toalettpapper till papperslösa och kallar det kost. Jag kallar det för en provokation, snarare än konst, och när någon har kul på andras bekostnad är jag den sista att skratta.
Citat:
Ursprungligen postat av
hohi
Inser Ni att de flesta ser Er som tolvåringar som nyss fått lära sig hur man laddar ner ett program så man kan DDoS'a?
I Sverige är det tyvärr en väldigt utbredd bild av oss, ja. I Turkiet och Brasilien är Anonymous däremot en betydligt större och bredare folkrörelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalambolle
Var ett tag sen man hörde från er. När kommer nästa attack?
Godkväll. Jag tycker man ska passa sig för att bara se Anonymous som ett element för attacker. Som jag nämnt tidigare jobbar vi på flera olika sätt för att minska världens orättvisor. Den största operationen just nu är till exempel #OpSafeWinter, där vi går ut och ser till att hemlösa har tillräckligt med filtar och något att äta, och om det går förser vi dem med bostad.
Citat:
Ursprungligen postat av
FridjolfDjaert
Några frågor till...
5/ Kan jag tryggt komma till ett av era aktivistmöten och vara en hangaround? Eller riskerar jag straff då enligt svensk lag, t ex som conspiracy to commit a felony som man ser i amerikanska filmer och TV-program?
6/ Brukar ni råtta ut varandra för att få mildare domar eller är folk för rädda för att göra det?
5. Huruvida du bör oroa dig för att SÄPO eller MUST övervakar dig för att du beblandar dig med Anonymous-aktivister är ingen riskbedömning som vi kan göra. Vi jobbar inte för SÄPO eller MUST. Gör det som du mår bra av, följ din egen moral.
6. Jag förstod ej frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Podde
Tycker ni att ni är coola? Dricker ni jolt cola?
Nej, inte särskilt. Maskerna och anonymiteten är mest till för att undvika hot och repressioner från mindre hederliga människor och i vissa fall regeringar. Jolt har konsumerats, men det var länge sedan nu.